Black & White Photography - maj 2005

Przeglądamy majowy numer magazynu "Black & White Photography". Znajdziemy w nim m.in. portrety autorstwa Briana Griffina, test Epsona R-D1 i kolejny ciekawy felieton Mike'a Johnstona.
Przeglądamy majowy numer magazynu "Black & White Photography". Znajdziemy w nim m.in. portrety autorstwa Briana Griffina, test Epsona R-D1 i kolejny ciekawy felieton Mike'a Johnstona.
  1. Testy
  2. Porady
  3. Galerie
  4. Historia fotografii


  5. Okładka majowego numeru "Black & White Photography".
    1. Testy
    Majowy numer "Black & White Photography" zawiera test wciąż jedynego w swoim rodzaju cyfrowego dalmierzowca z wymienną optyką - Epsona R-D1. Drugim tekstem sprzętowym opisywanego wydania jest piąty już artykuł poświęcony starym aparatom. Majowy "staroć" z pewnością może zaskoczyć - jest to aparat do fotografii natychmiastowej pochodzący z lat 60. XIX wieku.

    2. Porady
    Porady praktyczne najnowszego wydania "Black & White Photography" jak zwykle rozpoczyna dział "Monochrome workshop". Tym razem Lee Frost i dwójka czytelników na siarczystym mrozie fotografowali wiatraki w Royd Mood. Mike Johnston (jego comiesięczny tekst z cyklu Fotograf niedzielny publikujemy w Fotopolis) poleca kilka książek dla fotografów zainteresowanych cyfrową obróbką obrazu (niektóre pozycje można nawet kupić w Polsce). W kolejnym odcinku serii prezentującej stykówki znanych fotografów oglądamy słynne zdjęcie Dona McPhee przedstawiające strajkującego górnika z Yorkshire patrzącego w oczy policjantowi. W rubryce poświęconej pracy mistrzów ciemni przeczytamy o Johnie Sabistonie - znakomitym retuszerze. Rubryka "Printer's Art" udowadnia, że dwóch fotografów może zinterpretować w ciemni ten sam negatyw na zupełnie różne sposoby. Nie zabrakło drugiego odcinka nowego cyklu, w którym Julien Busselle omawia wszystkie czynniki, które sprawiają, że odbitka i zdjęcie zasługują na najwyższą ocenę. Warto też zajrzeć za kulisy kolejnej ciemni prezentowanej przez czytelnika magazynu.

    3. Galerie
    Majowe wydanie magazynu otwiera obszerny materiał poświęcony zajmującemu się głównie portretami Brianowi Griffinowi. W galerii prac czytelników oglądamy portrety (ludzi i zwierząt) i nastrojowe krajobrazy. Warto zwrócić uwagę na reportaż Kate Eshelby, która dokumentuje zamierające tradycje mieszkańców Sahary. W dziale "Portfolio" zamieszczono zdjęcia... kotów. Nie jest to jednak nocny koszmar Mike'a Johnstona (nasz ulubiony felietonista nie znosi fotografii kotów), ale ciekawy zestaw prac z niepowtarzalnym Ernim (cechy szczególne - 4 nogi i wąsy) w roli głównej. Polecamy!

    4. Historia fotografii
    W rubryce "Golden Oldie" przeczytamy o Arnoldzie Newmanie - jednym z najbardziej znanych portrecistów XX wieku.

    W swoim comiesięcznym felietonie Eamonn McCabe pisze o telefonach komórkowych umożliwiających robienie zdjęć.

    Cena miesięcznika "Black & White Photography" w Polsce: 35 zł
Komentarze
Polecane artykuły
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
10
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1