Promocja

Marketing internetowy - dlaczego jest tak skuteczny?

Autor: Redakcja Fotopolis

8 Listopad 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Nawet najwyższej jakości produkty nie przyciągną szerokiego grona odbiorców bez właściwych działań marketingowych. Nic więc dziwnego, że współcześni przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na różnorodne formy promowania swoich wyrobów. Nie ulega wątpliwościom, że jedną z najlepszych wówczas opcji jest marketing internetowy. Dlaczego jednak warto w niego zainwestować i co można wówczas zyskać? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Na czym polega digital marketing?

Marketing internetowy to ogół procesów promocyjnych zachodzących w sieci. W ramach tej koncepcji wykorzystane są różnorodne formy reklamy, mające na celu rozszerzenie świadomości marki i pozyskanie nowych klientów. Oto kilka najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych, na jakie decydują się współcześni właściciele firm:

  • pozycjonowanie stron internetowych,
  • kampanie Google Ads,
  • marketing w mediach społecznościowych,
  • współprace z influencerami,
  • e-mail marketing.

Umiejętne wykorzystanie powyższych rozwiązań to świetny sposób na skuteczne promowanie marki w sieci. Dlaczego jednak nowoczesne formy reklamy wyparły tradycyjne środki?

Reklama tradycyjna vs. internetowa

Internet to bardzo potężne narzędzie marketingowe. Coraz więcej twórców odchodzi więc od tradycyjnych środków, takich jak reklamy w prasie czy bloki telewizyjne, wybierając nowoczesne rozwiązania cyfrowe. Poza szerokim przekazem związanym ze standardowymi środkami, reklamy tradycyjne niczym nie zaćmiewają potencjału digital marketingu. Oto kilka kluczowych zalet internetowych promocji:

  • możliwość ukierunkowania przekazu na ściśle określoną grupę odbiorców,
  • dostęp do szerokiego grona użytkowników na wielu obszarach w sieci,
  • stosunkowo niskie koszty wdrożenia reklam w porównaniu z tradycyjnymi środkami promocji,
  • możliwość bieżącego kontrolowania skuteczności podejmowanych działań,
  • satysfakcjonująca skuteczność wynikająca z nieustannego rozwoju narzędzi internetowych,
  • możliwość wprowadzania ewentualnych modyfikacji w czasie rzeczywistym,
  • dostęp do tanich narzędzi analitycznych i wielu skutecznych zabiegów reklamowych.

Czy digital marketing jest trudny?

Budowanie obecności marki w sieci to dość czasochłonne i wymagające zadanie. Przeprowadzenie dokładnych badań, wybór właściwych metod oraz trafna interpretacja wyników, to czynności sprawiające problem wielu współczesnym przedsiębiorcom. Nic więc dziwnego, że właściciele sklepów internetowych czy stron firmowych coraz częściej decydują się na wsparcie specjalistów. Mimo że część zabiegów promocyjnych można z powodzeniem przeprowadzić samodzielnie, wiele działań z zakresu SEO czy analityki internetowej wymaga wiedzy i doświadczenia, jakimi dysponują wyłącznie profesjonalni marketerzy. Z uwagi na szereg istotnych korzyści, jakie niesie za sobą reklama cyfrowa, warto zainwestować w promowanie marki online, zlecając je kompetentnej agencji marketingowej.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Analizy
Powiedz nam co fotografujesz, a my powiemy Ci jaki zestaw wybrać [Sony Cashback 2025]
Powiedz nam co fotografujesz, a my powiemy Ci jaki zestaw wybrać [Sony Cashback 2025]
Letni Cashback Sony to prawdopodobnie najlepszy moment by skompletować w okazyjnej cenie wakacyjny zestaw fotograficzny. W tym tekście podpowiadamy, który aparat warto wybrać i jakie my...
11
Lornetki i lunety obserwacyjne Focus Optics, Kite i Kowa [Przegląd rynku 2025]
Lornetki i lunety obserwacyjne Focus Optics, Kite i Kowa [Przegląd rynku 2025]
Dzięki nim widzimy więcej, wcześniej i z bezpiecznej odległości, a to w fotografii przyrodniczej klucz do sukcesu. Jaki model lornetki wybrać? A może luneta z dużym powiększeniem? Sprawdzamy...
4
ASUS ProArt P16 to laptop zaprojektowany z myślą o pracy z AI
ASUS ProArt P16 to laptop zaprojektowany z myślą o pracy z AI
Sztuczna inteligencja w coraz większym stopniu wspiera pracę kreatywnych twórców. Ale stawia też konkretne sprzętowe wymagania. Niedługo to właśnie wydajność pod kątem AI stanie się kluczowym...
7