Trusted brands 2006 - marki, którym ufają konsumenci

Autor: Marta Majewska

9 Marzec 2006
Artykuł na: 2-3 minuty
Znane są już wyniki badania zaufania do marek, przeprowadzanego corocznie przez wydawnictwo Reader's Digest. Polscy respondenci wybrali markę Sony jako najbardziej godnego zaufania producenta aparatów i kamer cyfrowych. W kontekście ostatnich zmian na rynku, szczególnie ciekawe jest drugie miejsce w tej kategorii, które zdobyła... Konica Minolta!

Pierwsze miejsce dla Sony w polskiej edycji ogólnoeuropejskiego badania to tradycja sięgająca 2001 roku. Podczas gdy w większości krajów Europy Zachodniej zwycięstwo przypadło marce Canon, w Polsce i Hiszpanii liderem pozostaje Sony.

Wyników badania Reader's Digest nie można oczywiście traktować jako obrazu polskiego i europejskiego rynku aparatów cyfrowych oraz pozycjonowania marek największych koncernów branży. Za bardziej wiarygodne można uznać zrealizowane na podobnej próbie badanie rynku aparatów cyfrowych na zlecenie Nikon Polska przez firmę Kinoulty Research.

W projekcie Trusted Brands ankietowani wyłonieni zostali z bazy klientów wydawnictwa Reader's Digest. Warto jednak podkreślić, że dobór próby i wyniki były tak ważone, aby profil respondentów oddawał faktyczny przekrój demograficzny każdego kraju. W całej Europie przeanalizowano 25 434 odpowiedzi, w tym w Polsce 1109. Badanie odbyło się na przełomie września i października 2005 roku. Wybierając najbardziej godną zaufania markę w kilkudziesięciu kategoriach, badani brali pod uwagę jakość, stosunek jakości do ceny, silny wizerunek oraz dopasowanie produktów do potrzeb klienta.

W kwietniu poznamy więcej szczegółów dotyczących wyników badania.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Trwa XX edycja Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Reporterskiej – Grand Press Photo. Z okazji jubileuszu internauci mogą wskazać Zdjęcie XX-lecia. Głosować można do 10 maja br.
6
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Materiały światłoczułe kultowej marki Ilford mają nowego dystrybutora. Od teraz wyłącznym przedstawicielem firmy na polskim rynku zostaje Focus Nordic.
6
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
CEWE Fotojoker, renomowana marka branży fotograficznej, otworzyła nowy salon w Galerii Zielone Arkady, w sercu Bydgoszczy. Z tej okazji, na klientów czeka wiele atrakcji i specjalnie...
8
Powiązane artykuły