Fujifilm FinePix S3 Pro - ważne poprawki

Koncern Fujifilm zapowiedział, że długo oczekiwana lustrzanka FinePix S3 Pro będzie dostępna już w październiku tego roku. W stosunku do wcześniejszych zapowiedzi końcowy produkt będzie bogatszy w funkcje i zostanie wyposażony w nowy przetwornik Super CCD SR II.
Koncern Fujifilm zapowiedział, że długo oczekiwana lustrzanka FinePix S3 Pro będzie dostępna już w październiku tego roku. W stosunku do wcześniejszych zapowiedzi końcowy produkt będzie bogatszy w funkcje i zostanie wyposażony w nowy przetwornik Super CCD SR II.



Następca rewelacyjnego FinePix S2 Pro został zaprezentowany w wersji prototypowej podczas targów PMA w Las Vegas. Wtedy dowiedzieliśmy się sporo o planach koncernu, ale do finalnego produktu było jeszcze daleko. Teraz Fujifilm ujawniło znacznie więcej informacji i na pewno podsycą one jeszcze bardziej nastrój oczekiwania u zaawansowanych fotografów. S2 Pro oceniany był bardzo wysoko w testach, a po S3 Pro można spodziewać się jeszcze lepszych osiągów.

Nowy aparat zostanie wyposażony w udoskonalony przetwornik Super CCD SR II. Podobnie jak poprzednie matryce tego typu na każdym pikselu znajdują się dwie fotodiody - większa (S) jest bardziej czuła, a mniejsza (R) ma większą dynamikę. Nowa wersja wynalazku Fuji jest jeszcze bardziej dynamiczna (co znaczy, że obraz ma większą rozpiętość tonalną, a detale są dobrze odwzorowane zarówno w cieniach jak i partiach bardzo jasnych). Co więcej poziom dynamiki będzie można dobrać wedle uznania dzięki nowej, bardzo interesującej funkcji "mieszania" pikseli 'S' i pikseli 'R'.

Kolejna właściwość interesująca dla osób korzystających z tradycyjnych materiałów światłoczułych Fujifilm to funkcja "symulacji filmu". Polega ona na dobraniu takie przestrzeni kolorów, kontrastu i nasycenia by zdjęcie wyglądało tak jakby zostało zrobione na zwykłym filmie. W stosunku do pierwszej wersji specyfikacji pojawiły się też takie opcje jak dobór przestrzeni barw (sRGB i Adobe RGB) oraz szczegóły dotyczące korekty tonalnej, korekty nasycenia, ostrości, balansu bieli, dynamiki i trybu "symulacji filmu".

Ze zmian fizycznych warto wspomnieć o dobrym czasie startowym wynoszącym 0.5 sek. Dodano też drugi przycisk spustu migawki ułatwiający fotografowanie w pionie. Aparat zgodny będzie z całą linią obiektywów Nikkor AF D oraz G. Poza złączem USB 2.0 znajdziemy też szybki port IEEE1394. S3 Pro będzie zgodny z pomiarem światła błyskowego Nikon D-TTL. Zapowiada się bardzo interesująco.

Fujifilm FinePix S3 Pro - aktualna specyfikacja

NazwaFujifilm FinePix S3 Pro
TypCyfrowa lustrzanka jednoobiektywowa
Sensor
  • 23.0 x 15.5mm Super CCD SR
  • 12.9 Megapikseli* (6.45 Mpks 'S' i 6.45 Mpks 'R')
  • 12.3 Megapikseli efektywnych (6.17 Mpks 'S' i 6.17 Mpks 'R')
Zgodnie z interpretacją organizacji CIPA
PamięćxD-Picture Card, CompactFlash Typ I/II (zgodne z Microdrive)
Rozdzielczość4256 x 2848 (12.12 milionów), 3024 x 2016, 2304 x 1536, 1440 x 960
Formaty zapisu obrazuCCD-RAW (14 bit), JPEG (Exif 2.2), zgodne z DPOF / DCF
Jakość kompresjiJPEG: Fine / Normal
Obiektyw
  • AF Nikon D / G: dostępne wszystkie funkcje
  • AF Nikkor inne niż D / G: wszystkie funkcje z wyjątkiem pomiaru 3D Matrix
  • obiektywy bez CPU: tylko ekspozycja manualna
  • Przeliczniek ogniskowej x1.5
Migawka30 - 1/4000 sek. Bulb. Podwójny spust migawki (poziomy i pionowy)
Tryby ekspozycji
  • P: Auto-Multi Program (z fleksją)
  • S: priorytet migawki AE
  • A: priorytet przysłony AE
  • M: ustawienie manualne
Metody pomiaru ostrości
  • Single Servo AF (S) - pojedynczy AF
  • Continuous Servo AF (C) - ciągły AF
  • Manual focus (M) - ostrość manualna
CzułośćISO 100, 160, 200, 400, 800, 1600
Balans bieli
  • Auto
  • Custom 1 i 2
  • Słońce
  • Cień
  • Jarzeniowe 1, 2 i 3
  • Żarowe
Efekty
  • Symulacja filmu (F1: symulacja negatywu barwnego do zdjęć portretowych / F2: symulacja Fujifilm Velvia z wysokim nasyceniem i mocnym kontrastem)
  • Korekta dynamiki: Auto, Wide 1, Wide 2, Standard
Korekta obrazuTonacja, kolor, ostroßć
Monitor LCD2.0 cala TFT, 235,000 punktów, 100% krycia
Synchronizacja z lampąX-contact 1/180 sek.
Stopka akcesoriówGorąca stopka (Sync contact, Ready-light contact, D-TTL auto flash contact, Monitor contact, GND), blokada lampy
ZłączaUSB 2.0, IEEE1394, Video out
Zasilanie4 x AA Ni-MH, zasilanie sieciowe AC
Wymiary147.8 x 135.3 x 80.0mm
Waga835g (bez baterii i obiektywu)
Komentarze
Polecane artykuły
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS to propozycja dla najbardziej wymagających fotografów sportu i dzikiej przyrody. Zobaczcie jak w praktyce radzi sobie najdłuższe szkło z serii G Master.
3
Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Najnowszy tele-zoom Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS ma wszystko, by zaspokoić potrzeby fotografów sportu i dzikiej przyrody, którzy szukają zmiennogniskowego obiektywu dalekiego zasięgu w akceptowalnej cenie. Zobaczcie, na co go stać nową konstrukcję w systemie Sony E.
3
Fujifilm Fujinon XF 16 mm f/2.8 R WR - test obiektywu
31 Maj 2019
Dziś przyglądamy się bliżej Fujifilm Fujinon XF 16 mm f/2.8 R WR - szkłu, na które długo czekali miłośnicy szerokiego kąta. Kompaktowa i uszczelniona budowa, zaawansowana optyka i szybki AF mają być sporymi zaletami tego modelu.
4
Tenba Shootout II 24L - test plecaka
29 Maj 2019
Dziś sprawdzamy czy plecak Shootout II 24L to propozycja Tenby właściwa dla profesjonalnego fotografa.
0