Fotografie przeciw homofobii

Wkrótce stowarzyszenie Kampania Przeciw Homofobii rozpocznie akcję "Niech Nas zobaczą". Galerie w Warszawie, Gdańsku i Sosnowcu oraz 500 citylightów w całej Polsce pokażą fotografie, które mają uwrażliwić Polaków na problem mniejszości seksualnych.
Wkrótce stowarzyszenie Kampania Przeciw Homofobii rozpoczyna akcję Niech Nas zobaczą! Galerie w Warszawie, Gdańsku i Sosnowcu oraz 500 citylightów w całej Polsce pokażą fotografie, które mają uwrażliwić Polaków na problem mniejszości seksualnych.

fot. K. Breguła

Fotografie Karoliny Breguły, absolwentki szkoły fotografii GFU na Folkuniversitetet w Sztokholmie, obecnie studentki Europejskiej Akademii Fotografii
w Warszawie przedstawiają pary homoseksulane, trzymające się za ręce. Trzydzieści portretów stanowi przekrój społeczeństwa ? ludzie na fotografiach są różnej płci, w różnym wieku i pochodzących z różnych środowisk.

fot. K. Breguła

Według organizatorów Wystawa ma za zadanie przede wszystkim przełamać silnie funkcjonujące stereotypy osób homoseksualnych jako osoby chore i zboczone: geja strojącego się w kolorowe futerka zniewieściałego chłopca, czy też lesbijki kojarzonej z pismami porno. Tego typu działanie powinno doprowadzić do uwrażliwienia odbiorców na fakt, że osobą o odmiennej orientacji seksualnej może być jego sąsiad, koleżanka z pracy, sprzedawca w kiosku, dentystka, nauczyciel czy nawet jego własne dziecko. Pozwoli to uświadomić, że geje i lesbijki są ludźmi, których zna, lubi, szanuje i w gruncie rzeczy... kocha. W świadomości Polaków mniejszości seksualne innymi słowy kojarzone są z grupą obcą.
W psychologii taką metodę przeciwdziałania uprzedzeniom nazywa się poszerzaniem schematu grupy, z którą identyfikuje się odbiorca, czyli schematu My. Ludzi, których identyfikujemy jako obcych z różnych powodów będziemy dyskryminować. Jeśli ci, których postrzegaliśmy jako obcych, zaczniemy postrzegać jako grupę własną, dyskryminacja zniknie.


fot. K. Breguła

Fotografia jest doskonałym środkiem przekazu takich treści i dzięki tego rodzaju kampaniom można sobie uświadomić, że do jej najważniejszych celów należy budzenie wrażliwości, zwracanie uwagi na problemy i niszczenie stereotypów. Początek kampanii będzie z pewnością wzmocniony przez prezentowaną obecnie w Centrum Sztuki Współczesnej wystawę fotografii Nan Goldin (przeczytaj więcej)

Kampania rozpocznie się w drugiej połowie marca. W Warszawie, w Galerii Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych "Pałacyk", przy ulicy Chmielnej 5, fotografie będzie można oglądać od 22 marca do 7 kwietnia, codziennie w godzinach 11-20

Od 25 kwietnia do 11 maja ekspozycję pokaże Centrum Sztuki Współczesnej, Łaźnia w Gdańsku, a od 15 do 28 maja Galeria CO w Zagłębiowskim Instytucie Sztuki, w Sosnowcu.

Koordynatorem akcji jest stowarzyszenie Kampania Przeciw Homofobii, a sponsorem - Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. Patronem kampanii jest Izabela Jaruga-Nowacka, Pełnomocnik ds. Równego Statusu Kobiet i Mężczyzn, MTV Polska oraz Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych

Partnerzy: Ambasada Holandii, Ambasada Szwecji, Rzecznik Praw ds. Mniejszości Seksualnych, Klub Utopia
Komentarze
Polecane artykuły
SanDisk Extreme Portable SSD - test dysku SSD
18 Sty 2019
Wytrzymały, pojemny i szybki a do tego naprawdę mały. Najnowszy dysk przenośny SSD SanDisk to jedno z najciekawszych rozwiązań tego typu na rynku. Sprawdziliśmy, jak spisuje się w praktyce!
0
Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF - zdjęcia przykładowe
8 Sty 2019
Zaawansowana optyka z wyrazistym i kontrastowym obrazem oraz ultraszybki autofokus współpracujący z systemem Sony Fast Hybrid AF - to główne cechy Tokiny FíRIN 20 mm f/2 FE AF. Zobaczcie, jak stałka poradziła sobie w praktyce.
0
Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - test obiektywu
31 Gru 2018
Dziś sprawdzamy czy druga odsłona Tamrona SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 to krok w dobrą stronę i faktyczny konkurent systemowych odpowiedników. Producent zapewnia, ze zmiany są zauważalne, a my przyglądamy się im bliżej.
1
Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - zdjęcia przykładowe
21 Gru 2018
Po 4 latach Tamron pokazał aktualizację obiektywu 15-30 mm, który szczególnie spodobać może się fotografom krajobrazu, architektury i wnętrz. Otrzymujemy lepszą optykę, szybszy autofokus i bardziej wydajną stabilizację, w tej samej cenie co wcześniej. Zobaczcie, jak sprawdza się w praktyce.
0
zamknij X
Plebiscyt 2018
Zagłosuj
Na najlepsze produkty i wydarzenia roku 2018
Głosuj!