Studenci Krzysztofa J. Baranowskiego

Od soboty, 5 kwietnia 2003, w łódzkiej galerii FF prezentowana jest ekspozycja niezwykle różnorodnych prac autorstwa dwunastu studentów Pracowni Fotografii intermedialnej na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu prowadzonej przez Krzysztofa J. Baranowskiego "F 12".
Od soboty, 5 kwietnia 2003, w łódzkiej galerii FF prezentowana jest wystawa prac studentów Pracowni Fotografii intermedialnej na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu prowadzonej przez Krzysztofa J. Baranowskiego F 12.

F-12 to liczba wybranych do prezentacji postaw i kierunków poszukiwań dwanaściorga młodych twórców, dwanaście rodzajów różnorodnej i ciekawej estetyki. Prezentowane na wystawie prace to indywidualne i nieskrępowane pozamerytorycznymi wartościami, wypowiedzi na zaproponowane przez prowadzącego zajęcia K. J. Baranowskigeo tematy/hasła, choć na tej ekspozycji w przeważającej większości, dostosowane do możliwości prezentacyjnych Galerii FF tak, aby nic nie straciły ze swojej energii i oryginalności.

fot. J. Kołodziejski

Jak napisał K. J. Baranowski Prace można podzielić na wypowiedzi poetyckie w bardziej tradycyjnym tego słowa znaczeniu jak i na prace posiadające bardziej aktywny charakter współczesnego języka sztuki.

O czym są prace studentów? Oddajmy głos nauczycielowi ...rozpoznanie czy też brak rozpoznania wartości, łamanie tabu i zakazów odnosi się głównie do sfery informacyjno-komunikacyjnej i do coraz bardziej ekspansywnego języka obrazów i trudno uniknąć, a twórcy "nie wolno" unikać refleksji nad "sprzężeniem zwrotnym" pomiędzy językiem i wartościami codzienności, językiem i wartościami sztuki a językiem mediów, czasami nazywanych "projektem trzeciej rzeczywistości". Między innymi dlatego, że wydaje się powszechnie akceptowanym faktem, że obrazy i niesiona przez nie informacja, nigdy dotychczas w znanej nam historii, nie były tak "plastyczne", tak łatwe do uzyskania, manipulacji, konsumpcji i dewaluacji a stwierdzenie, że "obraz wart jest tysiąca słów" jest dla nowych pokoleń archeologiczną ciekawostką, faktem któremu może nawet warto się przyjrzeć i zastanowić ale i tak wynik rozważań jest oczywisty.

fot. P. Bownik

Nie ma żadnych przeszkód aby używać obrazów. Tak jak używa się liter i słów. Jak używa się innych materiałów "podstawowych" w celu zbudowania nowej jakoúci. I żadnej iluzji jako samoistnego celu.To jest oś i główne przesłanie w prowadzonej przeze mnie Pracowni Fotografii Intermedialnej w poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. (K. J. Baranowski)

fot. M. Jakubowicz

Uczestnicy F 12:
Paweł Bownik , "Traktat o sztucznym świetle" - 2003 r. / fotografia otworkowa, format 120x80 cm
Paweł Fiszer, "Gratis" - 2003 r. seria kart pocztowych / 15x10 cm
Michał Jakubowicz, "Każdy ma cień" - 2003 r. / fotografie prasowa , wydruki, format: 50x22 cm
Jacek Kołodziejski, "Jej i Jego" - 2003 r. / fotografia cyfrowa, format 160x160cm
Ewa Kulesza, "Polowanie na dzikie kaczki" - 2002 r. / projekcja video, "A-kumulacja" - 2002 r. / instalacja
Anita Lipiec, "Eleousa" - 2003 r. / fotografia barwna, format 72x94 cm
Anna Łoskiewicz-Zakrzewska, "Modne plamy" - 2003 r. / technika własna
Katarzyna Majak, "T.B.T." - 2003 r. / fotografia c/b i barwna, video, dźwięk
Anna Mirgos, " x x x" - 2003 r. / fotografia c/b, fromat: 18x13 cm
Anna Schmidt, "Klisze przechowuje się..." 2003 r. / fotografie c/b na kliszach graficznych, żywica epoksydowa, format: 40x50x6 cm
Łukasz Smudziński, "Wrażenie" 2003 r. / obiekty, technika własna
Edyta Wypierowska, "16 x 4 -Ulotność zdarzeń - haiku" 2003 r. / Polaroidy, pleksi, format 44x50

Ekspozycja prezentowana będzie w łódzkiej Galerii FF (ul. Taugutta18) do 25 kwietnia 2003, od poniedziałku do soboty w godzinach 14-18.
 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
6
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
17
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0