Ricoh Caplio R7 - kosmetyczne zmiany

Ricoh zaprezentował dziś następcę modelu Caplio R6 oznaczonego symbolem R7. Na próżno dopatrywać się w nim istotnych zmian. Właściwie nowa jest tylko matryca, która ma teraz rozdzielczość 8,15 Mp. Pozostałe funkcje i cechy nie uległy zmianie.
Ricoh to kolejna po Casio firma, która w dniu dzisiejszym prezentuje model po face liftingu. Caplio R7, bo o nim mowa, od swojego poprzednika różni się właściwie jedynie rozdzielczością matrycy - teraz wynosi ona 8,15 Mp. Jednak Model R6 był na tyle nowoczesny, że nie wymagał wprowadzania wielu poprawek.

Ricoh Caplio R7

Jedną z jego ciekawszych funkcji jest tryb prostowania perspektywy. Po wykryciu zbiegających się linii odpowiedni algorytm przetwarza obraz tak, aby wglądał on jakby fotograf stał na wprost fotografowanego przedmiotu. Rozwiązanie to może być szczególnie przydatne podczas fotografowania architektury. Druga przydatna funkcja, która jest zdecydowanie bardziej popularna, to system rozpoznawania twarzy. O ile w informacjach prasowych dotyczących modelu R6 Ricoh nie chwalił się, ile twarzy potrafi rozpoznać zastosowany system, teraz podaje informacje o 4 osobach. Ta liczba nie robi wrażenia, ale w praktyce to i tak za dużo. Natomiast interesujące jest to, że R7 oprócz ustawienia na wykrytą twarz ekspozycji i ostrości dobiera także odpowiedni balans bieli.

tylna ścianka Calio R7 z widocznym monitorem o przekątnej 2,7 cala i przyciskiem ADJ. w formie joysticka

Za wyświetlanie obrazów odpowiedzialny jest 2,7-calowy monitor o rozdzielczości 230 tys. punktów. A ma co wyświetlać, gdyż po swoim starszym bracie "siódemka" odziedziczyła obiektyw o zakresie ogniskowych 28-200 mm. To nie byle co, zwłaszcza że po wyłączeniu aparatu optyka składa się zajmując bardzo niewiele miejsca. Nie zmieniła się także najwyższa czułość, która wynosi ISO 1600.

górna ścianka R7

Podobnie jak poprzednik, R7 jest smukły - w najcieńszym miejscu mierzy zaledwie 20,6 mm, co stanowi bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę zastosowaną optykę, a także mechaniczną stabilizację matrycy. Pewnej modyfikacji uległ przycisk ADJ. dający bezpośredni dostęp do parametrów fotografowania. Teraz ma on budowę joysticka, więc przy jego pomocy można wybrać zmieniany parametr.

Ricoh Caplio R7 powinien trafić do sprzedaży we wrześniu 2007. Angielską cenę ustalono na około 230 funtów. Poniżej prezentujemy specyfikację techniczną aparatu.

Caplio R7 w kolorze pomarańczowym

NazwaRicoh Caplio R7
Typkompakt cyfrowy
Efektywna rozdzielczość8,15 Mp
Sensor
  • 1/2,5 cala CCD
  • 8,29 Megapikseli
  • 8,15 Megapikseli efektywnych
Pamięć
  • 24 MB wbudowane
  • karty SD/SDHC/MMC
Rozdzielczość
  • 3264 x 2448
  • 3264 x 2176
  • 2592 x 1944
  • 2048 x 1536
  • 1280 x 960
  • 640 x 480
Formaty zapisu obrazuJPEG (Exif 2.21,DPOF, DCF), AVI (film)
Poziom kompresjib.d.
Jakość kompresjiF (Fine), N (Normal)
Obiektyw
  • zakres ogniskowych 28 - 200 mm (4,6-33 mm nominalnie)
  • przysłona F3.3 - F5.2
  • zoom optyczny 7,1 x
Stabilizacja obrazutak, CCD shift
Zoom cyfrowy4,8 x
PrzysłonaF3.3 - F5.2
Migawka1 - 1/2000 s oraz 2, 4, 8 s
Tryby ekspozycji
  • Auto
  • portret
  • twarz
  • sport
  • krajobraz
  • sceneria nocna
  • tekst
  • wysoka czułość
  • zoom makro
  • czarno-białe
  • sepia
  • korekta krzywizn
  • tekst
  • moje ustawienia 1 i 2
Pomiar światła
  • 256-polowy wielosegmentowy
  • centralnie-ważony
  • punktowy
Kompensacja ekspozycji+/-2 EV co 1/3 EV
Blokada ekspozycjipo naciśnięciu spustu do połowy
Autobracketing3 zdjęcia co 1/2 EV
Metody pomiaru ostrości
  • pomiar automatyczny (AF)
  • strojenie ręczne
  • snap
  • nieskończoność
Tryby pracy autofocusazakres:
  • normalny 0,3 m (W)/ 1 m (T) - nieskończoność
  • makro od 1 cm (W) / 25 (T) cm do nieskończoności
Manual focustak
Blokada ostrościpo naciśnięciu spustu do połowy
Podgląd głębin.d.
Czułość
  • ISO 64
  • ISO 100
  • ISO 200
  • ISO 400
  • ISO 800
  • ISO 1600
Balans bieli
  • Auto
  • dzienne
  • cień
  • żarowe (2 tryby)
  • jarzeniowe
  • ręczny
  • bracketing balansu bieli
Efektyczarno-białe, sepia
Korekta obrazufunkcja prostowania perspektywy
Zdjęcia seryjneb.d.
Rejestracja filmu
  • 640 x 480 30 lub 15 kl/s
  • 320 x 240, 30 lub 15 kl/s
  • 160 x 120 30 lub 15 kl/s
  • z dźwiękiem
Monitor LCD2,7 cala, 230.000 punktów
Synchronizacja z lampąb.d.
Lampa błyskowawbudowana:
  • szeroki kąt: 0,2 - 3 m
  • tele: 0,25 - 2 m
Kontrola błysku
  • Auto
  • redukcja czerwonych oczu
  • włączona
  • wyłączona
  • długa synchronizacja
  • miękki flash
Stopka akcesoriówbrak
Matówkan.d.
Lustron.d.
Wizjerbrak
Punkt ocznyn.d.
Informacja w wizjerzen.d.
Informacja LCDb.d.
Notka dźwiękowab.d.
Tryby odtwarzaniab.d.
Samowyzwalacz2 lub 10 s
ZłączaUSB 2.0 Hi-Speed, wyjście AV
Pilotb.d.
Zasilanieakumulator DB-70
Wydajność zasilania (zdjęcia)około 300 zdjęć
Funkcje indywidualneb.d.
Warunki atmosferyczne0° C - 40° C
Gwint statywutak
Obudowab.d.
Wymiary99,6 x 55 x 23,3 mm
Waga135 g (bez akcesoriów)
Akcesoriaakumulator DB-70, ładowarka BJ-7, kabel USB, kabel AV, pasek na rękę, oprogramowanie, instrukcja obsługi
Oprogramowanieb.d.
Uwagiinterwał czasowy od 5 s do 3 godzin


 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
3
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
17
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0