Krótko

Kryzys półprzewodnikowy dotyka Nikona: nie będzie ładowarek USB-C

Autor: Krzysztof Mularczyk

1 Lipiec 2021
Artykuł na: minutę

Firma Nikon nie będzie dołączała ładowarki sieciowej USB-C do zakupionych aparatów, bo na rynku brakuje części. To skutek globalnych problemów z dostępnością półprzewodników.

Niedobór półprzewodników uderza w rynek aparatów fotograficznych w nieoczekiwany sposób. Zgodnie z oficjalnym komunikatem opublikowanym przez Nikon Japan, firma twierdzi, że nie posiada części niezbędnych do produkcji ładowarek USB-C, które umożliwiają ładowanie baterii w aparatach Z7 lub Z7 II.

W związku z tym od 1 lipca firma przestanie dołączać adapter AC EH-7P do nowych aparatów Nikon Z7 i Z7 II.

Osoby, które zakupią aparaty po 1 lipca, mogą nadal ładować je za pomocą dołączonej do zestawu klasycznej ładowarki MH-25A, która wymaga wyjęcia akumulatora z aparatu w celu naładowania.

Skopiuj link

Autor: Krzysztof Mularczyk

Redaktor serwisu Fotopolis.pl i magazynu Digital Camera Polska. Od 20 lat robi zdjęcia, testuje sprzęt fotograficzny i pisze o fotografii.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25