Canon EF 24-105 mm f/4 IS II USM - zdjęcia przykładowe

Przez chwilę mieliśmy okazję pobyć z drugą generacją uniwersalnego zooma Canona. Model EF 24-105 mm IS II USM robi wrażenie - zwłaszcza usprawniony system stabilizacji.

Autor: Michał Chrzanowski

20 Wrzesień 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Druga odsłona obiektywu EF 24-105 mm f/4 IS USM to 17 elementów optycznych w 12 grupach, z czego aż 4 to soczewki asferyczne, które poprawić mają rozdzielczość obrazu. Dodatkowo zastosowano tu powłoki ASC, dzięki którym szkło dużo lepiej ma sobie radzić z blikami i odbiciami światła od poprzednika.

Otrzymujemy także nową 10-listkową przysłonę, która zapewnić ma bardziej plastyczne rozmycie obrazu i okrągłe bokeh, nawet gdy podczas fotografowania będzie ona mocniej domknięta. Nowa przysłona ma także lepiej sprawdzać się podczas filmowania. Szkło przyjmuje filtry o średnicy 77 mm i pozwala na ostrzenie z odległości 45 cm.

Producent usprawnił także system stabilizacji, którego skuteczność ma sięgać teraz nawe 4 EV, w porównaniu z 3 EV oferowanymi przez wcześniejszą generację szkła. Oprócz tego otrzymujemy cichy i szybki pierścieniowy, ultradźwiękowy napęd AF i uszczelnianą konstrukcję.

Zdjęcia do pobrania

Pobierz

1/640s, f/4, ISO 1000, ogniskowa: 70 mm

Pobierz

1/160s, f/4, ISO 1000, ogniskowa: 105 mm

Pobierz

1/20s, f/8, ISO 1000, ogniskowa: 24 mm

Pobierz

1/40s, f/4, ISO 1000, ogniskowa: 45 mm

Pobierz

1/100s, f/4, ISO 800, ogniskowa: 105 mm

Pobierz

1/15s, f/4, ISO 1000, ogniskowa: 50 mm

Pobierz

1/500s, f/4, ISO 1000, ogniskowa: 105 mm

Zakres przysłon - ogniskowa 105 mm

Pobierz

f/4

Pobierz

f/5.6

Pobierz

f/8

Pobierz

f/11

Pobierz

f/16

Pobierz

f/22

Zakres przysłon - ogniskowa 24 mm

Pobierz

f/4

Pobierz

f/5.6

Pobierz

f/8

Pobierz

f/11

Pobierz

f/16

Pobierz

f/22

Stabilizacja obrazu

Pobierz

1/15s, f/7, ISO 800, ogniskowa: 105 mm / stabilizacja OFF

Pobierz

1/15s, f/6, ISO 800, ogniskowa: 105 mm / stabilizacja ON

 

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy zoom 50-150 mm f/2 w historii to pokaz optycznych możliwości i spełnienie marzeń fotografów portretowych czy reklamowych. Jak można się było spodziewać, to jednak także wysoka...
16
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Mniejszy, lżejszy, szybszy i przystosowany do pracy wideo - nowa generacja uniwersalnego zoomu średniego zasięgu ma być ukłonem w stronę profesjonalistów i pokazem możliwości...
8
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
To jasny standard w zaskakująco niskiej cenie. Gdzie jest haczyk? Sprawdzamy, jakie możliwości kryje nowa stałka systemu Nikon Z.
7