Zaplecze.com - 03/2007

Wydawany w elektronicznej formie magazyn fotograficzny "Zaplecze" zmienił najwyraźniej profil z miesięcznika na dwumiesięcznik, ponieważ właśnie ukazał się trzeci numer w tym roku. Znajdziemy w nim m.in. prace Grzegorza Adamskiego, Bartka Wardziaka oraz Igora Herzyka. "Zaplecze" jest darmowe i dostępne do pobrania na stronach wydawcy.
Numer otwierają kolorowe zdjęcia z Dolnego Śląska autorstwa Grzegorza Adamskiego, którego fascynuje historia zapisana w murach poniemieckich miast. Fotografując zniszczone domy i podwórka, stara się odszukać ślady starych, dobrych czasów Wrocławia nienaruszonego zębem czasu. Oglądamy bardzo estetyczne, kolorowe fotografie ukazujące ukryte piękno pozornie prozaicznych sytuacji i okoliczności. Dobry początek.


Druga prezentacja najnowszego wydania "Zaplecza" jest zupełnie inna. Składają się na nią czarno-białe fotografie modowe Bartka Wardziaka (stały czytelnik Fotopolis.pl wielokrotnie nagradzany w konkursie na zdjęcie tygodnia) inspirowane twórczością Toma Munro. I rzeczywiście - autorowi udało się do złudzenia dostosować do stylu bardziej znanego kolegi. Zestawione w pary modowe portrety prezentują się bardzo efektownie i z powodzeniem mogłyby trafić na łamy kolorowych magazynów o modzie. Jedynym minusem jest pewna monotonia zestawu spowodowana przede wszystkim przez dużą liczbę zdjęć.

Igora Herzyka, autora zdjęć z cyklu "Zaplecza" (swoją drogą - trudno chyba o lepsze medium na prezentację tej serii...) zainteresowały właśnie zaplecza - ukryta przed wzrokiem większości klientów część małego biznesu. Na kolorowych, centralnych kompozycjach oglądamy jednak nie tylko zaplecza w dosłownym tego słowa znaczeniu. Warto spojrzeć na te prace, choćby ze względu na fotografię ukazującą salon masażu, na widok której trudno się nie uśmiechnąć.

"Portrety" Doroty Pawłowskiej to kolorowe zdjęcia kobiet. Oglądamy zarówno tytułowe portrety, jak i akty. Prace są wystylizowane na brak stylizacji, niektóre zostały wykonane jakby w biegu, przypadkiem. Najlepiej prezentują się akty - zestaw portretów jest trochę nierówny. Z kolei "(nie)wyrazistość całkiem bliskich rzeczy" Grzegorza Marty to zbiór impresyjno-ekspresyjnych ujęć miejskiego i naturalnego krajobrazu. Nieostre, poruszone zdjęcia wprawiają widza w lekko rozmarzony nastrój oderwania od rzeczywistości. Niby nic nowego, ale pięknie się w tym wypadku sprawdza. Co ciekawe, nie przeszkadza nawet zauważalna słabość autora do słupów trakcyjnych...

Najnowszy numer "Zaplecza" trzyma równy, wysoki poziom. Nowością jest dostępność wersji angielskojęzycznej (czyżby szykował się atak na świat?). Biorąc pod uwagę zmniejszenie częstotliwości ukazywania się magazynu i co za tym idzie więcej czasu na przygotowania, może warto byłoby pomyśleć o zamieszczaniu nie tylko fotografii, ale też tekstów publicystycznych? Jednak i bez tego warto pobrać najnowsze "Zaplecze". Polecamy!

Magazyn "Zaplecze" jest darmowy. W oczekiwaniu na nowe wydania polecamy ściągnięcie poprzednich na stronie www.zaplecze.com/downloads.html.
słowa kluczowe:
 
Komentarze
Polecane artykuły
BenQ SW240 - test monitora
4 Gru 2018
Nareszcie na rynku pojawił się budżetowy monitor ze sprzętową kalibracją, który ma oferować bardzo dobrą jakość obrazu i świetną ergonomię za naprawdę nieduże pieniądze. Sprawdzamy, czy BenQ SW240 ma szansę przekonać do siebie miłośników fotografii.
4
Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM - test obiektywu
30 Lis 2018
Wysoka wydajność, wytrzymałość i niezawodność - mają to być trzy przymioty trzeciej odsłony reporterskiego zooma Canona. Czy w takim razie mamy do czynienia z poważnymi usprawnieniami, czy raczej lekką kosmetyką obiektywu kierowanego do profesjonalistów? Sprawdźmy to!
3
Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM - zdjęcia przykładowe
26 Lis 2018
Ciekawi czy trzecia odsłona reporterskiego zooma Canona spełni oczekiwania profesjonalistów? Zobaczcie, jak w praktyce wypada najnowszy model EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM.
5
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
13