Lustrzanki średnioformatowe Leaf AFi - początek czy powrót?

Leaf, należący do Kodaka producent profesjonalnych przystawek, ogłosił plany wprowadzenia do oferty trzech cyfrowych lustrzanek średnioformatowych. Leaf AFi-75, Leaf AFi-65 oraz Leaf AFi-54 wyposażone będą w ścianki Leaf Aptus serii S oraz "specjalnie zaprojektowane obiektywy marki Schneider-Kreuznach".

Informacja, że Leaf postanowił spróbować swoich sił na rynku profesjonalnych lustrzanek cyfrowych jest dość zaskakująca z jednej strony, ale do przewidzenia z drugiej. Zaskakująca bo firma ta jest obecnie własnością koncernu Kodak, a więc może sugerować, że amerykański gigant jednak nie zrezygnował z udziału w grze o najbardziej wymagającego klienta. Przypomnijmy, że odkąd Kodak zrezygnował z produkcji "czternastek" skupił się na produkcji matryc oraz - poprzez zakup Leafa - przystawek cyfrowych.

Do przewidzenia bo, jak pokazuje przykład Hasselblada, aby być konkurencyjnym trzeba oferować rozwiązania kompleksowe. Leaf miał już kiedyś w ofercie lustrzankę średnioformatową, ale Leaf Mamiya ProDigital II był to aparat Mamiya ze zintegrowaną przystawką Leafa. Trzy lustrzanki średnioformatowe Leaf AFi oparte są na body, które nie przypomina żadnego istniejącego na rynku modelu, więc być może jest to konstrukcja oryginalna, choć ma 99% wykonana przez firmę zewnętrzńą.

Producent niestety nie podaje zbyt wiele informacji technicznych. Wiemy, że Leaf AFi-75, Leaf AFi-65 oraz Leaf AFi-54 wyposażone są w "najszybsze na świecie przystawki cyfrowe", odpowiednio, Leaf Aptus 75S (33 Megapiksele), 65S (28 Mp) i 54S (22 Mp). Pierwsze dwie oferują czułości z zakresu ISO 50 - 800, trzecia ISO 25 - 400. Sensor CCD w 75S i 54S ma wymiary 48 x 36 mm, a w 65S jest nieco mniejszy, 44 x 33 mm.

Podobnie jak w słynnych już Hasselbladach serii H w aparatach Leaf AFi zastosowano duży wygodny uchwyt, prawdopodobnie z wbudowanym wyświetlaczem ciekłokrystalicznym. Producent zachwala też system celowniczy, na który składają się dwa wizjery: do kadrowania z poziomu oka lub biodra, a także wysokiej jakości system pomiaru ostrości, który zoptymalizowany jest do współpracy z obiektywami Schneider-Kreuznach.

Więcej informacji na ten temat podamy jak tylko producent uchyli rąbka tajemnicy.
Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
2
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
9
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
28 Mar 2019
Stabilizowana pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 24-megapikseli, autofokus oparty na technologi DFD z systemem śledzenia wspieranym układem AI, bogaty tryb filmowy z zapisem 4K 60 kl./s, czy uszczelnione body o rewelacyjnej ergonomii - to tylko kilka cech Panasonica Lumix S1. Zobaczcie, jak aparat poradził sobie w boju.
8