Black & White Photography - luty 2003

Autor: Łukasz Kacperczyk

31 Styczeń 2003
Artykuł na: 4-5 minut
Kilka dni po spóźnionym numerze styczniowym dotarł do nas lutowy numer miesięcznika Black & White Photography. Znajdziemy w nim między innymi artykuł o używaniu kanałów w Photoshopie i test siedmiu negatywów 400 ISO.

W lutowym numerze miesięcznika Black & White Photography znajdziemy między innymi artykuł o używaniu kanałów w Photoshopie, test siedmiu negatywów o czułości 400 ISO i wywiad z Timem Rudmanem, autorem tekstu o tonowaniu odbitek srebrowych z poprzedniego numeru.

  1. Testy
  2. Porady
  3. Galerie
  4. Historia fotografii

1. Testy

Magazyn Black & White Photography zajmuje się głównie praktyczną stroną fotografii czarno-białej, więc nie znajdziemy w nim zbyt wielu testów, czy opisów nowinek sprzętowych. Jedyny materiał tego rodzaju, który znalazł się w lutowym numerze (poza krótkimi "newsami") to test siedmiu filmów o czułości 400 ISO, są to: Macophot, Agfa APX 400, Fuji Neopan 400, Kodak Tri-X, Ilford HP5 Plus, Kodak Tmax i Ilford Delta 400.

Okładka lutowego numeru "Black & White Photography".

2. Porady

W lutowym numerze Black & White Photography jak zwykle znajdziemy stałą rubrykę "The Printer's Art", w której co miesiąc prezentowane są trzy zdjęcia, których autorzy szczegółowo opisują każdy krok tworzenia odbitki. Miłośników cyfrowej obróbki obrazu z pewnością zainteresuje artykuł Andy'ego Crossa o zastosowaniach kanałów w Photoshopie. Ciekawy jest także tekst o sposobach mierzenia czułości materiałów fotograficznych. Warto przeczytać drugą część artykułu Lesa McLeana o technice litowej. Tym razem autor pisze, jak ważny dla efektu końcowego jest wybór odpowiedniego papieru. Jak zwykle interesujące są efekty comiesięcznego pleneru fotograficznego organizowanego przez magazyn dla swoich czytelników. Tym razem Lee Frost i trójka wybrańców musieli się zmagać z niemal zerową widocznością w angielskiej mgle. W drugim odcinku cyklu zatytułowanego "Contact Sheet" prezentowana jest stykówka Rogera Bambera. W najnowszym numerze Black & White Photography znajdziemy trzecią część serii rozmów z laborantami przygotowującymi odbitki dla znanych fotografów. Tym razem jest to wywiad z Jerrym Lebensem, który nie boi się korzystać ze zdobyczy techniki i pracuje zarówno w ciemni, jak i przy komputerze. W swoim felietonie Mike Johnston, którego cotygodniowy tekst z cyklu Fotograf niedzielny ukazuje się w Fotopolis, pisze o trzech zmiennych, których odpowiednia kombinacja zapewnia dobre odbitki.

3. Galerie

W lutowym numerze Black & White Photography jak zwykle znajdziemy ciekawą galerię prac czytelników - od spokojnych, oszczędnych w formie krajobrazów, po fotografie przedstawiające mężczyzn uprawiających tradycyjne tureckie zapasy. W rubryce "County to County" zamieszczono zdjęcie, które ma jak najlepiej oddać charakter Kornwalii. Warto przeczytać bogato ilustrowany wywiad z Timem Rudmanem, prawdziwym mistrzem pracy w ciemni. Elizabeth Roberts przybliża sylwetkę Davida Golblatta, który dokumentował lata apartheidu w RPA. Jimmy Forsyth przez ponad pół wieku utrwalał na fotograficznej kliszy codzienne życie mieszkańców Tyneside. On i jego zdjęcia są tematem tekstu Lesa McLeana zatytułowanego "Working Class Hero".

4. Historia fotografii

W rubryce "Golden Oldie" przeczytamy historię powstania, znajdującej się obecnie w posiadaniu galerii Hulton, kolekcji rodziny Walmsleyów (szklane negatywy i odbitki zarówno z XIX jak i XX wieku). W czwartym odcinku cyklu rozmów ze znanymi fotografami znajdziemy wywiad, który 1987 roku Peter Adams przeprowadził ze słynnym, francuskim fotografem życia codziennego, wiecznie pogodnym Edouardem Boubat.

Cena miesięcznika Black & White Photography w Polsce: 31,40 z?

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Publikacje
In Praise of Shadow - fotograficzna kraina cienia w książce Tomasza Kaweckiego
In Praise of Shadow - fotograficzna kraina cienia w książce Tomasza Kaweckiego
W swojej najnowszej książce Tomasz Kawecki schodzi do krainy cienia, by odkryć resztki pierwotnego świata, który nie został jeszcze zdominowany przez człowieka. Tytułowy projekt będzie...
7
Wystartowała 5. edycja BUP Book Award - wygraj publikację własnej książki fotograficznej
Wystartowała 5. edycja BUP Book Award - wygraj publikację własnej książki fotograficznej
Nie musisz mieć makiety ani nawet dokończonego projektu. Liczy się tylko to, co chcesz pokazać. Zgłoszenia do tegorocznej edycji BUP Book Award możecie nadsyłać do 12 maja. Zwycięzca...
26
Bezkoniec - pierwsza publikacja uczestników Szkoły Dokumentu Pix.House
Bezkoniec - pierwsza publikacja uczestników Szkoły Dokumentu Pix.House
Pix.House inauguruje sezon 2024 premierą książki „Bezkoniec”. Razem z towarzyszącą jej wystawą stanowi podsumowanie kilkuletniej pracy słuchaczy, którzy pracowali nad realizacją...
17