TEST Fujifilm FinePix 2800 Zoom

Fujifilm uchodzi w tej chwili za specjalistę w dostarczaniu znakomitych, dopracowanych rozwiązań średniej i wysokiej klasy po bardzo przystępnych cenach. Aparat, który przetestowaliśmy potwierdza tę tezę w 200%.
0
Tomasz Gutkowski
3 Kwiecień 2002
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści
Firma Fujifilm przez lata obecności na polskim rynku przyzwyczaiła nas do doskonałej jakości swoich produktów. Popularne wśród doświadczonych fotoamatorów błony średnio i wysokoczułe są często uważane za najlepsze w swojej klasie. Mniej znana dziedzina zainteresowań rynkowych Fuji to fotografia cyfrowa, która jest reprezentowana przez bardzo pokaźną ofertę sprzętową. Sukcesem jest tu zgrabne wpasowanie się w wymagania klientów - od prostych modeli kompaktowych poprzez świetne konstrukcje o średnim zaawansowaniu az po poważne lustrzanki cyfrowe z wymienna optyką. Wszystkie one łączą dwie jakże ważne cechy - dobrą jakość i stosunkowo przystępną cenę.

Opisywany to FinePix 2800 Zoom jest tego najlepszym przykładem. Dwu-megapikselowa matryca i imponujący 6-krotny zoom optyczny w zgrabnej konstrukcji i co najważniejsze zaskakująco dobra jakość zdjęć. Jest to oczywiście model całkowicie amatorski, bez dostępu do manualnego doboru czasu i przysłony jednak mimo tego daje wrażenie powagi i technologicznego zaawansowania. Amerykańska cena to $399, w Polsce możemy go nabyć za trochę ponad 2 tysiące złotych i porównując ofertę konkurencji przyznać trzeba, że będzie to jeden z lepszych zakupów jakie można zrobić za te pieniądze.

Podstawowe cechy
  • Lekka, dobrze wyprofilowana konstrukcja
  • 2.1 Mp CCD o maksymalnej rozdzielczości 1600 x 1200 (oraz 1280 x 960, 640 x 480)
  • Obiektyw Fujinon 6 - 36mm (ekwiwalent 38 - 228mm dla 35mm), f/2.8 - f/3.0
  • Pełna automatyka ekspozycjiKorekta ekspozycji +/-1.5 EV w skokach 1/3EV
  • 1.8" LCD oraz elektroniczny wizjer TTL
  • Migawka 1/1500 - 1/2 sekundy
  • Przysłona f/2.8 - f/8.2
  • Wbudowana lampa błyskowa
  • 7 profili balansu bieli
  • Czułość ISO100
  • Zdjęcia seryjne i tryb filmowy
  • Rejestracja dźwięku
  • Obsługiwany format JPEG w trzech poziomach kompresji
  • Pamięć SmartMedia - 16MB w zestawie
  • Samowyzwalacz 10 sek.
  • Port USB do transferu danych
  • Rozwinięte oprogramowanie edycyjne


Test podzielony został na 6 części:


Kliknięcie rozszerzenia spowoduje otwarcie jednej ze stron w nowym oknie. Jeśli chcesz przejść do następnej strony w tym samym oknie kliknij przycisk "dalej" w prawym dolnym rogu.
Spis treści

Poprzednia

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Leica Q2 na ulicach Londynu - test autorski
Leica Q2 na ulicach Londynu - test autorski
Szybka i kompaktowa Leica Q to dziś jeden z ulubionych aparatów fotografów ulicznych. W drugiej generacji udoskonalono...
17
2
Nikon Z50 - pierwsze wrażenia
Nikon Z50 - pierwsze wrażenia
Po pełnej klatce przyszła pora na APS-C. Nikon pozbywa się lustra z korpusów średniej półki, a nowy Z50 ma być odpowiednikiem linii D7000 z mniejszym i lżejszym...
11
0
Sony A6400 - test aparatu
Sony A6400 - test aparatu
Następca modelu A6300 ma być doskonałym aparatem dla wymagającego amatora i pierwszym wyborem vlogera. Ciągle jednak pod pewnymi względami ustępuje obecnemu od dwóch...
6
2