Photo::Drone i Bogdan Kiwak w CSW

Centrum Sztuki Współczesnej zaprasza na 3-dniową akcję fotograficzno-performatywną Photo::Drone. Przez trzy dni uczestnicy akcji będą budować aparaty otworkowe (18.01), nagrywać dźwięki, słuchać muzyki i fotografować. W czwartek rozpocznie się wystawa Bogdana Kiwaka.
Centrum Sztuki Współczesnej zaprasza na 3-dniową akcję fotograficzno-performatywną Photo::Drone. Przez trzy dni uczestnicy akcji będą budować aparaty otworkowe (18.01), nagrywać dźwięki, słuchać muzyki i fotografować. W czwartek rozpocznie się wystawa Bogdana Kiwaka.



Photo::Drone
działanie w przestrzeni miejskiej oraz akcja multimedialna


wtorek 18.01, godz. 18.00, Piwnice Zamku
Spotkanie z grupą uczestników akcji, budowa kamer otworkowych

środa 19.01, godz. 11.00-13.00 i 16.00-18.00
Fotografowanie kamerami otworkowymi, rejestracja wideo oraz rejestracja krajobrazu dźwiękowego na nośnikach analogicznych i cyfrowych w przestrzeni wokół Zamku

czwartek 20.01, godz. 20.00
Otwarcie wystawy fotografii otworkowej Bogdana Kiwaka
Prezentacja 4. edycji akcji "photo::drone #4" w Galerii Zero w Berlinie (X 2004).
Koncert Projektu Karpaty Magiczne z improwizowanym przetwarzaniem dźwiękowych rejestracji wykonanych podczas warszawskiej akcji

Projekt w ramach programu STREFA
Kurator: Andrzej Załęski

Projekt "Photo::Drone" - realizowany częściowo jako akcja uliczna - ma w zamierzeniu autorów ucieleśniać hasło "teraz przedmioty mnie postrzegają" ("Dziennik" Paula Klee / "Maszyna widzenia" Paula Virilio) i polega na utrwalaniu portretów przypadkowych przechodniów oraz świadomych uczestników za pomocą aparatów camera obscura zbudowanych przez Bogdana Kiwaka. Fotografia potraktowana jest tutaj nie jako kalka ani odwzorowanie, ale jako Deleuzjańska mapa. Zasadą jest rejestracja totalna, całkowite zanurzenie w widzialności, a jednocześnie wyzwolenie z panoptikonu, jakim staje się we współczesnych czasach przestrzeń miejska, nasycona ekranami, kamerami, programami szpiegowskimi. Akcję przygotowali: Anna Nacher (gitary przetwarzane, głos, media manipulation) i Marek Styczyński (obiekty, nagrania, media&sound fusion) oraz Bogdana Kiwak (camera obscura, fotografia) - wszyscy skupieni wokół Galerii Stary Dom (Nowy Sącz).

Projekt Karpaty Magiczne - autorski projekt muzyczny Anny Nacher i Marka Styczyńskiego, powstał w roku 1998 po rozwiązaniu grupy Atman. W ramach Projektu muzycy uprawiają muzykę z pogranicza akustycznego ambientu i elektroakustycznej muzyki improwizowanej, eksperymentując z przetwarzaniem brzmienia instrumentów etnicznych i głosu. Projekt koncertował w USA, Francji, Niemczech, Holandii, Belgii, Szwecji, Szwajcarii, Słowacji, Czechach, na Węgrzech, Litwie i w Republice Mołdawii. Dotąd ukazało się 10 płyt CD z muzyką PKM oraz kilkanaście kompilacji z udziałem projektu (m.in. w USA, Wielkiej Brytanii i Szwecji).

Bogdan Kiwak - zawodowy fotograf i fotografik, uczył się fotografii pod okiem Natalii Lach Lachowicz we Wrocławiu, specjalizuje się w fotografii otworkowej i eksperymentalnej. Ma na swoim koncie kilka wystaw w Polsce i Niemczech.

-----------------------------------------
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
00-461 Warszawa, Al. Ujazdowskie 6
Komentarze
Polecane artykuły
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
3
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1