III Warszawskie Biennale Sztuki Mediów

III Warszawskie Biennale Sztuki Mediów odbędzie się w dniach 1-31 grudnia. W części konkursowej zaprezentowani zostaną twórcy z krajów należących do Grupy Wyszehradzkiej, a w części głównej - prace znanych i cenionych w świecie nowych mediów profesorów, wśród których znaleźli się wykładowcy ASP w Poznaniu, ISP WA UMCS w Lublinie, ASP w Krakowie, UMK w Toruniu, PWSFTviT w Łodzi, węgierskiej ASP w Budapeszcie, Wydziału Fotografii i Nowych Mediów AFAD w Bratysławie, Instytutu Twórczej Fotografii w Opawie oraz ASP w Warszawie.

Warszawskie Biennale Sztuki Mediów próbuje pogłębić dyskurs o kondycji sztuki mediów w czasie dokonującej się na naszych oczach rewolucji medialnej i technicznej. Trzecia edycja biennale pokazuje twórcze działania na tym polu artystów akademii krajów Grupy Wyszehradzkiej: Czech, Słowacji, Węgier i Polski. Do uczestnictwa w Biennale zostali zaproszeni zarówno znani profesorowie (ich działania wzbogacają program główny, program imprez towarzyszących i seminarium) oraz debiutanci - wyselekcjonowani przez swoich mistrzów studenci.

Uczestnictwo w WBSM artystów różnych generacji, studiujących lub nauczających w akademiach, daje możliwość przyjrzenia się dyskusji, w której mowa o kontynuacji bądź zbliżonym sposobie myślenia, odczuwania i wartościowania w sztuce młodych twórców, wychowanków swoich profesorów. Na ile w dobie dynamicznego rozwoju nowych środków przekazu artyści, mimo że posługują się coraz to nowszymi technologiami, opowiadają wciąż o fundamentach i podstawowych problemach sztuki?

Tradycyjnie już program III Warszawskiego Biennale Sztuki Mediów składa się z trzech części: konkursowej - w tym roku popularyzującej dokonania studentów wyższych uczelni artystycznych krajów Grupy Wyszehradzkiej (profesorowie z uczelni polskich i zagranicznych zostali zaproszeni do wytypowania jednego studenta/ki, którego/ej prace biorą udział w konkursie i wystawie pokonkursowej); głównej - prezentacji prac znanych i cenionych w świecie nowych mediów profesorów, których wystawy indywidualne są pokazywane na łamach biennalowego wydawnictwa, na stronie wbsm.pl, w galeriach i instytucjach kultury, w przestrzeni miejskiej Warszawy i przestrzeni wirtualnej. Profesorowie, których pokazy wzbogacają program główny to: prof. Piotr Wołyński (ASP w Poznaniu), prof. Grzegorz Mazurek (ISP WA UMCS w Lublinie), prof. Waldemar Węgrzyn (ASP w Krakowie), prof. Witold Jacyków (ASP w Katowicach), dr hab. Zdzisław Mackiewicz (UMK w Toruniu), dr hab. Marek Szyryk (PWSFTviT w Łodzi), prof. János Sugár (Węgierska ASP w Budapeszcie), prof. Lubo Stacho (Wydział Fotografii i Nowych Mediów, AFAD w Bratysławie) i doc. MgA. Aleš Kuneš (Instytut Twórczej Fotografii w Opawie). Środowisko warszawskie reprezentują: prof. Stanisław Wieczorek (ISM ASP w Warszawie) i dr hab. Mariusz Dąbrowski (Wydział Grafiki ASP w Warszawie).

W programie Biennale znalazły się także wystawy i prezentacje w ramach wydarzeń towarzyszących (m.in. pokaz prac Katarzyny Kijek, nagrodzonej za najlepszy debiut w konkursie poprzedniej edycji WBSM) oraz cykl wykładów. O kondycji sztuki mediów na wyższych uczelniach artystycznych państw Grupy Wyszehradzkiej mówić będą: prof. Izabela Gustowska (ASP w Poznaniu), Adrien Török (kuratorka Crosstalk Fstival, Budapeszt, Węgry), prof. Jiri Suruvka (ASP w Ostravie), prof. Lubo Stacho (AFAD w Bratysławie), prof. Janos Sugar (Hungarian Academy of Fine Arts w Budapeszcie), prof. Wiktor Jędrzejec (Dyrektor Departamentu Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej MKiDN) oraz prof. Sławomir Ratajski (Wydział Sztuki Mediów i Scenografii ASP w Warszawie).

Więcej szczegółów na: wbsm.pl.


III Warszawskie Biennale Sztuki Mediów
Termin: 1-31.12.2010
 
Komentarze
Polecane artykuły
Nikon Coolpix P1000 - pierwsze wrażenia
10 Lip 2018
Najnowszy Coolpix P1000 chce podbić serca miłośników superzoomów obiektywem o wyjątkowo dużym zakresie ogniskowych i wygodną ergonomią. Czy zdobędzie równie dużą popularność, co poprzednik, model P900?
3
Sony A7 III - test aparatu
6 Lip 2018
Choć wiele elementów zaczerpnięto z flagowego modelu, A7 III kosztuje ponad połowę mniej. Czy to najbardziej uniwersalna pełna klatka na rynku?
1
Sony FE 400 mm f/2.8 GM OSS - zdjęcia przykładowe
29 Cze 2018
Jeśli jesteście ciekawi, jak w boju wypada najnowsza bestia Sony, to mamy dobrą wiadomość. Profesjonalny teleobiektyw FE 400 mm f/2.8 GM OSS sprawdziliśmy na londyńskim torze wyścigowym Brooklands.
1
WD My Passport Wireless SSD - test przenośnego dysku do backupu
27 Cze 2018
Backup zdjęć z karty pamięci w czasie podróży, łączność Wi-Fi, przeglądanie zdjęć na smartfonie i praca na baterii do 10 godzin, a w razie potrzeby - power bank dla aparatu. Brzmi, jak narzędzie marzeń dla wielu fotografów. Sprawdźmy czy dysk wart jest swojej wysokiej ceny.
1