Test aparatu Fujifilm FinePix E550 Zoom

mmi
10 Lis 2004
Zapraszamy do lektury testu aparatu Fujifilm FinePix E550 będącego najwyższym z reprezentantów nowej serii "E" tegoż producenta. 6-megapikselowa matryca Super CCD HR IV generacji, obiektyw o szerokim 4-krotnym zakresie, duży monitor to najważniejsze cechy tego modelu.
1. WSTĘP
Zapraszamy do lektury testu aparatu Fujifilm FinePix E550 będącego najwyższym z reprezentantów nowej serii "E" tegoż producenta. Charakteryzuje się on 6-megapikselową matrycą Super CCD HR - już IV generacji, obiektywem o szerokim 4-krotnym zakresie, dużym 2.0" monitorem podglądu oraz pełnym zestawem funkcji automatycznych, półmanualnych i manualnych.

Fujifilm FinePix E550

Fuji E550 swą premierę miał pod koniec lipca 2004, ale do sklepów trafił całkiem niedawno. Lista funkcji zdjęciowych przybliża go niewątpliwie do nowego modelu FinePix F810, jednakże testowana propozycja ma być nieco tańsza. Poza programami tematycznymi E550 udostępnia także priorytety przysłony, migawki oraz pełen manual, co świadczy o tym, iż aparat adresowany jest dla kreatywnych entuzjastów. Cieszy także zastosowany 4-krotny obiektyw o szerokim ekwiwalencie ogniskowych 32,5-130mm oraz wygodny 2-calowy monitor LCD. Dodajmy jeszcze, że E550 wyposażony został w czwartej już generacji 6-megapikselową matrycę SuperCCD HR typu 1/1.7 cala, która poza nominalną rozdzielczością oferuje także 12-megapikselowy sygnał wyjściowy obrazu interpolowanego. Ponadto jak zapewnia producent technologia High Resolution (HR) ma zaowocować znakomitą ostrością oraz wysoką jakością obrazu praktycznie na każdej z oferowanych czułości z imponującego zakresu ISO 80-800 bez konieczności powiększania sensora, a zatem i samego aparatu. Czy mamy zatem do czynienia amatorskim kompaktowym aparatem o jakości obrazu zarezerwowanej jak dotąd dla klasy zaawansowanej? Zapraszamy do lektury testu, w którym postaramy się zweryfikować tą odważną tezę.

Poniższy test podzieliliśmy na następujące części:

Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0