Wystawa "Anamnesis- [re]konstrukcja obrazu" oraz w seminarium "Sztuka i pamięć"

2 marca 2006 roku w Galerii BWA "Awangarda" we Wrocławiu zostanie otwarta wystawa Andrzeja P. Batora dwóch cykli "Miejsca bezpamięci" oraz "Anamnesis" - [re]konstrukcja obrazu". Prace z obydwu prezentowanych serii opowiadają o pamięci. Tego samego dnia zaplanowano również seminarium z udziałem uznanych artystów i teoretyków sztuki.
fot, Andrzej P. Bator "Miejsca bezpamięci"

(...) Kluczowym dla sensu tych zdjęć obiektem, obecnym na różne sposoby w kadrze, jest symboliczna czysta kartka papieru. W nowym cyklu towarzyszy portretom znanych i bliskich Autorowi osób oraz nieznajomych, spotykanych w różnych sytuacjach życiowych, których losy i przeżycia są dla niego skłaniającą do zamyślenia zagadką. Te niezwykle przejmujące fotograficzne portrety przekazują uniwersalną prawdę o przemijalności tego, co żywe i realne oraz trwaniu tego, co jest niematerialną wartością duchową.

Fotografie z cyklu Anamnesis pokazywane były w 2005 roku w Galerii Pankow w Berlinie, w ramach festiwalu Miesiąc Fotografii w Bratysławie oraz w Galerii FF w Łodzi. Wystawie towarzyszy katalog-książka, zawierający reprodukcje prac autora oraz teksty teoretyczne na temat pamięci jako inspiracji w sztuce.

Kuratorem wystawy jest Elżbieta Łubowicz (Dolnośląski Festiwal Artystyczny)

fot. Andrzej P. Bator "Anamnesis - [re
konstrukcja obrazu"]
Andrzej P. Bator urodził się w 1954 roku we Wrocławiu. Fotografią zajmuje się od lat osiemdziesiątych. Filozof sztuki i nauczyciel akademicki związany z Instytutem Sztuki Uniwersytetu Opolskiego, gdzie kieruje Zakładem Teorii i Historii Sztuki. Wykłada również w Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. W 2004 roku otrzymał stopień dra habilitowanego na Wydziale Komunikacji Multimedialnej Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Bator jest autorem rozpraw naukowych oraz tekstów teoretycznych i krytycznych o sztuce. Redaktor naczelny Zeszytów Naukowo-Artystycznych Dyskurs, wydawanych przez wrocławską ASP. Na stałe współpracuje z Pismem Artystycznym Format. Swoje prace prezentował na wielu wystawach indywidualnych i zbiorowych.


PROGRAM SEMINARIUM "Sztuka i pamięć"
3 marca 2006
Miejsce: Ośrodek Kultury i Sztuki we Wrocławiu]

godz. 11 - 12 Grzegorz Dziamski: Pamięć fotografii; Beata Frydryczak: Pamięć śladów; Marianna Michałowska: Kartografia pamięci
godz. 12 - 13 Dyskusja
godz. 13 - 14 Przerwa
godz. 14 - 15.30 Ryszard Różanowski: Waltera Beniamina rozważania o pamięci i wspomnieniu; Andrzej Saj: Pamięć, sen... poezja, fotografia...; Adam Sobota: Pamięć o pamięci; Marek Śnieciński: Anamnesis - fotografia i pamięć; Zbigniew Treppa: O fotografii- to, co trwa
godz. 15.30 - 17 Dyskusja

W wernisażu i seminarium udział wezmą między innymi: Krzysztof Cichosz, Grzegorz Dziamski, Beata Frydryczak, Jerzy Lewczyński, Marianna Michałowska, Grzegorz Przyborek, Agnieszka Rejniak-Majewska, Ryszard Różanowsk, Andrzej Saj, Adam Sobota, Maciej Szymanowicz, Marek Śmieciński, Zbigniew Treppa, Stefan Wojnecki, Piotr Wołyński i Anna Zeidler-Janiszewska.


Wernisaż wystawy Anamnesis autorstwa Andrzeja P. Batora odbędzie się 2 marca 2006 roku o godzinie 18 w Galerii BWA Awangarda (ul. Wita Stwosza 32, Wrocław). Oficjalne rozpoczęcie seminarium będzie miało miejsce o godzinie 16 przed wernisażem, w formie oprowadzania uczestników po wystawie przez Autora.


Ekspozycja towarzyszy Dolnośląskiemu Festiwalowi Artystycznemu.


 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
12
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
17
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0