Świat jako całość. Fotografia niemiecka po 1989 roku

Wystawa prezentująca fotografię niemiecką po 1989 roku pokazywana była niemal na wszystkich kontynentach. Teraz, po raz pierwszy ekspozycję można zobaczyć w Polsce w poznańskiej Galerii Miejskiej Arsenał. Na wystawie prezentowana jest twórczość niemal 20 niemieckich artystów poruszających ważne problemy społeczne.
fot. Julia Sorgel z wystawy "Świat jako całość. Fotografia niemiecka po 1989 roku".

Zdjęcia powstały w latach dziewięćdziesiątych i obok próby zmierzenia się z nową rzeczywistością, która zaistniała po zjednoczeniu Niemiec, w dużej mierze stanowią refleksję nad kształtem nowej Europy, społeczeństwem wielokulturowym, kwestiami związanymi z migracją i problematyką globalizującego się świata. - napisał kurator wystawy Ulf Erdmann Ziegler - Prace przedstawiają ludzi, których przemiany 1989 roku pozostawiły poza marginesem społeczeństwa, zawierają refleksje nad nowymi znaczeniami przestrzeni, nad nowymi symbolami stabilizacji, czy też prezentują obraz Niemiec po zjednoczeniu (jak fotograficzna dokumentacja podróży, którą jedna z artystek odbyła poprzez Niemcy od Morza Północnego do czeskiej granicy). Niemal wszystkie fotografie są kolorowe, utrzymane w konwencji fotoreportażowej, w oryginalny sposób zaaranżowane przez kuratora wystawy. W wystawie udział biorą między innymi: Coranna Wechmann, Jitka Hanzlova, Peter Hendricks, Martin Fengel oraz Eva Leitolf. - Ulf Erdmann Ziegler


Wystawa Świat jako całość. Fotografia niemiecka po 1989 roku prezentowana jest do 28 stycznia 2007 roku w Galerii Miejskiej Arsenał (Stary Rynek 3) w Poznaniu.

Komentarze
Polecane artykuły
Tenba Fulton 14L - test plecaka
21 Maj 2019
Nowa linia Fulton to miejskie plecaki fotograficzne dla osób, które oprócz sprzętu chcą zabrać także rzeczy codziennego użytku i akcesoria, a przy tym zadbać o bezpieczeństwo i dobrze się prezentować. Sprawdzamy czy rzeczywiście spełniają te oczekiwania.
1
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
10
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12