Sigma 24 mm f/2 DG DN i Sigma 90 mm f/2.8 DG DN – nowe kompaktowe stałki do bezlusterkowców

Autor: Maciej Zieliński

9 Wrzesień 2021
Artykuł na: 4-5 minut

Sigma poszerza linię przystępnych cenowo obiektywów Contemporary z mocowaniem L-Mount i Sony E o dwa nowe modele – jaśniejszą wersję ogniskowej 24 mm oraz krótkie tele 90 mm.

Linia bezlusterkowych stałek Contemporary to z założenia kompromis gabarytów i jasności, okraszona świetnym designem wzorowanym na filmowej linii Sigma Cine. Obecnie w ofercie znajdziemy modele 24 mm f/3.5, 35 mm f/2, 45 mm f/2,8 i 65 mm f/2.

Można więc powiedzieć, że producent „przebija” Tamrona i Sony, które prezentowały niedawno równie małe modele 24 mm o jasności f/2,8 oraz zwiększa zasięg dodając model 90 mm, który dzięki jasności f/2,8 może stanowić konkurencję dla klasycznych portretówek.

Cechą wspólną obiektywów, oprócz niewielkich gabarytów, ma być wyjątkowo starannie wykończona i solidna budowa. Oba modele w całości wykonano z lekkich stopów metalu, z mosiężnym, uszczelnionym bagnetem. Smaku dodają finezyjne osłony przeciwsłoneczne i magnetyczne, wyłożone miękkim materiałem dekielki.

Sigma 24 mm f/2 DG DN – większa, ale nadal bardzo mała

Wydaje się, że model f/2 po prostu zastąpi nieco zbyt ciemny do wielu zastosowań model f/3,5. Obiektyw jest fizycznie nieco większy, ale nadal bardzo zgrabny i kompaktowy.

W torze optycznym ( 13 elementów w 11 grupach) znalazły się dwa elementy ze szkła SLD i jeden element ze szkła FLD, który ma za zadanie korygowanie aberracji chromatycznej (co jest szczególnie trudne w przypadku jasnych obiektywów).

Dodatkowe dwa elementy asferyczne umożliwiły – jak podaje producent - zmniejszenie całkowitej liczby użytych soczewek obiektywu i w efekcie zmniejszenie jego rozmiarów i wagi. Na przysłonę składa się 9 zaokrąglonych blaszek.

Sigma 90 mm f/2,8 DG DN – „kieszonkowa” portretówka

W konstrukcji optycznej (11 elementów w 10 grupach)nowej "dziewięćdziesiątki" zastosowano aż 5 elementów SLD by uporać się z aberracją chromatyczną, oraz soczewka asferyczna, która ma poprawiać rozdzielczość w całym kadrze i pozytywnie wpływać na charakter nieostrości. Również w tym modelu na przysłonę składa się 9 listków, tworzących kołowy otwór.

Uwagę zwraca krótka, jak na tę ogniskową, minimalna odległość ostrzenia, wynosząca zaledwie 50 cm (współczynnik maksymalnego powiększenia 1:5), co umożliwi efektywne fotografowanie detali i pozwoli na wykorzystanie obiektywu również w fotografii produktowej.

W obu modelach zastosowano ten sam krokowy silnik AF kompatybilny z technologią Eye-AF Sony oraz powłoki antyrefleksyjne Super Multi-Layer Coating.

Cena i dostępność

Oba obiektywy trafią do sprzedaży 30 września 2021 w cenie sugerowanej 2790 zł.

Skopiuj link

Autor: Maciej Zieliński

Redaktor naczelny serwisu fotopolis.pl i miesięcznika Digital Camera Polska – wielki fan fotografii natychmiastowej, dokumentalnej i podróżniczego street-photo. Lubi małe dyskretne aparaty, kolekcjonuje albumy i książki fotograficzne.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sirui 50 mm T2.9 FF Anamorphic 1.6x - tanie obiektywy anamorficzne atakują pełną klatkę
Sirui 50 mm T2.9 FF Anamorphic 1.6x - tanie obiektywy anamorficzne atakują pełną klatkę
Sirui nie zwalnia tempa. Po budżetowych anamorficznych konstrukcjach do kamer Super 35 (APS-C) przyszła kolej na pełną klatkę. W zależności od używanego aparatu,...
6
TTArtisan 40 mm f/2.8 Macro 1:1 - uniwersalna i supertania makro portretówka do APS-C
TTArtisan 40 mm f/2.8 Macro 1:1 - uniwersalna i supertania makro portretówka do APS-C
Chiński producent zapowiada premierę nowego obiektywu, który zapewne stanie się pierwszym wyborem osób zaczynających swoją przygodę z fotografią makro i portretem....
10
7Artisans 25 mm f/0.95 - najjaśniejszy szeroki kąt do APS-C
7Artisans 25 mm f/0.95 - najjaśniejszy szeroki kąt do APS-C
Chiński producent prezentuje kolejny obiektyw z serii jasnych stałek do bezlusterkowych systemów APS-C. 7Artisans 25 mm f/0.95 mm to manualny odpowiednik obiektywu 35...
9