Trzy jasne obiektywy firmy Kamlan na horyzoncie

0
Jędrzej Franek
29 Październik 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Chiński producent zapowiedział trzy nowe stałki - 15 mm f/2, 55 mm f/1,1 i 32 mm f/1,1, które powinny zainteresować miłośników dużej światłosiły w rozsądnej cenie.

Jakiś czas temu sporą popularnością cieszyły się doniesienia o obiektywie Kamlan 50 mm f/1.1 - szybko stał się on bohaterem wielu testów twórców internetowych i okrzyknięto go królem bokeh formatu APS-C (przynajmniej w kategorii poniżej 1000 zł). Podczas 21. Wystawy Sprzętu Fotograficznego i Cyfrowego Obrazowania w Szanghaju, zaprezentowano kolejne szkła opracowane z myślą o bezlusterkowcach, ale ilość udostępnionych na ich temat informacji jest na razie niewielka.

Kamlan KL 15 mm f/2

Obiektyw będzie pokrywał matrycę APS-C, zapewniając pole widzenia 90 stopni (ekwiwalent 22,5 mm dla pełnej klatki) Będzie oferowany z mocowaniami Sony E, Fujifilm X, Canon EOS-M oraz Mikro 4/3. W układzie optycznym znajdzie się 11 soczewek w 9 grupach, a minimalna odległość ostrzenia wyniesie 0,3 metra. Przy dobrze skalkulowanej cenie, powinna być to niezła propozycja dla osób szukających umiarkowanie szerokiego szkła, zapewniającego płytką głębię ostrości.

Kamlan KL 55 mm f/1,1

Przy tej premierze szybciej zabije serce chyba największej ilości fotografów. Wszystko wskazuje na to, że będzie to pełnoklatkowy odpowiednik Kamlana 50 mm f/1.1 ze względu na to, że pojawi się z mocowaniami Canon R, Nikon Z oraz Sony E. Na budowę optyczną obiektywu składa się 8 soczewek w 6 grupach, a ostrość ustawimy od 0,5 metra. Bardziej skomplikowany układ optyczny niż w starszym szkle na matryce APS-C pozwala wierzyć, że zaoferuje on nieco lepszą jakość obrazu.

Kamlan KL 32 mm f/1,1

Na temat tego obiektywu wiadomo niestety najmniej i dostępne informacje ograniczają się właściwie wyłącznie do schematu optycznego. Można z niego wyczytać, że w układzie optycznym znajdzie się miejsce dla 5 elementów o wysokim współczynniku załamania, które pomagają kompensować krzywiznę płaszczyzny ostrości i aberrację sferyczną.

Na razie nie pojawiły się żadne informacje na temat cen i dostępności obiektywów.

Fotografuje i łowi newsy. Miłośnik brzydkiej architektury i dobrze zaprojektowanych przedmiotów. Nie wstydzi się pasji do fotografii mobilnej.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Panasonic Lumix S Pro 16-35 mm f/4 - niewielkie rozmiary, wzorowa optyka i... wysoka cena
Panasonic Lumix S Pro 16-35 mm f/4 - niewielkie rozmiary, wzorowa optyka i... wysoka cena
Nowy kompaktowy szerokokątny zoom do systemu L-Mount ma być propozycją, która spodoba się zwłaszcza fotografom krajobrazu i niektórym reportażystom. Szkło ma być też...
6
0
Lumix S Pro 70-200 mm f/2.8 O.I.S. - stabilizacja do 7 EV na pełnej klatce
Lumix S Pro 70-200 mm f/2.8 O.I.S. - stabilizacja do 7 EV na pełnej klatce
Panasonic uzupełnia linię profesjonalnych obiektywów przeznaczonych do flagowych bezlusterkowców S1 - Nowy telezoom ma być idealnym wyborem dla zawodowców, oczekujących wysokiej sprawności w...
8
0
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - nowy król reporterskich zoomów?
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - nowy król reporterskich zoomów?
Nowy obiektyw Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART to według zapewnień producenta, najlepsze szkło w swojej klasie. Specyfikacja rzeczywiście imponuje i daje nadzieję na...
26
1