Test Fujifilm FinePix S2 Pro

Fujifilm FinePix S2 Pro to aktualnie najwyższy model lustrzanki cyfrowej oferowanej przez Fujifilm. Konstrukcja oparta na Nikonie F80 oferuje znacznie większe możliwości niż poprzedni, zbudowany na F60, FinePix S1 Pro.
Fujifilm FinePix S2 Pro to aktualnie najwyższy model lustrzanki cyfrowej oferowanej przez Fujifilm. Konstrukcja oparta na Nikonie F80 oferuje znacznie większe możliwości niż poprzedni, zbudowany na F60, FinePix S1 Pro. 6-megapikselowa matryca CCD rejestruje obrazy o rozdzielczości maksymalnej 4256x2848 (12.1Mp) stawiając S2 Pro w tej samej kategorii co Canon EOS-D60 czy Nikon D100.



Matryca światłoczuła zastosowana w FinePix S2 Pro to SuperCCD III (trzeciej generacji) o wymiarach 23.0 x 15.5mm. Jej wyjątkowość polega na obróceniu pozycji pojedynczego piksela o 45 stopni przy zachowaniu wertykalnego układu zczytywanie danych. Zdaniem konstruktorów taki zabieg oraz zastosowanie 8-kątnej fotodiody, zwiększa powierzchnię aktywną sensora pozwalając na wydajną interpolację. Dzięki temu matryca 6.17 megapikseli pozwala na uzyskanie obrazu o rozdzielczości 4256x2848, a więc 12 megapikseli. W praktyce nie możemy porównać "podbitego" zdjęcia np. z 11-megapikselowym EOSem 1Ds, ale w stosunku do "zwykłych" lustrzanek 6 Mega sporo zyskujemy.

Inną właściwością, interesującą dla systemowych użytkowników sprzętu Nikona, jest zgodność S2 Pro z prawie całą linią obiektywów Nikon F, w tym AF-S oraz AF-VR. Na wstępie trzeba też wymienić podwójny interface IEEE 1394 (FireWire) i USB, a także podwójny slot kart pamięci SmartMedia i CompactFlash Typ I/II (zgodny z IBM Microdrive). FinePix S2 Pro rejestruje obrazy w formatach nieskompresowanych CCD Raw i TIFF-RGB oraz w skompresowanym JPEG.


Podstawowe właściwości:
  • Technologia 3rd Generation Super CCD i nowy algorytm LCI poprawiające jakość odwzorowań, redukcję szumów, zwiększające dopuszczalny ekwiwalent czułości do ISO1600
  • SuperCCD III, 23 x 15.5mm, 6.17 milionów aktywnych pikseli, obraz rejestrowany o rozmiarach 4256 x 2848 (12.1Mp)
  • Duża rozpiętość światłoczułości ISO - 100/160/200/400/800/1600
  • Współpraca z obiektywami Nikkor typ AF-D, AF-G i AF-S (mocowanie Nikon F-mount)
  • Odwzorowanie 1.5x (dla ogniskowej 28mm dostępny kąt widzenia obiektywu 42mm)
  • dostępne formaty: CCD-Raw (12-bit), TIFF-RGB (8-bit), JPEG (2 poziomy kompresji: Fine, Normal)
  • 2 gniazda kart pamięci: SmartMedia (do 128 MB) i Compact Flash typ I/II (kompatybilne z IBM Microdrive)
  • Zdjęcia seryjne do 2 kl/sek, max. 7 zdjęć w serii
  • Migawka od 30 sek.do 1/4000 sek. oraz bulb
  • 5 punktów pomiaru ostrości
  • Dynamiczny AF, Dynamiczny z priorytetem najbliższego obiektu, AF jedno-punktowy z priorytetem ostrości (blokada) i priorytetem migawki (ciągły), Manual
  • Pomiar 3D Matrix (obiektywy AF-D, 0-21EV), centralnie ważony (0-21EV), punktowy (3-21EV)
  • Pomiar błysku 3D Multi-Sensor
  • 9 profili balansu bieli (auto, fine, cień, żarowe, 3 typy jarzeniowe, 2 indywidualne)
  • Tryby pracy (znane z F80) - (P) Program AE, (S) Priorytet migawki AE, (A) Priorytet przysłony AE, (M) Manual
  • Korekta ekspozycji +/-3EV w skokach co 1/2EV
  • Wbudowana lampa błyskowa l/p 12 (ISO100, m.), krycie dla obiektywu 28mm
  • Czas synchronizacji z lampą (X-con) 1/125 sek.
  • Stopka akcesoriów ISO-type
  • Monitor polisilikonowy TFT 1.8 cala (117 tyś. punktów), 100% krycia
  • Podwójny interface: FireWire (IEEE 1394) i USB
  • Zasilanie 4 x AA lub 2 x 3V 123A
  • Wymiary 142 x 131 x 80mm
  • Waga 760g (body)


Podziękowanie
Dziękujemy Agencji ZICO Photography za pomoc przy realizacji testu.



Test Fujifilm FinePix S2 Pro został podzielony na następujące części:
Kliknij "nastepna strona >", aby przejść do drugiej części testu.

Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0