Konrad Grajner w Strefie

W piątek, 22 sierpnia w warszawskiej Strefie rozpocznie się wystawa fotografii Konrada Grajnera "Abyss". Jest to już trzecia ekspozycja znakomitych fotografii przygotowana przez Stowarzyszenie Dom Fotografii.
ABYSS Konrada Grajnera to już trzecia wystawa zorganizowana przez Stowarzyszenie Dom Fotografii w Galerii Strefa. Jednak będzie ona wydarzeniem szczególnym. Poza fotografiami, podczas wernisażu usłyszymy także dźwięki muzyki skomponowanej przez autora i jego zespół. Wyjątkowy charakter mają także prezentowane prace.



Jak twierdzą organizatorzy Fotografie Konrada Grajnera, w większości portrety młodych ludzi, odzwierciedlają oryginalny, charakterystyczny dla autora styl fotografowania. Wypływa on zapewne z cech samego autora, bowiem osobowość Konrada Grajnera jest niezwykle spójna z jego twórczą ekspresją, co jest dziś rzeczą unikalną. Ta spójność jest dowodem na to, iż twórczość autora jest absolutnie szczera, jest w zgodzie z jego wewnętrznym sposobem widzenia świata. Pierwsze wrażenie, jakie wywołują fotografie Konrada Grajnera, może być nacechowane zdziwieniem i niepełnym rozumieniem, ale wystarczy chwila obcowania z autorem i jego sztuką, aby oglądający doświadczył niezwykłej wrażliwości fotografa emanującej z jego zdjęć.

Abyss, fot. Konrad Grajner

Konrad Grajner jest absolwentem Europejskiej Akademii Fotografii oraz Warszawskiego Studium Fotograficznego. Interesuje go fotografia klasyczna oraz motyw człowieka w otoczeniu miejskim. Autor napisał o sobie:
Fotografuję to, co w jakiś sposób jest mi bliskie - otoczenie, przedmioty, elementy architektury, ale też ludzi, z którymi łączy mnie emocjonalna więź, pewne duchowe pokrewieństwo. Najważniejsza staje się wtedy chwila, kiedy w oczach fotografowanego dostrzegam głębię. Dla jednych to dusza, dla innych - prawda o człowieku, ukryta gdzieś na dnie spojrzenia. Dla mnie - otchłań, która w tym momencie przestaje być niewiadomą. W tej jednej chwili wszystko staje się jasne.

"Abyss", fot. Konrad Grajner

Należy dodać, że Konrad Grajner jest twórcą multimedialnym, wykorzystującym w swoich pracach możliwości obrazowania cyfrowego. Jego zainteresowania nie ograniczają się jedynie do płaszczyzn wizualnych - zajmuje się również muzyką przemysłową, która - obok konstruktywizmu rosyjskiego (Rodczenko, Lissitzky), niemieckiego ekspresjonizmu w filmie (Murnau, Fritz Lang), niemieckiej i rosyjskiej sztuki totalitarnej - stanowi źródło inspiracji dla jego twórczości fotograficznej. Ogromny wpływ na charakter sztuki młodego fotografa ma otoczenie, w którym żyje - sceneria postrobotniczej Łodzi, miasta fabryk.

Wystawa Abyss prezentowana będzie w Strefa Juice & Art Gallery (Warszawa ul. Moliera 8 Tel. 8263949) do 12 września. Wernisaż odbędzie się w piątek, 22 sierpnia o godzinie 20.00.

Przeczytaj w Fotopolis recenzje wystaw przygotowanych przez Stowarzyszenie Dom Fotografii:
Człowiek
Tomek Sikora "W cieniu Paryża"
Komentarze
Polecane artykuły
Olympus OM-D E-M1X - pierwsze wrażenia
24 Sty 2019
Jak pierwszy profesjonalny reporterski korpus Olympusa wypada w praktyce? Z aparatem mieliśmy okazję zapoznać się jeszcze przed oficjalną premierę. Oto nasze pierwsze wnioski.
0
Sony A9 i FE 400 mm f/2.8 GM OSS - jak radzą sobie w wymagającej fotografii sportowej?
21 Sty 2019
Topowy korpus systemu E pretenduje do miana najlepszego reporterskiego aparatu na rynku. Wraz z niezbędnym w fotografii sportowej obiektywem 400 mm f/2.8 tworzy obecnie najlżejszy tego typu pełnoklatkowy zestaw na rynku. Zobaczcie, jak poradził sobie w wymagających warunkach.
2
SanDisk Extreme Portable SSD - test dysku SSD
18 Sty 2019
Wytrzymały, pojemny i szybki a do tego naprawdę mały. Najnowszy dysk przenośny SSD SanDisk to jedno z najciekawszych rozwiązań tego typu na rynku. Sprawdziliśmy, jak spisuje się w praktyce!
0
Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF - zdjęcia przykładowe
8 Sty 2019
Zaawansowana optyka z wyrazistym i kontrastowym obrazem oraz ultraszybki autofokus współpracujący z systemem Sony Fast Hybrid AF - to główne cechy Tokiny FíRIN 20 mm f/2 FE AF. Zobaczcie, jak stałka poradziła sobie w praktyce.
0