TEST Fujifilm FinePix 2800 Zoom

Fujifilm uchodzi w tej chwili za specjalistę w dostarczaniu znakomitych, dopracowanych rozwiązań średniej i wysokiej klasy po bardzo przystępnych cenach. Aparat, który przetestowaliśmy potwierdza tę tezę w 200%.
Firma Fujifilm przez lata obecności na polskim rynku przyzwyczaiła nas do doskonałej jakości swoich produktów. Popularne wśród doświadczonych fotoamatorów błony średnio i wysokoczułe są często uważane za najlepsze w swojej klasie. Mniej znana dziedzina zainteresowań rynkowych Fuji to fotografia cyfrowa, która jest reprezentowana przez bardzo pokaźną ofertę sprzętową. Sukcesem jest tu zgrabne wpasowanie się w wymagania klientów - od prostych modeli kompaktowych poprzez świetne konstrukcje o średnim zaawansowaniu az po poważne lustrzanki cyfrowe z wymienna optyką. Wszystkie one łączą dwie jakże ważne cechy - dobrą jakość i stosunkowo przystępną cenę.

Opisywany to FinePix 2800 Zoom jest tego najlepszym przykładem. Dwu-megapikselowa matryca i imponujący 6-krotny zoom optyczny w zgrabnej konstrukcji i co najważniejsze zaskakująco dobra jakość zdjęć. Jest to oczywiście model całkowicie amatorski, bez dostępu do manualnego doboru czasu i przysłony jednak mimo tego daje wrażenie powagi i technologicznego zaawansowania. Amerykańska cena to $399, w Polsce możemy go nabyć za trochę ponad 2 tysiące złotych i porównując ofertę konkurencji przyznać trzeba, że będzie to jeden z lepszych zakupów jakie można zrobić za te pieniądze.

Podstawowe cechy
  • Lekka, dobrze wyprofilowana konstrukcja
  • 2.1 Mp CCD o maksymalnej rozdzielczości 1600 x 1200 (oraz 1280 x 960, 640 x 480)
  • Obiektyw Fujinon 6 - 36mm (ekwiwalent 38 - 228mm dla 35mm), f/2.8 - f/3.0
  • Pełna automatyka ekspozycjiKorekta ekspozycji +/-1.5 EV w skokach 1/3EV
  • 1.8" LCD oraz elektroniczny wizjer TTL
  • Migawka 1/1500 - 1/2 sekundy
  • Przysłona f/2.8 - f/8.2
  • Wbudowana lampa błyskowa
  • 7 profili balansu bieli
  • Czułość ISO100
  • Zdjęcia seryjne i tryb filmowy
  • Rejestracja dźwięku
  • Obsługiwany format JPEG w trzech poziomach kompresji
  • Pamięć SmartMedia - 16MB w zestawie
  • Samowyzwalacz 10 sek.
  • Port USB do transferu danych
  • Rozwinięte oprogramowanie edycyjne


Test podzielony został na 6 części:


Kliknięcie rozszerzenia spowoduje otwarcie jednej ze stron w nowym oknie. Jeśli chcesz przejść do następnej strony w tym samym oknie kliknij przycisk "dalej" w prawym dolnym rogu.
 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Czy filmy małoobrazkowe sprawdzą się we współczesnej fotografii krajobrazu?
18 Wrz 2018
Aparaty analogowe dają możliwość niedrogiego rozpoczęcia przygody z bardziej świadomym fotografowaniem. Czy jednak w obecnych czasach film nadal może konkurować z cyfrą pod względem jakości obrazu?
1
Panasonic GH5, GH5S i G9 - mistrzowskie trio
28 Sie 2018
Linia topowych korpusów Panasonic to dziś propozycja zarówno dla wymagających filmowców jak i profesjonalnych fotografów. Przyglądamy się bliżej flagowym modelom.
0
“Każde spotkanie z nimi jest wspaniałym przeżyciem”. O fotografowaniu niedźwiedzi opowiada Marcin Dobas
10 Sie 2018
Fotografia dzikich zwierząt to nie sport dla wybranych. Zapierające dech w piersiach ujęcia natury są w zasięgu większości z nas. Trzeba tylko dobrze się przygotować, planować i wiedzieć gdzie szukać interesujących nas osobników. O tym, jak fotografować dzikie niedźwiedzie opowiada fotograf i podróżnik, Marcin Dobas.
0
Notebook z górnej półki czy budżetowy monitor graficzny? O to, co lepiej sprawdzi się w edycji zdjęć zapytaliśmy eksperta
31 Lip 2018
Czy dobry notebook jest wystarczający do zawodowej pracy fotograficznej? Jak wypada w zestawieniu z najtańszymi na rynku monitorami graficznymi?  Na co zwracać uwagę przy wyborze monitora? Zapytaliśmy o to eksperta, Radka Witana ze sklepu Wzorniki.eu.
0