"Mieć i stracić" - trzy projekty Mireii Sallares w CSW Łaźnia w Gdańsku

ms
21 Kwi 2009
CSW Łaźnia w Gdańsku zaprasza na wystawę prac hiszpańskiej artystki Mireii Sallares. Prezentacja zatytułowana "Mieć i stracić" obejmie trzy instalacje złożone z fotografii w lightboxach, projekcji wideo, neonu oraz afiszy. Wernisaż w piątek, 24 kwietnia o godzinie 19.30. Wcześniej, o godzinie 18 organizatorzy zapraszają na spotkanie z autorką. Wstęp wolny.
W ramach wystawy "Mieć i stracić" prezentowane będą trzy projekty: Las Muertes Chiquitas / Małe Śmierci (2008), Mi Visado de Modelo II / Wiza mojej modelki II/ (2005), Le Camion de Zahia, Conversations Apres Le Paradis Perdu /Wóz Zahii, Rozmowy po raju utraconym (2005). W przestrzeni miejskiej Gdańska odbędzie się ponadto kolejna odsłona długofalowego projektu artystki "Wiem, że istniałam - to najważniejsze!".
Las Muertes Chiquitas Yolanda Catalogo fot. Diego Perez
Raj utracony, małe śmierci, kobieca seksualność, wolność, tożsamość i egzystencja. Za pomocą trzech instalacji, na które składają się projekcje wideo, neon, afisze i fotografie w lightboxach, Mireia Sallares przekazuje widzowi różnorodne opowieści o przeznaczeniu kobiet, które spotkała. Poprzez osobiste historie z ich życia, pokazuje jak każda z kobiet kreuje własną tożsamość w odniesieniu do struktur społecznych.

W swych opowieściach koncentruje się na kobiecie z Algierii i jej pizzerii na kółkach; młodej Hiszpance, która stara się o amerykańską wizę pobytową i Meksykankach, których seksualność jest kojarzona z przyjemnością, ale jednocześnie prowokuje ataki ze strony państwa kultywującego postawę macho.
Savoir fot. Lisbeth Salas
W "Mieć i stracić" Mireia Sallares wykorzystuje swoje projekcje, obrazy i instalacje, aby odtworzyć i odzwierciedlić cały cynizm, absurd, ból i samotność, które często towarzyszą ludziom. Inspiracje czerpie z doświadczeń własnych i swoich przyjaciół, i co ważne, także z historii przypadkowo spotkanych ludzi.(materiały organizatorów)

W ramach projektu "Savoir que j'existais, voila!" na fasadzie budynku dawnej łaźni miejskiej w Nowym Porcie zawiśnie 3 metrowy lightbox z napisem "Wiem, że istniałam - to najważniejsze!". Mireia Sallares umieszcza świecący napis w różnych miastach Europy. Zazwyczaj są to miejsca odwiedzane przez artystkę przy okazji wystaw bądź wyjazdów stypendialnych. Zaistniałe sytuacje fotografuje. Powstający cykl zdjęć prezentowanych w przestrzeniach galeryjnych. Gdański Lightbox odsłonięty zostanie 23 kwietnia o godzinie 17. Na ścianie dawnej łaźni wisieć będzie do 7 maja, później pojawi się w innych lokalizacjach w Trójmieście.
Las Muertes Chiquitas Dona Jose fot.Ramiro Chavez
W piątek przed wernisażem CSW Łaźnia zaprasza na spotkanie z autorką. Rozmowę z artystką poprowadzi kurator wystawy Moritz Neumüller. Wstęp wolny.

Mireia Sallares (ur. 1973, Barcelona) Absolwentka Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Barcelońskiego (1997). Przez 6 miesięcy studiowała na Wydziale Sztuk Pięknych, a następnie kontynuowała naukę na Wydziale Sztuk Audiowizualnych w Barcelonie. W 2000 odbyła staż artystyczny w Centrum Art3 w Walencji we Francji. Tego samego roku przyznano jej stypendium Samorządu Regionu Katalonii, w ramach którego podjęła studia filmowe na New School University i Film & Video Arts Foundation /Fundacji Sztuki Filmu i Video/ w Nowym Jorku. Podczas tego pobytu brała udział w produkcji kilkunastu filmów i sztuk teatralnych we współpracy z takimi instytucjami jak Woman Make Movies i Vertiginosas /Wyspy/. Od 2004 jest członkiem zespołu twórców filmów i form dokumentalnych Photographic Social Vision Foundation of Barcelona Barcelońskiej Fundacji "Fotograficzna Wizja Społeczna". Została wyróżniona licznymi nagrodami, m.in. INJUVE (1999) i Sinergias (Barcelona 2001). W 2005 otrzymała stypendium Generaciones Caja Madrid, a także grant od Samorządu Regionu Katalonii. Prezentowała prace na licznych wystawach: "Soy un Animal" (Corner00 w Caja Madrid Cultural Space, Barcelona 2004) "Rendez-vous, le consolador le plus romantique" (New Art Barcelona w 2000), "Bienvenidos a la sociedad del espectaculo" (Matar- ACM, 1999), "Ex-Parc d'Atraccions" (BarcelonaTrienniale, 2000); wideoinstalaca Monocanal (Museo Nacional Reina Sofía /Muzeum Narodowe - Centrum Sztuki im. Królowej Zofii/Madryt 2002) oraz Mirador 06 w O.K. Centrum w Linzu w Austrii.

Kurator wystawy: Moritz Neumüller
Współpraca ze strony CSW Łaźnia: Anna Szynwelska

Mireia Sallares - TO HAVE & TO LOSE (MIEĆ I STRACIĆ)
Wernisaż: 24.04.2009 godz. 19.30
Wykład: 24.04.2009 godz. 18.00
Termin: 24.04.2009 - 7.06.2009


Wiem, że istniałam - to najważniejsze!
23.04 do 7.05.2009

CSW Łaźnia
ul. Jaskółcza 1
Gdańsk
słowa kluczowe:
 
Komentarze
Polecane artykuły
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
17
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0
Fujifilm XF10 - test aparatu
11 Paź 2018
Kierowany do hobbystów, XF10 z 24-megapikselową matrycą APS-C i stałoogniskowym, jasnym obiektywem 28 mm f/2.8 ma być ciekawą alternatywą dla smartfona i towarzyszem codziennych chwil. Zobaczcie, jak wypada w praktyce.
2