Black & White Photography - maj 2005

Przeglądamy majowy numer magazynu "Black & White Photography". Znajdziemy w nim m.in. portrety autorstwa Briana Griffina, test Epsona R-D1 i kolejny ciekawy felieton Mike'a Johnstona.
Przeglądamy majowy numer magazynu "Black & White Photography". Znajdziemy w nim m.in. portrety autorstwa Briana Griffina, test Epsona R-D1 i kolejny ciekawy felieton Mike'a Johnstona.
  1. Testy
  2. Porady
  3. Galerie
  4. Historia fotografii


  5. Okładka majowego numeru "Black & White Photography".
    1. Testy
    Majowy numer "Black & White Photography" zawiera test wciąż jedynego w swoim rodzaju cyfrowego dalmierzowca z wymienną optyką - Epsona R-D1. Drugim tekstem sprzętowym opisywanego wydania jest piąty już artykuł poświęcony starym aparatom. Majowy "staroć" z pewnością może zaskoczyć - jest to aparat do fotografii natychmiastowej pochodzący z lat 60. XIX wieku.

    2. Porady
    Porady praktyczne najnowszego wydania "Black & White Photography" jak zwykle rozpoczyna dział "Monochrome workshop". Tym razem Lee Frost i dwójka czytelników na siarczystym mrozie fotografowali wiatraki w Royd Mood. Mike Johnston (jego comiesięczny tekst z cyklu Fotograf niedzielny publikujemy w Fotopolis) poleca kilka książek dla fotografów zainteresowanych cyfrową obróbką obrazu (niektóre pozycje można nawet kupić w Polsce). W kolejnym odcinku serii prezentującej stykówki znanych fotografów oglądamy słynne zdjęcie Dona McPhee przedstawiające strajkującego górnika z Yorkshire patrzącego w oczy policjantowi. W rubryce poświęconej pracy mistrzów ciemni przeczytamy o Johnie Sabistonie - znakomitym retuszerze. Rubryka "Printer's Art" udowadnia, że dwóch fotografów może zinterpretować w ciemni ten sam negatyw na zupełnie różne sposoby. Nie zabrakło drugiego odcinka nowego cyklu, w którym Julien Busselle omawia wszystkie czynniki, które sprawiają, że odbitka i zdjęcie zasługują na najwyższą ocenę. Warto też zajrzeć za kulisy kolejnej ciemni prezentowanej przez czytelnika magazynu.

    3. Galerie
    Majowe wydanie magazynu otwiera obszerny materiał poświęcony zajmującemu się głównie portretami Brianowi Griffinowi. W galerii prac czytelników oglądamy portrety (ludzi i zwierząt) i nastrojowe krajobrazy. Warto zwrócić uwagę na reportaż Kate Eshelby, która dokumentuje zamierające tradycje mieszkańców Sahary. W dziale "Portfolio" zamieszczono zdjęcia... kotów. Nie jest to jednak nocny koszmar Mike'a Johnstona (nasz ulubiony felietonista nie znosi fotografii kotów), ale ciekawy zestaw prac z niepowtarzalnym Ernim (cechy szczególne - 4 nogi i wąsy) w roli głównej. Polecamy!

    4. Historia fotografii
    W rubryce "Golden Oldie" przeczytamy o Arnoldzie Newmanie - jednym z najbardziej znanych portrecistów XX wieku.

    W swoim comiesięcznym felietonie Eamonn McCabe pisze o telefonach komórkowych umożliwiających robienie zdjęć.

    Cena miesięcznika "Black & White Photography" w Polsce: 35 zł
Komentarze
Polecane artykuły
Sony A9 i FE 400 mm f/2.8 GM OSS - jak radzą sobie w wymagającej fotografii sportowej?
21 Sty 2019
Topowy korpus systemu E pretenduje do miana najlepszego reporterskiego aparatu na rynku. Wraz z niezbędnym w fotografii sportowej obiektywem 400 mm f/2.8 tworzy obecnie najlżejszy tego typu pełnoklatkowy zestaw na rynku. Zobaczcie, jak poradził sobie w wymagających warunkach.
2
SanDisk Extreme Portable SSD - test dysku SSD
18 Sty 2019
Wytrzymały, pojemny i szybki a do tego naprawdę mały. Najnowszy dysk przenośny SSD SanDisk to jedno z najciekawszych rozwiązań tego typu na rynku. Sprawdziliśmy, jak spisuje się w praktyce!
0
Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF - zdjęcia przykładowe
8 Sty 2019
Zaawansowana optyka z wyrazistym i kontrastowym obrazem oraz ultraszybki autofokus współpracujący z systemem Sony Fast Hybrid AF - to główne cechy Tokiny FíRIN 20 mm f/2 FE AF. Zobaczcie, jak stałka poradziła sobie w praktyce.
0
Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - test obiektywu
31 Gru 2018
Dziś sprawdzamy czy druga odsłona Tamrona SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 to krok w dobrą stronę i faktyczny konkurent systemowych odpowiedników. Producent zapewnia, ze zmiany są zauważalne, a my przyglądamy się im bliżej.
1