Cyfrowe plany Canona

Canon ujawnia swoje plany dotyczące rynku fotografii cyfrowej. Już w 2003 roku japoński potentat ma sprzedawać więcej aparatów cyfrowych niż analogowych.
Z biura polskiego oddziału firmy Canon otrzymaliśmy krótki zarys planów firmy na najbliższe kilka lat. Dwie najważniejsze wiadomości to:
  • sprzedaż cyfrowych aparatów Canona przewyższy sprzedaż aparatów analogowych tej firmy już w roku 2003
  • Canon planuje wyprodukować w roku 2002 cztery miliony cyfrowych aparatów na całym świecie, czyli o 70% więcej niż w roku 2001


Według danych Canona ludzie robią pięć razy więcej zdjęć aparatami cyfrowymi niż robiliby przy użyciu aparatów wykorzystujących film. Jednakże średnio robią odbitki tylko z jednej czwartej wykonanych zdjęć cyfrowych. Aby ułatwić ten proces Canon rozwija rynek drukarek fotograficznych (wzrost o 125%), tych komputerowych, jak również drukujących bezpośrednio z aparatów. To oferuje firmie przewagę nad konkurencją w postaci Nikona czy innych "fotograficznych" firm. Dysponując technologiami pozwalającymi na wyposażenie cyfrowej "ciemni" i łącząc je z doświadczeniem w zakresie produkcji aparatów fotograficznych i zaawansowanej optyki Canon może skutecznie walczyć z debiutantami na rynku fotografii jak Epson czy HP.

Na rynku europejskim Canon ma udział około 18% w sprzedawanych aparatach cyfrowych (w kategorii 2 megapiksele i więcej). Porównując to do udziału w sprzedaży aparatach analogowych, który w sumie wynosi 53% (w tym 39% to lustrzanki), widać, że istnieje duże pole do rozwoju. Z drugiej jednak strony firma napotyka konkurencję, która do tej pory nie miała dużego znaczenia.



W siłę urosły firmy, które do tej pory dla Canona stanowiły marginalną konkurencję, jak Fuji, Olympus czy Kodak. Wyrośli też nowi konkurenci dysponujący silnym zapleczem finansowym i technologicznym: Sony, Casio i HP. Szczególnie ta pierwsza firma sięgając po doskonałe obiektywy CarlZeiss stworzyła serię doskonałych aparatów cyfrowych średniej klasy bezpośrednio konkurujących z produktami Canona.

Bardziej konserwatywny jest rynek profesjonalnych cyfrówek. Jednak nawet tu obok starego znajomego Nikona pojawiły się produkty Fuji oraz Olympusa. Swoje miejsce próbują także znaleźć Contax i Sigma, którzy ogromne doświadczenie Canona na tym rynku próbują przebić nowinkami technologicznymi.



Pojawienie się nowego segmentu rynku, to zawsze wyzwanie dla starych potentatów i szansa dla nowych firm. Obok tradycyjnych firm fotograficznych pojawiają się marki znane do tej pory z rynku komputerów i elektroniki konsumpcyjnej przyzwyczajone do silnej konkurencji technologicznej i szybkiego wdrażania innowacji. Na rynku fotograficznym do niedawna okres wdrożenia nowego patentu wynosił okolo 5-6 lat. Tymczasem firmy komputerowe przyzwyczajone są do okresów 1-2 lata, to wymaga od firm jak Canon czy Nikon radykalnego przyspieszenia działań rynkowych.

 
Komentarze
Polecane artykuły
Sony 24 mm f/1.4 GM - zdjęcia przykładowe
20 Wrz 2018
Ciekawi jak w praktyce spisuje się Sony 24 mm f/1.4 GM? Podczas światowej premiery spędziliśmy kilka chwil z najnowszym szerokokątnym reprezentantem serii G Master. Zobaczcie zdjęcia przykładowe, które wykonaliśmy we włoskiej Katanii.
0
Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. - zdjęcia przykładowe
19 Wrz 2018
Na warsztat wzięliśmy model Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. Czy zoom o ekwiwalencie 70-200 mm i stałym świetle f/2.8 to konstrukcja godna wymagającego fotografa? Przekonajcie się sami oglądając zdjęcia przykładowe!
0
Kentmere VC Select - test światłoczułego papieru fotograficznego
13 Wrz 2018
Kentmere VC Select to mniej znany na naszym rynku papier fotograficzny. Jednak czy ma szansę przekonać do siebie wymagających fotografów i dostarczy odbitki o wysokiej jakości? Sprawdźmy to!
1
Canon EOS M50 - test aparatu
11 Wrz 2018
Kompaktowy EOS M50 to tylko z pozoru korpus kierowany do początkujących. Bogata funkcjonalność, obecność złącza mikrofonowego i przystępna cena czynią go obecnie jedną z najciekawszych pozycji na rynku dla świadomych amatorów i vlogerów. Sprawdzamy, jak radzi sobie w praktyce.
0