Black & White Photography - październik 2003

Październikowy numer miesięcznika "Black & White Photography" trafił już do salonów prasowych w naszym kraju. Znajdziemy w nim między innymi ciekawy reportaż z Indii, drugi artykuł o wielkim formacie i oczywiście kolejny felieton Mike'a Johnstona.
Październikowy numer miesięcznika Black & White Photography trafił już do salonów prasowych w naszym kraju. Znajdziemy w nim między innymi ciekawi reportaż z Indii, drugi artykuł o wielkim formacie i oczywiście kolejny felieton Mike'a Johnstona.
  1. Testy
  2. Porady
  3. Galerie
  4. Historia fotografii


  5. Okładka październikowego numeru "Black & White Photography".


    1. Testy
    Październikowy numer zawiera tylko jeden test, ale za to jest to test niezwykłego produktu - zwłaszcza biorąc pod uwagę kierunek, w którym zmierza współczesna fotografia. W czasach, kiedy króluje cyfra, firma Fotospeed wypuściła na rynek nowy tradycyjny papier fotograficzny. Les McLean sprawdził, jak się spisuje ten nowy materiał o nazwie "Legacy".

    2. Porady
    W październikowym Black & White Photography znajdziemy oczywiście stałą rubrykę "The Printer's Art", w której co miesiąc prezentowane są trzy zdjęcia, których autorzy szczegółowo opisują każdy krok tworzenia odbitki. W najnowszym numerze miesięcznika zamieszczono też drugi artykuł z serii poświęconej fotografii wielkoformatowej. Natomiast zamiast rezultatów comiesięcznego pleneru fotograficznego organizowanego przez magazyn dla czytelników (musiał zostać odwołany) Lee Frost opisuje, jak powstawała jego najnowsza książka. Październikowe wydanie miesięcznika zawiera także fragment książki Davida Herroda Photojournalism: An essential guide. W opublikowanym tekscie autor radzi, jak najlepiej wykorzystać potencjał "fotogenicznego" wydarzenia. W dziale "Contact print" znajdziemy stykówkę Bruce'a Gildena, który fotografował największą wystawę psów Ameryki. W rubryce "Master Printers" zamieszczono tekst o pracy Danny'ego Chau, który od niedawna stosuje wyłącznie druk cyfrowy. Najnowsze wydanie miesięcznika zawiera też nowy dział, w którym Nick Sullivan odpowiada na pytania czytelników. Roger Hicks radzi, jak sprawić, by nasze zdjęcia wyglądały, jakby zostały wykonane w "starych dobrych czasach", a w swoim felietonie Mike Johnston, którego cotygodniowy tekst z cyklu Fotograf niedzielny publikujemy w Fotopolis, pisze o tym, jak powstaje portfolio. Za miesiąc druga część tego artykułu.

    3. Galerie
    Przeglądając październikowy numer Black & White Photography jak zwykle warto zwrócić uwagę na ciekawą galerię prac czytelników. Bardzo interesujące są też fotografie wykonane w Indiach przez Kena Bladesa. Ciekawy jest także bogato ilustrowany materiał o obchodzącej właśnie 15 rocznicę powstania londyńskiej galerii Zeldy Cheatle.

    4. Historia fotografii
    W rubryce "Golden Oldie" znajdziemy tekst o słynnym reporterze, Ernście Haasie. Warto też przeczytać obszerny materiał poświęcony postaci Weegee'ego.

    Cena miesięcznika Black & White Photography w Polsce: 31,40 zł
Komentarze
Polecane artykuły
SanDisk Extreme Portable SSD - test dysku SSD
18 Sty 2019
Wytrzymały, pojemny i szybki a do tego naprawdę mały. Najnowszy dysk przenośny SSD SanDisk to jedno z najciekawszych rozwiązań tego typu na rynku. Sprawdziliśmy, jak spisuje się w praktyce!
0
Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF - zdjęcia przykładowe
8 Sty 2019
Zaawansowana optyka z wyrazistym i kontrastowym obrazem oraz ultraszybki autofokus współpracujący z systemem Sony Fast Hybrid AF - to główne cechy Tokiny FíRIN 20 mm f/2 FE AF. Zobaczcie, jak stałka poradziła sobie w praktyce.
0
Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - test obiektywu
31 Gru 2018
Dziś sprawdzamy czy druga odsłona Tamrona SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 to krok w dobrą stronę i faktyczny konkurent systemowych odpowiedników. Producent zapewnia, ze zmiany są zauważalne, a my przyglądamy się im bliżej.
1
Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - zdjęcia przykładowe
21 Gru 2018
Po 4 latach Tamron pokazał aktualizację obiektywu 15-30 mm, który szczególnie spodobać może się fotografom krajobrazu, architektury i wnętrz. Otrzymujemy lepszą optykę, szybszy autofokus i bardziej wydajną stabilizację, w tej samej cenie co wcześniej. Zobaczcie, jak sprawdza się w praktyce.
0
zamknij X
Plebiscyt 2018
Zagłosuj
Na najlepsze produkty i wydarzenia roku 2018
Głosuj!