Praktica DCZ 3.3 - TEST

Już dawno nie było okazji by usłyszeć o niegdyś bardzo popularnym producencie z Niemiec. Pentacon - sygnujący aparaty Praktica, przypomniał o sobie wprowadzając na rynek tani i bardzo przyzwoity model cyfrowego kompaktu - DCZ 3.3. Przedstawiamy wyniki kilkudniowego testu.
Praktica DCZ 3.3 została zaprezentowana po raz pierwszy w listopadzie 2001. Nie było to wydarzenie "technologiczne" - modeli o podobnej konstrukcji i osiągach było w tym czasie na rynku kilka. Wiele osób ucieszyło sie jednak faktem, że nieco zapomniany, a niegdyś bardzo popularny w Polsce producent (Pentacon) przypomniał o sobie wprowadzając do oferty sprzęt jak najbardziej na czasie.

Fakt, który podkreślaliśmy podczas pierwszej prezentacji aparatu (poza 3.3 był to także mniejszy model DCZ 2.1) to tempo w jakim oba modele trafiły do Polski. Inaczej niż się niestety przyzwyczailiśmy nie trzeba było czekać na polską premierę miesiącami i dzięki temu publikujemy pierwszy test nowego aparatu w światowym necie.

Niniejszym dziękujemy firmie "G & P Focus" za dostarczenie DCZ 3.3 do testu.

Praktica DCZ 3.3

Omawiany model to prosty w obsłudze kompakt cyfrowy o przyzwoitych parametrach i możliwościach skierowany do początkujących i lekko zaawansowanych miłośników cyfrowego obrazowania. Jednocześnie tym bardziej godny przedstawienia, że bardzo przystępna cena zwiększy na pewno grono tych, którzy chcieliby zacząć przygodę z aparatami cyfrowymi, ale ograniczają ich możliwości finansowe. DCZ 3.3 jest jednym z tańszych modeli z sensorem CCD 3Mp bo ma kosztować 3099 pln.

Niniejszy test podzieliliśmy na 5 części:

Zamiast wstępu.
Jedna z głównych uwag jakie towarzyszyły ogłoszeniu przez niemieckiego Pentacona stworzenia cyfrowego kompaktu Praktica DCZ 3.3 było jego podobieństwo do Minolty DiMAGE S304. Faktycznie 3,3 megapikselowa matryca CCD, 4-krotny zoom optyczny i identyczna jasność obiektywu były cechami wspólnymi. Dopiero wygląd aparatu, jego konstrukcja i funkcje przekonują, że są to modele niemal bliźniacze. Różnice, to jedno pole pomiaru ostrości (a nie 5), brak korekty obrazu (wyostrzanie, kontrast) w DCZ 3.3. Reszta, poza niuansami w obudowie pozostała ta sama. Niemniej Praktica wykazuje się odrębnością w specyfice pracy i kto miał do czynienia z Minoltą niech nastawi się na proces przyzwyczajania do nowego sprzętu.
 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Czy filmy małoobrazkowe sprawdzą się we współczesnej fotografii krajobrazu?
18 Wrz 2018
Aparaty analogowe dają możliwość niedrogiego rozpoczęcia przygody z bardziej świadomym fotografowaniem. Czy jednak w obecnych czasach film nadal może konkurować z cyfrą pod względem jakości obrazu?
1
Panasonic GH5, GH5S i G9 - mistrzowskie trio
28 Sie 2018
Linia topowych korpusów Panasonic to dziś propozycja zarówno dla wymagających filmowców jak i profesjonalnych fotografów. Przyglądamy się bliżej flagowym modelom.
0
“Każde spotkanie z nimi jest wspaniałym przeżyciem”. O fotografowaniu niedźwiedzi opowiada Marcin Dobas
10 Sie 2018
Fotografia dzikich zwierząt to nie sport dla wybranych. Zapierające dech w piersiach ujęcia natury są w zasięgu większości z nas. Trzeba tylko dobrze się przygotować, planować i wiedzieć gdzie szukać interesujących nas osobników. O tym, jak fotografować dzikie niedźwiedzie opowiada fotograf i podróżnik, Marcin Dobas.
0
Notebook z górnej półki czy budżetowy monitor graficzny? O to, co lepiej sprawdzi się w edycji zdjęć zapytaliśmy eksperta
31 Lip 2018
Czy dobry notebook jest wystarczający do zawodowej pracy fotograficznej? Jak wypada w zestawieniu z najtańszymi na rynku monitorami graficznymi?  Na co zwracać uwagę przy wyborze monitora? Zapytaliśmy o to eksperta, Radka Witana ze sklepu Wzorniki.eu.
0