Olivo Barbieri - "site specific_roma 04"

MFK 2006. Dziś w krakowskiej galerii The Other Way miało miejsce oficjalne otwarcie wystawy "site specific_roma 04" włoskiego artysty Olivo Barbierego. Niezwykle atrakcyjnie pod względem wizualnym zdjęcia powstały w 2004 roku i były prezentowane jako wystawa otwarcia rzymskiego festiwalu FotoGrafia. Rozpoznwalny styl Barbierego zaskakuje każdego kto miał okazję postudiować jego miejskie makiety-krajobrazy "na żywo".


Opis przesłany od organizatorów festiwalu FotoGrafia

Każdego roku FotoGrafia wybiera znanego fotografa aby specjalnie dla Festiwalu stworzyl pracę, której tematem będzie Rzym. W "site specific_roma 04" Olivo Barbieri zaprezentował swoją osobistą wizję miasta w 2004 roku.

Ze względu na swoje zainteresowania zmianami zachodzącymi w środowisku miejskim oraz relacją między rzeczywistością a światem wirtualnym, Barbieri w "site specific_roma 04" nawiązał do koncepcji awatar - reprezentacji przedmiotu w wirtualnym świecie. Miasto staje się swoją reprezentacją.

W "site specific_roma 04" cały Rzym staje się czasową instalacją: jego struktury, budynki, pomniki, pałace, dzielnice. Widziane z daleka, miasto przypomina ogromny model rządzony pozostającym w bezruchu Czasem, naszą teraźniejszością, tożsamością i poczuciem przynależności.

Barbieri odmierza Rzym odległościami odczytanymi ze swoich wspomnień z dzieciństwa. "Wierzę że miejsca się zmieniają, zmienia się ich kształt, stosunki między wymiarami. To otwiera drogę do ciągłego poznawania, do zdania sobie sprawy z tego, że określone miejsce nie jest tylko tym, czym myślimy że jest. Jest czymś więcej, czymś innym" twierdzi Barbieri. Z tych słów wyrasta jego sztuka: jak Panteon, Ufo balansujące na krawędzi świata. Prace Barbieriego charakteryzuje paradoks- jego prace są jednocześnie jedyne w swoim rodzaju i reprezentatywne dla współczesnej sztuki włoskiej. Rzeczywistość widziana jego oczyma wygląda w sposób, którego nawet sobie nie wyobrażaliśmy, granic wizji Barbieriego nie stanowią mury miasta, lecz cały świat.

Olivio Barbieri (urodzony w 1954) zaczął wystawiać swoje prace w 1978. Od 1989 roku regularnie podróżuje na Daleki Wschód, a szczególnie do Chin. W 1993, 1995 i 1997 bral udział w weneckim Biennale, a także w wielu innych imprezach poświęconych sztuce nowoczesnej. W 1996 w esseńskim Folkwang Museum odbyła się jego wystawa retrospektywna. Jego prace można oglądać w wielu muzeach i uniwersytetach na całym świecie. Publikacje na temat jego pracy to między innymi: Paesaggi in Miniatura, Art& Udine 1991. Notte, Art&, Udine 1991. Olivo Barbieri seit 1978, Museum Folgwan, Essen 1996. Artificial Illuminations, Smithsonian, Washington, D.C., 1998. Virtual Truths, Silvana Editoriale, Milano 2001. Notsofareast, Donzelli, Roma 2002.

OLIVO BARBIERI site specific_roma 04
Galeria THE OTHER WAY, ul. Józefa 26
czynne: 5.05-22.05, PN-PT: 11.00-19.00, SOB: 10.00-17.00
wernisaż: 10.05, 17.30

Wystawa prezentowana była także w Łodzi podczas pierwszego spotkania Photo Festival Union


Ekspozycja w ramach Miesiąca Fotografii w Krakowie 2006
 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
12
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
18
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0