Trusted brands 2006 - marki, którym ufają konsumenci

Znane są już wyniki badania zaufania do marek, przeprowadzanego corocznie przez wydawnictwo Reader's Digest. Polscy respondenci wybrali markę Sony jako najbardziej godnego zaufania producenta aparatów i kamer cyfrowych. W kontekście ostatnich zmian na rynku, szczególnie ciekawe jest drugie miejsce w tej kategorii, które zdobyła... Konica Minolta!
Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00

Pierwsze miejsce dla Sony w polskiej edycji ogólnoeuropejskiego badania to tradycja sięgająca 2001 roku. Podczas gdy w większości krajów Europy Zachodniej zwycięstwo przypadło marce Canon, w Polsce i Hiszpanii liderem pozostaje Sony.

Wyników badania Reader's Digest nie można oczywiście traktować jako obrazu polskiego i europejskiego rynku aparatów cyfrowych oraz pozycjonowania marek największych koncernów branży. Za bardziej wiarygodne można uznać zrealizowane na podobnej próbie badanie rynku aparatów cyfrowych na zlecenie Nikon Polska przez firmę Kinoulty Research.

W projekcie Trusted Brands ankietowani wyłonieni zostali z bazy klientów wydawnictwa Reader's Digest. Warto jednak podkreślić, że dobór próby i wyniki były tak ważone, aby profil respondentów oddawał faktyczny przekrój demograficzny każdego kraju. W całej Europie przeanalizowano 25 434 odpowiedzi, w tym w Polsce 1109. Badanie odbyło się na przełomie września i października 2005 roku. Wybierając najbardziej godną zaufania markę w kilkudziesięciu kategoriach, badani brali pod uwagę jakość, stosunek jakości do ceny, silny wizerunek oraz dopasowanie produktów do potrzeb klienta.

W kwietniu poznamy więcej szczegółów dotyczących wyników badania.

Komentarze
Przeczytaj także
logo logo
Magazyny
Zamów