Tokina AT-X 70-200mm f/4 PRO FX VCM-S i 12-28mm f/4 PRO DX

Autor: Michal Grzegorczyk

29 Styczeń 2013
Artykuł na: 2-3 minuty
CP+ 2013 Firma Kenko Tokina zaprezentowała na targach CP+ dwa nowe zoomy o stałym świetle f/4: wstępnie zapowiedziany rok temu model AT-X 70-200mm f/4 PRO FX VCM-S oraz zupełnie nowy 12-28mm f/4 PRO DX.

Jak co roku firma Kenko Tokina wykorzystała targi CP+ do prezentacji nowych obiektywów. Pierwszy z nich, telezoom Tokina AT-X 70-200mm f/4 PRO FX VCM-S, po raz pierwszy został ogłoszony na tych samych targach rok temu (Tokina 300 mm f/6,3 Reflex oraz zapowiedź 70-200mm f/4) i dopiero teraz doczekał się właściwej premiery. Jego konstrukcja to 19 elementów ustawionych w 14 grupach. Rozmiar filtra to 67 milimetrów, a minimalna odległość ostrzenia wynosi 1 metr. AT-X 70-200mm f/4 to pierwszy obiektyw Tokiny wyposażony w stabilizację obrazu.

Druga nowość - Tokina 12-28mm f/4 PRO DX - to szerokokątny zoom stworzony z myślą o aparatach z matrycami o rozmiarze APS-C. Jego konstrukcja optyczna to 14 elementów ustawionych w 12 grup. Minimalna odległość ostrzenia to 25 centymetrów.

Tokina 12-28mm f/4 PRO DX

Poniżej przytaczamy specyfikacje techniczne tych obiektywów:

NazwaTokina AT-X 70-200mm f/4 PRO FX VCM-S
Typzoom tele
Konstrukcja19 soczewek w 14 grupach
Stabilizacja obrazutak
Autofokustak
Ogniskowa70 - 200 mm
Otwór maksymalnyF4
Dystans min.1 m
Kąt34°45'; - 12°42'
Mocowanieróżne
Powiększenieb.d.
Filtr67 mm
Osłonaw zestawie
Obudowab.d.
Waga1020 g
Artykuł na FotopolisTokina AT-X 70-200mm f/4 PRO FX VCM-S i 12-28mm f/4 PRO DX
NazwaTokina 12-28mm f/4 PRO DX
Typszerokokątny zoom do lustrzanek niepełnoklatkowych
Konstrukcja
  • 14 elementów w 12 grupach
  • 2 soczewki asferyczne, 2 soczewki niskodyspersyjne
Stabilizacja obrazubrak
Autofokus
  • AF
  • IF - wewnętrzne ogniskowanie
  • ultradźwiękowy silnik SDM
Ogniskowa
  • nominalna: 12-28 mm
  • ekwiwalent: 18-36 mm
Otwór maksymalnyF4
Dystans min.0,25 m
Kąt99,37-54,73° (z niepełnoklatkową lustrzanką o matrycy formatu APS-C)
Przesłonaf/4 - f/22, 9 listków
MocowanieCanon, Nikon
Powiększenie1:4,94
Filtr77 mm
Wymiary84 x 90,2 mm
Waga600 g
Test Fotopolis16393
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe obiektywy Voigtlander - Nokton 75 mm f/1.5 do Sony E i Color Skopar 50 mm f/2.2 do Leica M
Nowe obiektywy Voigtlander - Nokton 75 mm f/1.5 do Sony E i Color Skopar 50 mm f/2.2 do Leica M
Ofertę Voigtlandera rozbudowują nowe manualne obiektywy do aparatów Leica i Sony. Otrzymujemy kolejny wariant Noktona 75 mm, a po raz pierwszy w ofercie pojawia się model Skopar 50 m...
5
Ulanzi prezentuje swój pierwszy obiektyw. Od razu z autofokusem
Ulanzi prezentuje swój pierwszy obiektyw. Od razu z autofokusem
Producent akcesoriów Ulanzi dołączył do grona chińskich firm, które mają w swojej ofercie obiektywy. Pierwszym szkłem w katalogu jest wyposażony w system AF, niedrogi model 27 mm f/2.8...
6
Laowa Argus T1 Cine - rekordowo jasne filmowe stałki w przystępnych cenach
Laowa Argus T1 Cine - rekordowo jasne filmowe stałki w przystępnych cenach
Laowa kolejny raz udowadnia, że nieprzypadkowo cieszy się tytułem jednego z innowatorów rynku optyki. Nowe filmowe obiektywy Argus Cine oferują rekordową jasność, niewielkie wymiary i...
7
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)