Pozytyw - czerwiec/lipiec 2006

Przeglądamy czerwcowo-lipcowe wydanie "Pozytywu". Znajdziemy w nim aż jedenaście prezentacji fotograficznych, m.in. znakomite prace Sanny Kannisto oraz Chiny widziane oczami Edwarda Burtynsky'ego i Bogdana Konopki. Ponadto w numerze opisy wybranych nowości sprzętowych i oczywiście kolejny odcinek "Fine printera".
  1. Testy
  2. Porady
  3. Galerie
  4. Konkursy
  5. 1. Testy
    Dział sprzętowy wakacyjnego "Pozytywu" sprowadza się tym razem do krótszych i dłuższych opisów nowości sprzętowych. I tak wśród mniej zajmujących doniesień znajdujemy obszerne informacje na temat Nikona D2Xs, lustrzanki Sony Alpha 100 oraz oferującego imponujące możliwości Hasselblada H2D (matryca 39 Mp!).

    Okładka czerwcowo-lipcowego "Pozytywu"

    2. Porady
    Przyzwyczailiśmy się już do tego, że "Fine printer" Wojtka Tkaczyńskiego jest jedynym działem poradnikowym "Pozytywu". W najnowszym wydaniu autor podkreśla znaczenie tonowania odbitek. Zresztą czegóż innego spodziewać się po artykule zatytułowanym "Sepia rules!"?

    3. Galerie
    Wakacyjny "Pozytyw" to przede wszystkim zdjęcia - i bardzo dobrze, bo to w nich tkwi siła tego miesięcznika. Numer otwierają kolorowe portrety autorstwa Joanny Zastróżnej, której celową niekonsekwencję stylu chwali Adam Mazur. O "naukowych" pracach Sanny Kannisto pisze naczelny magazynu Krzysztof Miękus. Zdjęcia Finki były pokazywane podczas tegorocznego Miesiąca Fotografii w Krakowie, a potem w warszawskiej Yours Gallery. Warto zwrócić na nie uwagę - to jedna z najlepszych galerii numeru. Kolejna prezentacja to również najwyższa klasa światowa - oglądamy niesamowite "chińskie" zdjęcia Edwarda Burtynsky'ego. Redakcja zdecydowała się zamieścić ich jak najwięcej i możemy tyko pogratulować pomysłu. Zupełnie inaczej patrzy na Chiny bohater dwóch kolejnych galerii - Bogdan Konopka. Tradycyjnie już u tego fotografa oglądamy stonowane, czarno-białe ujęcia emanujące spokojem niezależnie od tego, czy autor uwiecznia mury miasta, czy dokumentuje postęp prac na budowie gmachu pekińskiej opery. Tomasz Czech pisze o zamieszczonych w dziale "90 stopni" pracach Matthew Hayesa, który na czarno-białych klatkach przedstawia życie mieszkańców okolic amerykańskiej drogi numer 93, która w przeciwieństwie do swojej najsławniejszej siostry (Route 66) prowadzi z nikąd do nikąd.

    Dorota Dmitruk analizuje powiązania między pracami Richarda Paka, a życiem i twórczością Trumana Capote. Zupełnie inne są nieco wyblakłe, kolorowe fotografie Roberta Walkera, Kanadyjczyka zafascynowanego miastem i rządzącym nim chaosem. Duże wrażenie robią spokojne, symetryczne kompozycje Barta Michelisa. Ten Belg mieszkający na stałe w Nowym Jorku postanowił sfotografować pola bitewne - widzimy więc, jak dziś wygląda Verdun, Monte Cassino itp. A wszystko to podane z niepokojącą precyzją i wysublimowaniem. Dalej oglądamy również krajobrazy, ale tym razem bez złowieszczego dziedzictwa stojącego w cieniu - mowa o "Dzienniku podróżnym" Andrzeja Jerzego Lecha, o którym pisze Krzysztof Rytka. Dwie ostatnie prezentacje numeru są zdecydowanie wakacyjne. Pierwsza to fragment bogatej kolekcji Mikołaja Długosza, który zbiera polskie pocztówki. Niektóre eksponaty są naprawdę niepowtarzalne. Na końcu zamieszczono krótkie podsumowanie wyników konkursu Pilsner Urquell International Photography Awards.

    4. Konkursy
    Miłośnicy konkursów fotograficznych mogą przysyłać do redakcji "Pozytywu" swoje prace. Spośród nich na bieżąco wybierane będzie "Zdjęcie miesiąca" (przyjmowane są również cykle), którego autor otrzyma w nagrodę roczną prenumeratę miesięcznika.

    Cena miesięcznika "Pozytyw": 14,90 zł
 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
12
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
18
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0