Black & White Photography - wrzesień 2003

Autor: Łukasz Kacperczyk

9 Wrzesień 2003
Artykuł na: 4-5 minut
Przedstawiamy zawartość wrześniowego numeru miesięcznika "Black & White Photography". Znajdziemy w nim między innymi kilka tekstów na temat fotografii pejzażowej (cały numer jest poświęcony amerykańskiemu krajobrazowi), wprowadzenie do wielkiego formatu i oczywiście kolejny felieton Mike'a Johnstona (który tym razem napisał też jeden dłuższy artykuł).

Przedstawiamy zawartość wrześniowego numeru miesięcznika Black & White Photography. Znajdziemy w nim między innymi kilka tekstów na temat fotografii pejzażowej (cały numer jest poświęcony amerykańskiemu krajobrazowi), wprowadzenie do wielkiego formatu i oczywiście kolejny felieton Mike'a Johnstona (który tym razem napisał też jeden dłuższy artykuł).

  1. Porady
  2. Galerie
  3. Historia fotografii
Okładka wrześniowego numeru "Black & White Photography".

1. Porady

We wrześniowym Black & White Photography jak zwykle znajdziemy stałą rubrykę "The Printer's Art", w której co miesiąc prezentowane są trzy zdjęcia, których autorzy szczegółowo opisują każdy krok tworzenia odbitki. Najnowszy numer miesięcznika zawiera pierwszą z czterech części serii na temat fotografii wielkoformatowej. Interesujące są rezultaty comiesięcznego pleneru fotograficznego organizowanego przez magazyn dla swoich czytelników. Tym razem Lee Frost i trzech wybrańców fotografowało targi konne w Appleby-in-Westmoreland. W rubryce "Master Printers" znajdziemy tekst o pracy Steve'a Macleoda, który do każdego klienta stara się podchodzić indywidualnie. W swoim felietonie Mike Johnston, którego cotygodniowy tekst z cyklu Fotograf niedzielny publikujemy w Fotopolis, pisze o najtańszym małoobrazkowym systemie na rynku wtórnym.

2. Galerie

We wrześniowym numerze Black & White Photography jak zwykle znajdziemy ciekawą galerię prac czytelników - od spokojnych, "pustych", panoramicznych krajobrazów miejskich, po portrety, czy dramatyczne pejzaże z najpiękniejszych i najbardziej malowniczych okolic Wielkiej Brytanii. Warto przeczytać bogato ilustrowany wywiad Charlesem Phillipsem, uczniem samego Ansela Adamsa. W numerze znajdziemy też reportaż George'a Losse, który przemierzył Stany Zjednoczone wzdłuż Route 30. Warto też obejrzeć abstrakcyjne krajobrazy autorstwa Steve'a Mulligana i prace Craiga Varjabediana, który od 20 lat dokumentuje życie i krajobrazy stanu Nowy Meksyk.

3. Historia fotografii

W rubryce "Golden Oldie" znajdziemy tekst o George'u Charlesie Beresfordzie, brytyjskim portreciście z przełomu wieków XIX i XX, bliskim przyjacielu Rudyarda Kiplinga. Warto też przeczytać obszerny artykuł Mike'a Johnstona, w którym autor przedstawia początki fotografii w Ameryce ze szczególnym uwzględnieniem fotografii krajobrazowej.

Cena miesięcznika Black & White Photography w Polsce: 31,40 z?

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Publikacje
In Praise of Shadow - fotograficzna kraina cienia w książce Tomasza Kaweckiego
In Praise of Shadow - fotograficzna kraina cienia w książce Tomasza Kaweckiego
W swojej najnowszej książce Tomasz Kawecki schodzi do krainy cienia, by odkryć resztki pierwotnego świata, który nie został jeszcze zdominowany przez człowieka. Tytułowy projekt będzie...
7
Wystartowała 5. edycja BUP Book Award - wygraj publikację własnej książki fotograficznej
Wystartowała 5. edycja BUP Book Award - wygraj publikację własnej książki fotograficznej
Nie musisz mieć makiety ani nawet dokończonego projektu. Liczy się tylko to, co chcesz pokazać. Zgłoszenia do tegorocznej edycji BUP Book Award możecie nadsyłać do 12 maja. Zwycięzca...
26
Bezkoniec - pierwsza publikacja uczestników Szkoły Dokumentu Pix.House
Bezkoniec - pierwsza publikacja uczestników Szkoły Dokumentu Pix.House
Pix.House inauguruje sezon 2024 premierą książki „Bezkoniec”. Razem z towarzyszącą jej wystawą stanowi podsumowanie kilkuletniej pracy słuchaczy, którzy pracowali nad realizacją...
17