Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD G2 - zdjęcia przykładowe

Producent nie ukrywa, że najnowszy model SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD G2 ma nie tylko przewyższać swojego poprzednika, lecz także detronizować reporterskie zoomy konkurencji. Cele są więc ambitne. Przekonajcie się, jak Tamron wypadł podczas fotografowania w terenie.

Autor: Michał Chrzanowski

20 Październik 2017
Artykuł na: 4-5 minut

Zaprezentowany w połowie tego roku Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD G2 to konstrukcja, która ma przekonać do siebie najbardziej wymagających fotografów. Obiektyw jest już dostępny w sprzedaży i możemy go nabyć za około 5400 zł. W tej cenie otrzymamy naprawdę wiele.

Stabilizowany układ optyczny składa się z aż 17 soczewek ułożonych w 12 grupach. Są wśród nich 2 elementy XR o wysokim współczynniku załamania, 3 niskodyspersyjne szkła LD, 3 elementy asferyczne GM i jedna soczewka hybrydowo-asferyczna. Natomiast za prawidłową pracę pod światło ma odpowiadać technologia eBand Coating która łączy warstwę nano-strukturalną o bardzo małym współczynniku załamania światła z konwencjonalnymi powłokami wielowarstwowymi dającymi łącznie doskonałą skuteczność antyrefleksyjną. Dodatkowo na przedniej soczewce nałożono specjalną powłokę fluorową która ułatwia usuwanie odcisków palców, zabrudzeń, smug lub wody.

Znacznej poprawie uległ także system automatycznego ustawiania ostrości. Autofokus ma być zdecydowanie szybszy i precyzyjniejszy niż w starszym modelu. Ma mieć na to wpływ najnowszy podwójny procesor MPU który odpowiedzialny jest za cały system sterowania obiektywu włącznie z kompensacją drgań i silnikiem USD. Minimalna odległość ostrzenia ma wynieść zaledwie 38 cm. Obiektyw jest oczywiście kompatybilny z urządzeniem Tap-in Console przy pomocy którego użytkownik może aktualizować oprogramowanie obiektywu a także precyzyjnie skalibrować pracę systemów AF i VC.

Obiektyw zmienił się także pod względem designu, jak i samej konstrukcji. Teraz odświeżony wygląd jest spójny z innymi modelami producenta. Ponadto tubus został dodatkowo uszczelniono w 7 miejscach, dzięki czemu praca w trudnych i wymagających warunkach ma okazać się bezpieczna i bezproblemowa.

Zdjęcia przykładowe

1/2s, f/9, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/640s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/320s, f/4, ISO 640, ogniskowa: 70 mm

1/250s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 35 mm

1/250s, f/8, ISO 160, ogniskowa: 24 mm

1/320s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/400s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/320s, f/2.8, ISO 320, ogniskowa: 70 mm

1/250s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 24 mm

1/320s, f/2.8, ISO 500, ogniskowa: 24 mm

1/800s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/320s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/320s, f/2.8, ISO 640, ogniskowa: 70 mm

1/1250s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/320s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/250s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 36 mm

1/250s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/1600s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/1000s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/320s, f/5.6, ISO 125, ogniskowa: 50 mm

1/500s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/320s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/400s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/250s, f/5.6, ISO 1600, ogniskowa: 35 mm

1/400s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/320s, f/5.6, ISO 160, ogniskowa: 24 mm

1/250s, f/8, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/1000s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/320s, f/8, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/250s, f/5.6, ISO 125, ogniskowa: 70 mm

1/250s, f/8, ISO 400, ogniskowa: 70 mm

1/800s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/250s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/500s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/1000s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/400s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/500s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 49 mm

Zakres przysłon - ogniskowa 24 mm

przysłona f/2.8

przysłona f/4

przysłona f/5.6

przysłona f/8

przysłona f/11

przysłona f/16

przysłona f/22

Zakres przysłon - ogniskowa 70 mm

przysłona f/2.8

przysłona f/4

przysłona f/5.6

przysłona f/8

przysłona f/11

przysłona f/16

przysłona f/22
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 24 mm f/2 DG DN i 90 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Sigma 24 mm f/2 DG DN i 90 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Dwa nowe modele Sigma z linii Contemporary, to stylowe, świetnie wykonane i przede wszystkim bardzo kompaktowe stałki. Jak spisują się w praktyce? Mieliśmy okazję to sprawdzić podczas krótkich,...
17
Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM - test obiektywu
Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM - test obiektywu
Kompaktowy Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM ma być najbardziej atrakcyjną opcją na wejście w świat reporterskich długich zoomów we współczesnych systemach...
18
Canon RF 100 mm f/2.8L Macro IS USM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Canon RF 100 mm f/2.8L Macro IS USM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Czy następca cenionego modelu Canon EF 100 mm f/2.8L Macro IS to konstrukcja jeszcze doskonalsza? Na papierze możliwości robią wrażenie. A jak jest w praktyce? W oczekiwaniu na pełny test...
37