Radykalny feminizm lat 70. w Bunkrze Sztuki

Już jutro, 12 czerwca 2007 roku w Bunkrze Sztuki w Krakowie zostanie otwara wystawa jednej z najważniejszych przedstawicielek radykalnej, politycznej sztuki feministycznej. Wystawa Alexis Hunter będzie retrospektywą prac artystki z lat 70. Znajdą się na niej zdjęcia z cykli: "Sexual Rapport Series", "Tattoo series" i "Object series", które odnoszą się do męskiej seksualności.
fot. Alexis Hunter, Sexual Rapport Series, 1972-1976

Alexis Hunter urodziła się w Nowej Zelandii, na stałe mieszka w Wielkiej Brytanii. Absolwentka Elam School of Fine Art. W latach 70. jej sztuka oraz zainteresowania zdecydowanie koncentrowały się na zagadnieniach feministycznych i zbiorowych strategiach. Jest członkinią założycielką Women's Art Movement w Londynie oraz autorką licznych esejów na temat psychologii procesu twórczego. Prowadzi wykłady w wielu szkołach i uczelniach artystycznych w Wielkiej Brytanii oraz poza jej granicami.

Hunter miała wystawy indywidualne w najbardziej znanych i prestiżowych galeriach, m.in: "Approaches to Fear", ICA (Londyn), "Mythic Landscapes and Memory Series", Totah Gallery (Nowy Jork) oraz brała udział w ponad 150 ekspozycjach zbiorowych, m.in.: "Vision in Disbelief" na IV Biennale w Sydney; "State of the Art" w Institute of Contemporary Arts w Londynie; "Live in Your Head: Concept and Experiment in Britain" w Whitechapel Gallery w Londynie.

Do 16 lipca jej pracę zatytułowaną The Object Series można oglądać w Museum of Contemporary Art w Los Angeles na wystawie WACK! Art and the feminist revolution, w której udział biorą takie sławy jak Mary Kelly, Judy Chicago, Mimi Schapiro, Evy Hesse czy Nancy Spiro.

fot. Alexis Hunter, Approach to Fear XIII: Pain - Destruction of Cause, 1977

Prezentacja w Bunkrze Sztuki ma charakter wystawy retrospektywnej obejmującej prace artystki z lat 70. Znajdą się na niej zdjęcia m.in. z cykli: "Sexual Rapport Series", "Tattoo series" i "Object series", które odnosząc się do statusu męskości w patriarchalnym społeczeństwie pokazują kobiecy punkt widzenia zagadnienia. Zaprezentowany zostanie także cykl "The Model's Revenge" dotyczący kobiecej seksualności. Inną z prezentowanych prac będzie wieloczęściowa seria Approach to Fear. Fotografie te nawiązują do problemu opresji, jakiemu kobiety starają się stawiać opór. Opowiadają o bólu, przemocy i identyfikacji z agresorem, demistyfikacji tabu, niszczeniu dowodów zbrodni czy maskulinizacji społeczeństwa.

Twórczość Alexis Hunter ciągle pozostaje aktualna, pokazując nam, że prawa i przywileje, o które kobiety walczyły w latach 60. i 70. ponownie znalazły się w centrum uwagi i są szeroko dyskutowane.
- tekst organizatorów wystawy


Alexis Hunter Radykalny feminizm w latach 70.
13.06 - 19.08. 2007
Wernisaż wystawy: 12.06.2007 godzina 18

Bunkier Sztuki
pl. Szczepański 3a, Kraków

 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
12
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
17
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0