Dwie wystawy w galerii Katowice

Związek Polskich Artystów Fotografików z okręgu Śląskiego zaprasza w najbliższą środę, 4 października 2006 roku na dwa wernisaże do katowickiej siedziby ZPAF. W galerii Katowice zostaną zaprezentowane dwie ekspozycje zbiorowe: pierwsza to wystawa poplenerowa "Śląski Park Przemysłowy", druga zatytułowana "Camera Obscura" stanowi prezentację absolwentów poznańskiej ASP.
fot. Tomasz Cichowski

Żyjemy w czasach kiedy kult techniki oraz technologii zawłaszcza strategie artystyczne na skalę niespotykaną nigdy dotąd.

Cechą wspólną działań artystycznych wybranych twórców jest obserwacja fragmentów otaczającego świata zjawisk i procesów przy użyciu archaicznej konstrukcji jaką jest camera obscura.

Ta ciemnia optyczna oraz materiał światłoczuły umieszczony w jej wnętrzu może być świadkiem i świadectwem procesów nieuświadamianych w wyniku potocznej obserwacji.
Może dokonać powolnej syntezy czasu oraz zachodzących przemian w obserwowanym wycinku przestrzeni rzeczywistości.

Ten rodzaj strategii twórczej stanowi reakcję na reprezentowanie świata za pomocą niezliczonej liczby obrazów tworzonych w ułamkach sekund.

Pragnienie oraz ciekawość zachodzących procesów i zjawisk, tego co znajduje się pomiędzy światem ilustrowanym w obrazach tworzonych w wyniku potocznej, migawkowej obserwacji stanowi bezpośredni impuls do zastosowania tej techniki przez każdego z autorów.

Jest to proces, który wymaga cierpliwej obserwacji wybranych fragmentów świata.

Pozwala na spotkanie z nieznanym, nieujawnionym do tej pory wizualnym fenomenem.
Dokonuje syntezy czasu i przestrzeni, pozwala na ujrzenie nowego, nieoczywistego odbicia fragmentu obserwowanej rzeczywistości.


fot. Anna Babińska

Camera Obscura
To sen
Który twa
W minutach
Godzinach
Dniach

To wizualna synteza
Czasu
I zachodzących przemian

Camera Obscura
To tajemnica
Stale zachodzących procesów

To misterium
To trwanie
Cierpliwość
Pokora
Wyrozumiałość

Camera Obscura
To spotkanie
Z nieuświadomionym obliczem
Pozornie znanego świata
To dotknięcie nowego

Sekretne przejście
Do krainy fotoiluzji

To próba
Wnikliwego wejrzenia
Przeniknięcia
Do obserwowanego wycinka
Otaczającego świata

Camera Obscura
Terra Incognita
obrazowania
- Janusz Musiał, wrzesień 2oo6

fot. Tomasz Dobiszewski

Na wystawie Camera obscura zostaną zaprezentowane prace Anny Babińskiej, Tomasza Cichowskiego, Tomasza Dobiszewskiego, Janusza Musiała oraz Leszka Żurka.

Natomiast do wystawy Śląski Park Przemysłowy zostali zaproszeni następujący artyści: Andrzej Koniakowski, Antoni Kreis, Krzysztof Lisiak, Stanisław Michalski, Janusz Musiał, Zbigniew Sawicz, Stanisław Sputo, Maciej Stobierski i Józef Wolny.


Otwarcie poplenerowej wystawy zbiorowej Okręgu Śląskiego ZPAF Śląski Park Przemysłowy odbędzie się 4 października 2006 roku o godzinie 18:3o w galerii Katowice przy ulicy Warszawskiej 5 w Katowicach. Natomiast pół godziny później, o 19 zostanie otwarta druga ekspozycja absolwentów ASP - Camera Obscura. Obydwie wystawy czynne będą do 10 listopada 2006.

 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
8
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
17
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0