Wystawy na Eurofoto 2003

Trwającym właśnie w Poznaniu targom fotograficznym Eurofoto towarzyszą trzy ciekawe wystawy zorganizowane przez Międzynarodowe Targi Poznańskie, pracownię fotografii reklamowej Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu i Fundację Konkursu Polskiej Fotografii Prasowej. Zapraszamy na naszą relację.
Trwającym właśnie w Poznaniu targom fotograficznym Eurofoto towarzyszą trzy ciekawe wystawy zorganizowane przez Międzynarodowe Targi Poznańskie, pracownię fotografii reklamowej Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu i Fundację Konkursu Polskiej Fotografii Prasowej. Zapraszamy na naszą relację.



Jedną z wystaw jest prezentacja prac nagrodzonych w konkursie Polska Fotografia Prasowa 2002. Tematyka zdjęć jest niezwykle różnorodna - od czarno-białych reportaży utrzymanych w tradycji fotografii zaangażowanej po portrety polityków czy kolorowe zdjęcia "uliczne" wykonane na słonecznej plaży w nadmorskim kurorcie. Każdy miłośnik fotografii prasowej znajdzie coś dla siebie.

Niezwykle ciekawie prezentuje się wystawa Piotra Chojnackiego zatytułowana "Kontury realności". Wielkoformatowe czarno-białe fotografie robią wrażenie. Przedstawiają posępne, ponure ruiny, które już dawno przestały służyć celowi, dla którego zostały zbudowane; miejsca, które powoli stają się częścią przyrody odbierającej terytorium, które kiedyś jej wydarto. Najświeższe ślady obecności człowieka to śmieci i napisy na ścianach "reklamujące" subkultury młodzieżowe lub zespoły muzyczne. Niestety organizatorzy trochę się nie popisali i część oprawionych w oszklone ramy zdjęć jest słabo widoczna ze względu na odbijające się w nich światło wpadające przez szklane ściany hali wystawowej.



Ostatnia ekspozycja fotograficzna, którą można oglądać na targach Eurofoto nosi tytuł "Widowisko codzienności II". Andrzej P. Florkowski jest autorem cyklu "Zodiak", 12 kolorowych wielkoformatowych fotografii postaci ludzkich wpisanych w kwadrat i przedstawiających (jak można się domyślić po tytule) poszczególne znaki Zodiaku. Zdjęcia mają klimat marzenia sennego. To samo można powiedzieć o innych fotografiach tego autora, które złożyły się na cykl "Gry". Joanna Pawłowska pokazała cykl "BA-ŚNIE" - kolorowe i niezwykle oryginalne interpretacje bajek takich jak "Królowa śniegu", "Bajka o rybaku i złotej rybce" czy "Dziewczynka z zapałkami" (jedno z lepszych zdjęć całej wystawy). Anna Pawlak, autorka cyklu "Alegorie", wykorzystuje rekwizyty teatralne i tworzy przejaskrawione, kolorowe prace wzbudzające w widzu niepokój. Zupełnie inne są fotografie Weroniki Piesik z cyklu "Cztery pory roku" - pastelowe kolory i oryginalne użycie rekwizytów takich jak wachlarz, manekiny czy baloniki pozwoliły autorce stworzyć fotografie doskonale oddające nastrój wiosny, lata, jesieni i zimy.



Joanna Piechaczyk zaprezentowała czarno-białe zdjęcia z cyklu "Alicja w krainie czarów". Utrzymane w konwencji małej formy prace emanują spokojem i przenoszą widza w bajkowe światy. Fotografie te bardziej przypominają oryginalne ilustracje do bajek niż zdjęcia, ale to zaleta, a nie zarzut. Agnieszka Serbińska zaprezentowała cykl "On the Beach" - kolorowe, a jednocześnie niemal monochromatyczne portrety. Piotr Kozielczyk jest autorem cyklu "Czerwony", na który składają się zbliżenia ust, róży czy kieliszka z winem. Jednak tym razem nie mamy do czynienia ze sztampą, z którą może się kojarzyć temat i fotografowane obiekty, ale o tym najlepiej przekonać się samemu odwiedzając wystawę. Autorką cyklu "BIEL - Jednorożec" jest Katarzyna Nowakowska, która sfotografowała figurę przestawiającą to mityczne zwierzę nocą na ulicach miasta.

Jak widać tematyka prac, które można obejrzeć na targach Eurofoto jest niezwykle różnorodna i naprawdę każdy powinien znaleźć coś dla siebie.
Komentarze
Polecane artykuły
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
3
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1