Konferencja prasowa Sony na PMA 2007

Autor: Tomasz Gutkowski

8 Marzec 2007
Artykuł na: 4-5 minut
PMA 2007. O 9.00 czasu lokalnego (18.00 w Polsce) odbyła się pierwsza konferencja prasowa tegorocznych targów PMA 2007. Tak jak zapowiadaliśmy, była to prezentacja zorganizowana przez koncern Sony. I zgodnie z oczekiwaniami - choć wbrew skrytym nadziejom - nie zobaczyliśmy żadnego nowego produktu. Głównym celem było ogłoszenie planów koncernu na najbliższy rok, a nawet dłużej. Dodajmy, bardzo poważnych planów.

Wspominaliśmy już w pierwszej części relacji z tegorocznych targów PMA, że producenci postanowili w tym roku nie zwlekać do ostatniej chwili z ogłoszeniem swoich nowości. Wynikało to ze złych doświadczeń w latach ubiegłych - kilkadziesiąt premier w ciągu kilku dni to dawka informacji nie do przetrwienia nawet dla największych fanów (o przeciążeniu zespołu redakcyjnego nie wspominając). Tym niemniej, niezależnie od liczby nowości instynktownie zawsze liczymy na to, że jeszcze ktoś nas zaskoczy. Potencjalnym źródłem "niespodzianki" było Sony - i rzeczywiście, chyba nikt nie spodziewał się tego, co usłyszeliśmy podczas konferencji.

copyrights Fotopolis.pl

Wbrew skrytym nadziejom Sony nie ogłosiło wprowadzenia do oferty drugiej po A100 lustrzanki cyfrowej. Ale za to przedstawiło swoje plany dotyczące tej linii produktów na najbliższe kilkanaście miesięcy. W okresie tym możemy spodziewać się nie jednej, a dwóch nowych lustrzanek, a także minimum 5-6 nowych obiektywów! Czytajmy między wierszami: Sony jest zadowolone z dotychczasowego rozwoju swojego systemu i zamierza dalej inwestować, tym razem patrząc w stronę użytkowników zaawansowanych i profesjonalnych.

Oba zapowiedziane aparaty pokazano na stoisku "pod kloszem" i zapewne nie tak będą ostatecznie wyglądać. Na razie nie mają nazwy, ale wiadomo, że prostszy z nich pozycjonowany jest jako aparat bardziej zaawansowany niż A100, skierowany do ambitnych i doświadczonych użytkowników. Jego premiera rynkowa powinna nastąpić jeszcze w tym roku. Natomiast drugi, będzie prawdopodobnie aparatem pół-profesjonalnym. Oba przyszłe modele wyposażone będą w system stabilizacji obrazu Super SteadyShot oraz procesor BIONZ. Nie podano żadnej daty, ale indagowany przez nas pan Toru Katsumoto powiedział z uśmiechem: "Not so long", co można rozumieć jako "nie aż tak długo, jak się może wydawać". Następne PMA?

Co w tej sytuacji oczywiste, Sony zamierza równolegle z linią lustrzanek rozwijać linię obiektywów do swojego systemu. Padły trzy nazwy (do potwierdzenia) i kilka interesujących deklaracji ogólnych. Mianowicie: jasny zoom standardowy (zapewne 28-70mm F2.8), teleobiektyw zoom (zapewne 70-300mm F4.5-5.6), zoom o dużym zakresie (DT 18-250 F3.5-6.3), a także jasny zoom szerokokątny, jasny obiektyw szerokokątny stałoogniskowy itd.

Oczywiście nie chodzi tu o to, by literalnie traktować podpisy pod makietami, jakimi wypełniono widoczną na zdjęciu gablotę. Ważny jest przekaz - linia Alpha będzie dalej rozwijana, a zatem obecni i przyszli użytkownicy mają powody do zadowolenia. Przez trzy najbliższe dni będziemy mieli kilka okazji, by porozmawiać z przedstawicielami Sony. Postaramy się wyciągnąć jak najwięcej informacji...

copyrights Fotopolis.pl
copyrights Fotopolis.pl
copyrights Fotopolis.pl
copyrights Fotopolis.pl
copyrights Fotopolis.pl
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)