Sigma 24-70 mm F2.8 EX DG HSM - pierwsze wrażenia i zdjęcia

Sigma to niezależny producente optyki, który w swojej ofercie ma dużo ciekawych szkieł. Dzisiaj zaprezentujemy bliżej jedno z nich - obiektyw Sigma 24-70 mm o świetle F2.8 z silnikiem ultradźwiękowym HSM. Obiektyw jest przeznaczony do aparatów pełnoklatkowych, czyli jak najbardziej profesjonalnych. Propozycja Sigmy jest tańszą i lżejszą alternatywą dla dwa razy droższych szkieł systemowych.
Na zeszłorocznych targach Photokina Sigma zaprezentowała nową wersję obiektywu 24-70 mm f/2.8. W porównaniu z poprzednikiem zastosowano ultradźwiękowy napęd autofokusa HSM i dodatkową soczewkę wykonaną w technologii ELD - Extraordinary Low Dispersion. Zakres ogniskowej 24-70 mm jest bardzo popularny i każdy producent optyki stara się mieć taki obiektyw w swojej ofercie. Propozycja Sigmy wygrywa przede wszystkim ceną, a w czasach gdy wszyscy skrupulatnie liczą wydatki może to mieć decydujące znacznie. Z drugiej jednak strony, gdy stać kogoś na pełną klatkę, to czy będzie oszczędzał na obiektywie? Czas pokaże. Drugą niewątpliwą zaletą Sigmy jest prawie o 1/3 krótsza długość niż porównywalnych obiektywów systemowych.

Na pierwszy rzut oka Sigma 24-70 f/2.8 HSM prezentuje się bardzo przyzwoicie. Jak na taki zakres ogniskowej i klasę przysłony nie ma dużych gabarytów. Chociaż do bardzo lekkich szkieł też nie można tego obiektywu zaliczyć. No ale to w końcu stałe światło F2.8.
Sigma 24-70 mm F2.8 EX DG HSM

Jak to w obiektywach Sigmy miejsca poza gumowymi pierścieniami pokryte są matowym czarnym tworzywem. Wszystko jest solidnie spasowane, zoom działa gładko, ale z odpowiednim oporem. Obiektyw jest oczywiście zakończony metalowym bagnetem.
Sigma 24-70 mm F2.8 EX DG HSM

Do działania ultradźwiękowego napędu autofokusa nie można mieć żadnych zastrzeżeń. W zestawie z Canonem 1Ds Mark III obiektyw Sigmy sprawował się znakomicie. Ostrzy szybko, cicho i celnie.

Standardowy test Sigmy 24-70 f/2.8 HSM na fotopolis.pl opublikujemy wkrótce. Już teraz zachęcamy jednak do ściągnięcia przykładowych zdjęć wykonanych tym obiektywem. Można się też pokusić o pierwsze oceny. Jak widać na pierwszych dwóch zdjęciach Sigma ma tendencje do winietowania na najdłuższej ogniskowej, szczególnie gdy otworzymy przysłonę do f/2.8.




Na poniższych dwóch zdjęciach możemy zaobserwować jak Sigma 24-70 f.2.8 radzi sobie z aberracją chromatyczną. Jak na profesjonalny obiektyw, mogłoby być lepiej. Jeżeli centrum kadru obraz wygląda dobrze, to na krawędziach fioletowe paski przy kontrastowych miejscach są wyraźnie widoczne.


Przyjrzyjmy się jeszcze jak Sigma radzi sobie z rozmyciem tła.


Na kolejnym zdjęciu zależało mi na zbudowaniu kadru o kilku planach.

Standardowy, jasny zoom Sigmy od zawsze kusi fotografów szukających nieco tańszego i mniejszego profesjonalnego szkła do pełnoklatkowych lustrzanek. Dodanie silnika HSM z pewnością zwiększy konkurencyjność konstrukcji Sigmy, która będzie dostępna w cenie około 3500 zł.
słowa kluczowe:
 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Czy filmy małoobrazkowe sprawdzą się we współczesnej fotografii krajobrazu?
18 Wrz 2018
Aparaty analogowe dają możliwość niedrogiego rozpoczęcia przygody z bardziej świadomym fotografowaniem. Czy jednak w obecnych czasach film nadal może konkurować z cyfrą pod względem jakości obrazu?
1
Panasonic GH5, GH5S i G9 - mistrzowskie trio
28 Sie 2018
Linia topowych korpusów Panasonic to dziś propozycja zarówno dla wymagających filmowców jak i profesjonalnych fotografów. Przyglądamy się bliżej flagowym modelom.
0
“Każde spotkanie z nimi jest wspaniałym przeżyciem”. O fotografowaniu niedźwiedzi opowiada Marcin Dobas
10 Sie 2018
Fotografia dzikich zwierząt to nie sport dla wybranych. Zapierające dech w piersiach ujęcia natury są w zasięgu większości z nas. Trzeba tylko dobrze się przygotować, planować i wiedzieć gdzie szukać interesujących nas osobników. O tym, jak fotografować dzikie niedźwiedzie opowiada fotograf i podróżnik, Marcin Dobas.
0
Notebook z górnej półki czy budżetowy monitor graficzny? O to, co lepiej sprawdzi się w edycji zdjęć zapytaliśmy eksperta
31 Lip 2018
Czy dobry notebook jest wystarczający do zawodowej pracy fotograficznej? Jak wypada w zestawieniu z najtańszymi na rynku monitorami graficznymi?  Na co zwracać uwagę przy wyborze monitora? Zapytaliśmy o to eksperta, Radka Witana ze sklepu Wzorniki.eu.
0