Samyang VDSLR 16 mm T2.6 - filmowy szeroki kąt dla zawodowca

Autor: Michał Chrzanowski

24 Kwiecień 2017
Artykuł na: 2-3 minuty

Model VDSLR 16 mm T2.6 powiększa serię filmowych szkieł Samyanga o szeroki kąt, który „jest uwielbiany przez większość reżyserów na całym świecie“.

Samyang coraz mocniej zaznacza swoją obecność na rynku sprzętu przeznaczonego do filmowania. W ofercie firmy możemy już znaleźć wiele zaawansowanych kinematograficznych obiektywów. Teraz do tego grona dołączył Samyang VDSLR 16 mm T2.6. Jest to wyjątkowo uniwersalna konstrukcja, która dostarcza najczęściej wykorzystywaną przez reżyserów ogniskową - zapewnia producent.

Nowa konstrukcja została zaprojektowana z myślą o pracy z pełnoklatkowymi aparatami wyposażonymi w sensory o dużej rozdzielczości. We wnętrzu kinematograficznej stałki Samyanga umieszczono 14 elementów ułożonych w 11 grupach. Wśród nich znajdziemy dwa elementy asferyczne, dwie soczewki wykonano z niskodyspresyjnego szkła ED, a dwie ze szkła HR. Dzięki temu obiektyw ma charakteryzować się minimalnymi aberracjami oraz niewielką dystorsją. Ponadto jakość dostarczanego obrazu ma stać na wysokim poziomie, a kolory powinny być wiernie odwzorowane. Z kolei zastosowane powłoki Ultra-Multi-Coating mają zapobiec występowaniu efektów blików i flar. Ogniskowa 16 zapewnia kąt widzenia wynoszący 106,91 stopni. Natomiast 9-listkowa przysłona powinna zapewnić plastyczne rozmycia nieostrości. Minimalna odległość ostrzenia wynosi 30 cm. Poza tym obiektyw umożliwia podpięcie systemów follow-focus, dzięki czemu zmiana ostrości będzie przebiegać płynnie.

Samyang VDSLR 16 mm T2.6 będzie dostępny w sprzedaży już od czerwca 2017 roku z mocowaniem Canon EOS, Canon M, Nikon, Pentax, Sony E, Sony A, Fujifilm, Samsung oraz Mikro Cztery Trzecie. Za obiektyw zapłacimy 599 euro. Niestety polska cena nie jest jeszcze znana. Więcej informacji znajdziecie www.samyanglensglobal.com

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Canon RF 75-300 mm f/4-5.6 - nowy zoom na początek przygody z fotografią sportu i przyrody
Canon RF 75-300 mm f/4-5.6 - nowy zoom na początek przygody z fotografią sportu i przyrody
Popularny lustrzankowy zoom dla amatorów fotografii wchodzi na rynek w wersji do bezlusterkowców. Nowy Canon RF 75-300 mm f/4-5.6 ma oferować duży zasięg i małą wagę, choć jest większy i cięższy...
2
Tamron szykuje obiektyw 18-300 mm do systemów Canon RF i Nikon Z
Tamron szykuje obiektyw 18-300 mm do systemów Canon RF i Nikon Z
Tamron poinformował, że pracuje nad wprowadzeniem na rynek obiektywu 18-300 mm F3.5-6.3 Di III-A VC VXD w wersjach z mocowaniami Canon RF i Nikon Z. To świetna wiadomość dla amatorów,...
1
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - unikalny zoom do fotografii portretowej (ale poradzi sobie nawet ze sportem)
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - unikalny zoom do fotografii portretowej (ale poradzi sobie nawet ze...
Sony prezentuje pierwszy na świecie zoom 50-150 mm ze stałym światłem f/2. Szkło odznaczać ma się ponadprzeciętną optyką i jak na swoje możliwości zachowuje także przystępne wymiary....
18