Black & White Photography - wrzesień 2003

0
Łukasz Kacperczyk
9 Wrzesień 2003
Artykuł na: 2-3 minuty
Przedstawiamy zawartość wrześniowego numeru miesięcznika "Black & White Photography". Znajdziemy w nim między innymi kilka tekstów na temat fotografii pejzażowej (cały numer jest poświęcony amerykańskiemu krajobrazowi), wprowadzenie do wielkiego formatu i oczywiście kolejny felieton Mike'a Johnstona (który tym razem napisał też jeden dłuższy artykuł).
Przedstawiamy zawartość wrześniowego numeru miesięcznika Black & White Photography. Znajdziemy w nim między innymi kilka tekstów na temat fotografii pejzażowej (cały numer jest poświęcony amerykańskiemu krajobrazowi), wprowadzenie do wielkiego formatu i oczywiście kolejny felieton Mike'a Johnstona (który tym razem napisał też jeden dłuższy artykuł).
  1. Porady
  2. Galerie
  3. Historia fotografii


  4. Okładka wrześniowego numeru "Black & White Photography".


    1. Porady
    We wrześniowym Black & White Photography jak zwykle znajdziemy stałą rubrykę "The Printer's Art", w której co miesiąc prezentowane są trzy zdjęcia, których autorzy szczegółowo opisują każdy krok tworzenia odbitki. Najnowszy numer miesięcznika zawiera pierwszą z czterech części serii na temat fotografii wielkoformatowej. Interesujące są rezultaty comiesięcznego pleneru fotograficznego organizowanego przez magazyn dla swoich czytelników. Tym razem Lee Frost i trzech wybrańców fotografowało targi konne w Appleby-in-Westmoreland. W rubryce "Master Printers" znajdziemy tekst o pracy Steve'a Macleoda, który do każdego klienta stara się podchodzić indywidualnie. W swoim felietonie Mike Johnston, którego cotygodniowy tekst z cyklu Fotograf niedzielny publikujemy w Fotopolis, pisze o najtańszym małoobrazkowym systemie na rynku wtórnym.

    2. Galerie
    We wrześniowym numerze Black & White Photography jak zwykle znajdziemy ciekawą galerię prac czytelników - od spokojnych, "pustych", panoramicznych krajobrazów miejskich, po portrety, czy dramatyczne pejzaże z najpiękniejszych i najbardziej malowniczych okolic Wielkiej Brytanii. Warto przeczytać bogato ilustrowany wywiad Charlesem Phillipsem, uczniem samego Ansela Adamsa. W numerze znajdziemy też reportaż George'a Losse, który przemierzył Stany Zjednoczone wzdłuż Route 30. Warto też obejrzeć abstrakcyjne krajobrazy autorstwa Steve'a Mulligana i prace Craiga Varjabediana, który od 20 lat dokumentuje życie i krajobrazy stanu Nowy Meksyk.

    3. Historia fotografii
    W rubryce "Golden Oldie" znajdziemy tekst o George'u Charlesie Beresfordzie, brytyjskim portreciście z przełomu wieków XIX i XX, bliskim przyjacielu Rudyarda Kiplinga. Warto też przeczytać obszerny artykuł Mike'a Johnstona, w którym autor przedstawia początki fotografii w Ameryce ze szczególnym uwzględnieniem fotografii krajobrazowej.

    Cena miesięcznika Black & White Photography w Polsce: 31,40 zł

Komentarze
Więcej w kategorii: Publikacje
Pewnego razu we wschodnim Londynie - angielska stolica lat 70. i 80. na nieznanych zdjęciach Paula Trevora
Pewnego razu we wschodnim Londynie - angielska stolica lat 70. i 80. na nieznanych zdjęciach Paula...
Paul Trevor od kilkudziesięciu lat fotografuje mieszkańców londyńskiego East Endu. Właśnie ukazała się pierwsza książka z serii poświęconej kultowej dzielnicy. Pozycja...
23
2
Portretprowincji.pl - 360-stronicowy album opowiadający o Polsce, której nie zobaczysz w telewizji
Portretprowincji.pl - 360-stronicowy album opowiadający o Polsce, której nie zobaczysz w telewizji
Trwa zbiórka na wydanie albumu „portretprowincji.pl”, niezwykłego dokumentu będącego zapisem ponad sześcioletniej podróży przez małomiasteczkową Polskę.
168
1
Szykujesz się na jesienny plener? Podbij go z nowym numerem Digital Camera Polska
Szykujesz się na jesienny plener? Podbij go z nowym numerem Digital Camera Polska
Do salonów prasowych trafiło październikowe wydanie Digital Camera Polska, a w nim m.in. porady dot. fotografii pejzażowej, wywiad z Toddem Hido oraz testy głowic...
0
0