Rozwój fotografii w telegraficznym skrócie

Autor: Marcin Grabowiecki

14 Czerwiec 2012
Artykuł na: minutę
Z pewnością zauważyliście, że fotografia rozwija się w zastraszającym tempie. Zmieniają się narzędzia, których używamy do fotografowania oraz sposób w jaki dzielimy się zdjęciami. Portal HighTable przygotował ciekawą grafikę obrazującą w uproszczony sposób drogę, którą przeszła branża fotograficzna.

Portal HighTable przygotował ciekawą grafikę, która w uproszczony sposób pokazuje, jak zmieniał się przemysł fotograficzny na przestrzeni lat. Wzrost udziału producentów telefonów komórkowych w rynku fotograficznym, rozwój fotografii cyfrowej oraz portale społecznościowe jako główne miejsca przechowywania zdjęć to główne trendy zaobserwowane przez HighTable. Z informacji zestawionych przez portal wynika ponadto, że w 2000 roku 99% zdjęć było wykonanych analogowymi aparatami, a w 2011 sprzętem tym zarejestrowano zaledwie 1% obrazów.

Więcej informacji znajdziecie w poniższej grafice.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Nowe AI może zrewolucjonizować zoomy w smartfonach (i nie tylko) - powiększenie 256x bez utraty szczegółów?
Nowe AI może zrewolucjonizować zoomy w smartfonach (i nie tylko) - powiększenie 256x bez utraty...
Producenci smartfonów coraz chętniej sięgają po AI w celu poprawy szczegółowości zdjęć z teleobiektywów. System Chain of Zoom, opracowany przez naukowców z Korei Południowej, może...
8
Ta technologia ma zrewolucjonizować aparaty w smartfonach i dronach. Glass pozyskało 20 mln dolarów na dalszy rozwój
Ta technologia ma zrewolucjonizować aparaty w smartfonach i dronach. Glass pozyskało 20 mln...
Czy możliwe, by zdjęcia ze smartfonów miały jakość jak z profesjonalnego aparatu? Tego chce dokonać Glass Imaging, które właśnie pozyskało kolejne 20 mln na wdrożenie technologii AI...
5
Google pozamiatało - nowe modele AI rzucają strach na branżę wideo
Google pozamiatało - nowe modele AI rzucają strach na branżę wideo
Google zaprezentowało nowe wersje generatorów grafiki i wideo Imagen 4 i Veo 3 oraz platformę Flow, które pokazują, że przyszłość treści rozrywkowych może prawie w całości obyć się bez...
38