Black & White Photography - październik 2003

Październikowy numer miesięcznika "Black & White Photography" trafił już do salonów prasowych w naszym kraju. Znajdziemy w nim między innymi ciekawy reportaż z Indii, drugi artykuł o wielkim formacie i oczywiście kolejny felieton Mike'a Johnstona.
Październikowy numer miesięcznika Black & White Photography trafił już do salonów prasowych w naszym kraju. Znajdziemy w nim między innymi ciekawi reportaż z Indii, drugi artykuł o wielkim formacie i oczywiście kolejny felieton Mike'a Johnstona.
  1. Testy
  2. Porady
  3. Galerie
  4. Historia fotografii


  5. Okładka październikowego numeru "Black & White Photography".


    1. Testy
    Październikowy numer zawiera tylko jeden test, ale za to jest to test niezwykłego produktu - zwłaszcza biorąc pod uwagę kierunek, w którym zmierza współczesna fotografia. W czasach, kiedy króluje cyfra, firma Fotospeed wypuściła na rynek nowy tradycyjny papier fotograficzny. Les McLean sprawdził, jak się spisuje ten nowy materiał o nazwie "Legacy".

    2. Porady
    W październikowym Black & White Photography znajdziemy oczywiście stałą rubrykę "The Printer's Art", w której co miesiąc prezentowane są trzy zdjęcia, których autorzy szczegółowo opisują każdy krok tworzenia odbitki. W najnowszym numerze miesięcznika zamieszczono też drugi artykuł z serii poświęconej fotografii wielkoformatowej. Natomiast zamiast rezultatów comiesięcznego pleneru fotograficznego organizowanego przez magazyn dla czytelników (musiał zostać odwołany) Lee Frost opisuje, jak powstawała jego najnowsza książka. Październikowe wydanie miesięcznika zawiera także fragment książki Davida Herroda Photojournalism: An essential guide. W opublikowanym tekscie autor radzi, jak najlepiej wykorzystać potencjał "fotogenicznego" wydarzenia. W dziale "Contact print" znajdziemy stykówkę Bruce'a Gildena, który fotografował największą wystawę psów Ameryki. W rubryce "Master Printers" zamieszczono tekst o pracy Danny'ego Chau, który od niedawna stosuje wyłącznie druk cyfrowy. Najnowsze wydanie miesięcznika zawiera też nowy dział, w którym Nick Sullivan odpowiada na pytania czytelników. Roger Hicks radzi, jak sprawić, by nasze zdjęcia wyglądały, jakby zostały wykonane w "starych dobrych czasach", a w swoim felietonie Mike Johnston, którego cotygodniowy tekst z cyklu Fotograf niedzielny publikujemy w Fotopolis, pisze o tym, jak powstaje portfolio. Za miesiąc druga część tego artykułu.

    3. Galerie
    Przeglądając październikowy numer Black & White Photography jak zwykle warto zwrócić uwagę na ciekawą galerię prac czytelników. Bardzo interesujące są też fotografie wykonane w Indiach przez Kena Bladesa. Ciekawy jest także bogato ilustrowany materiał o obchodzącej właśnie 15 rocznicę powstania londyńskiej galerii Zeldy Cheatle.

    4. Historia fotografii
    W rubryce "Golden Oldie" znajdziemy tekst o słynnym reporterze, Ernście Haasie. Warto też przeczytać obszerny materiał poświęcony postaci Weegee'ego.

    Cena miesięcznika Black & White Photography w Polsce: 31,40 zł
 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
12
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
17
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0