Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD G2 - zdjęcia przykładowe

Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD G2 - zdjęcia przykładowe

Producent nie ukrywa, że najnowszy model SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD G2 ma nie tylko przewyższać swojego poprzednika, lecz także detronizować reporterskie zoomy konkurencji. Cele są więc ambitne. Przekonajcie się, jak Tamron wypadł podczas fotografowania w terenie.

Zaprezentowany w połowie tego roku Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD G2 to konstrukcja, która ma przekonać do siebie najbardziej wymagających fotografów. Obiektyw jest już dostępny w sprzedaży i możemy go nabyć za około 5400 zł. W tej cenie otrzymamy naprawdę wiele.

Stabilizowany układ optyczny składa się z aż 17 soczewek ułożonych w 12 grupach. Są wśród nich 2 elementy XR o wysokim współczynniku załamania, 3 niskodyspersyjne szkła LD, 3 elementy asferyczne GM i jedna soczewka hybrydowo-asferyczna. Natomiast za prawidłową pracę pod światło ma odpowiadać technologia eBand Coating która łączy warstwę nano-strukturalną o bardzo małym współczynniku załamania światła z konwencjonalnymi powłokami wielowarstwowymi dającymi łącznie doskonałą skuteczność antyrefleksyjną. Dodatkowo na przedniej soczewce nałożono specjalną powłokę fluorową która ułatwia usuwanie odcisków palców, zabrudzeń, smug lub wody.

Znacznej poprawie uległ także system automatycznego ustawiania ostrości. Autofokus ma być zdecydowanie szybszy i precyzyjniejszy niż w starszym modelu. Ma mieć na to wpływ najnowszy podwójny procesor MPU który odpowiedzialny jest za cały system sterowania obiektywu włącznie z kompensacją drgań i silnikiem USD. Minimalna odległość ostrzenia ma wynieść zaledwie 38 cm. Obiektyw jest oczywiście kompatybilny z urządzeniem Tap-in Console przy pomocy którego użytkownik może aktualizować oprogramowanie obiektywu a także precyzyjnie skalibrować pracę systemów AF i VC.

Obiektyw zmienił się także pod względem designu, jak i samej konstrukcji. Teraz odświeżony wygląd jest spójny z innymi modelami producenta. Ponadto tubus został dodatkowo uszczelniono w 7 miejscach, dzięki czemu praca w trudnych i wymagających warunkach ma okazać się bezpieczna i bezproblemowa.

Zdjęcia przykładowe

1/2s, f/9, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/640s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/320s, f/4, ISO 640, ogniskowa: 70 mm

1/250s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 35 mm

1/250s, f/8, ISO 160, ogniskowa: 24 mm

1/320s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/400s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/320s, f/2.8, ISO 320, ogniskowa: 70 mm

1/250s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 24 mm

1/320s, f/2.8, ISO 500, ogniskowa: 24 mm

1/800s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/320s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/320s, f/2.8, ISO 640, ogniskowa: 70 mm

1/1250s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/320s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/250s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 36 mm

1/250s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/1600s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/1000s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/320s, f/5.6, ISO 125, ogniskowa: 50 mm

1/500s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/320s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/400s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/250s, f/5.6, ISO 1600, ogniskowa: 35 mm

1/400s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/320s, f/5.6, ISO 160, ogniskowa: 24 mm

1/250s, f/8, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/1000s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/320s, f/8, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/250s, f/5.6, ISO 125, ogniskowa: 70 mm

1/250s, f/8, ISO 400, ogniskowa: 70 mm

1/800s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/250s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 35 mm

1/500s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/1000s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/400s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 70 mm

1/500s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 49 mm

Zakres przysłon - ogniskowa 24 mm

przysłona f/2.8

przysłona f/4

przysłona f/5.6

przysłona f/8

przysłona f/11

przysłona f/16

przysłona f/22

Zakres przysłon - ogniskowa 70 mm

przysłona f/2.8

przysłona f/4

przysłona f/5.6

przysłona f/8

przysłona f/11

przysłona f/16

przysłona f/22

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Ważniejszy podpis czy fotografia? Joanna Kinowska o nominacjach World Press Photo 2019
21 Lut 2019
Sześć zdjęć zostało nominowanych do nagrody głównej „Zdjęcia roku” w najważniejszym konkursie fotografii prasowej World Press Photo. Które wygra?
1
Michał „Massa” Mąsior: Czy kogokolwiek interesują Twoje zdjęcia?
12 Lut 2019
Świat profesjonalnej fotografii jest trudny. Mit wolnego zawodu przyciąga jednak wielu. Plan, by żyć i zarabiać na swojej pasji jest piękny, choć niełatwy do zrealizowania. Początkowo świetnie zapowiadające się „nowe życie” weryfikowane jest przez wiele czynników. Warto przeczytać, żeby nie wpaść w pułapkę.
17
S jak specjalista - Lumix S1 i S1R
30 Sty 2019
Wygląda na to, że liderom rynku bezlusterkowców wyrasta właśnie poważna konkurencja. Pełnoklatkowe modele S1 i S1R trafią do sprzedaży już w przyszłym miesiącu. Oto, co dziś o nich wiemy!
4
Panasonic LX100 II - mały gigant
27 Gru 2018
Duży sensor 4/3, jasny zoom i tryb filmowy 4K. A wszystko zamknięte w wyjątkowo zgrabnym i stylowym body. Nowy Lumix to aparat, który w swojej klasie nie ma dzisiaj konkurencji!
2