Konica Minolta DiMAGE A2 - teraz 8 megapikseli

Dzisiaj koncern Konica Minolta zaprezentował nowy zaawansowany model aparatu cyfrowego DiMAGE A2. W nowym modelu znajdziemy matrycę 8 mln pikseli, a także unikalny elektroniczny wizjer o rozdzielczości 922 000 pikseli.
Konica Minolta DiMAGE A2, to bezpośredni następca modelu DiMAGE A1 zaprezentowanego zaledwie 6 miesięcy temu. To pokazuje jak bardzo producentowi zależy na powodzeniu najbardziej jak dotąd zaawansowanej cyfrówki w ofercie.

Już na pierwszy rzut oka na obudowie nowego modelu widać nową nazwę połączonego koncernu, jednak najważniejsze zmiany kryją się w środku. Przede wszystkim jest to nowa matryca CCD o czułości 8 mln pikseli.

Konica Minolta DiMAGE A2

Inną innowacją jest zastosowanie elektronicznego wizjera (EVF) o rozdzielczości aż 922 000 punktów (poprzednio 235 000). Nowy wizjer może przekazywać obraz z dwoma częstotliwościami 30 kl/s i 60 kl/s. Tak jak w poprzednim modelu wizjer może być odchylany w górę do kąta 90 stopni. Odchylany jest również ekran LCD.

Aby usprawnić szybkość transmisji dużych plików generowanych z nowej matrycy, w modelu A2 standardowe złącze USB zastąpiono szybszym złączem USB w wersji 2.0. Inną zmianą jest podwyższenie maksymalnej rozdzielczości nagrywanych sekwencji wideo z 320 x 240 pikseli do 544 x 480.

Tradycyjnie już dla topowych modeli aparatów cyfrowych Minolty na korpusie obiektywu znajdziemy złącze PC do lamp studyjnych.

zarówno wizjer, jak i ekran LCD są odchylane

Model A2 zachował unikalny system redukcji wstrząsów po raz pierwszy zaprezentowany w modelu A1. Polega on na kompensacji drgań przez przesunięcie matrycy. Według danych producenta takie rozwiązanie pozwala na wykonywanie nieporuszonych zdjęć nawet przy 8-krotnie dłuższych czasach niż normalnie. W razie potrzeby redukcja wstrząsów może być z łatwo wyłączona wygodnym przyciskiem na obudowie.

dołączany pojemnik na baterie BP-400 pełni także role uchwytu pionowego

Podobnie jak poprzednik, A2 wyposażony został w doskonały obiektyw APO GT 28-200 mm f/2,8-3,5, z 7-krotnym zoomem optycznym.

Dzięki uprzejmości polskiego przedstawicielstwa producenta, mieliśmy możliwość zapoznać się już z przedprodukcyjnym egzemplarzem aparatu. Zdjęcia samplowe i pierwsze wrażenia będzie można znaleźć w dziale Testy.

Poniżej przedstawiamy oficjalną informację prasową producenta:

Japoński koncern Konica Minolta wprowadza na rynek cztery nowe modele aparatów cyfrowych DiMAGE. Najwyższy segment reprezentuje DiMAGE A2, drugi na świecie, po poprzednim modelu A1, aparat cyfrowy wyposażony w rewolucyjny system stabilizacji matrycy CCD Anti-shake, minimalizujący drgania aparatu i umożliwiający wykonywanie zdjęć z ręki przy czasach migawki 8-krotnie dłuższych niż normalnie. A2 to aparat cyfrowy o profesjonalnych możliwościach, wyposażony w przetwornik CCD o efektywnej rozdzielczości 8 milionów pikseli. Tak jak u jego poprzednika, sercem aparatu jest legendarny obiektyw apochromatyczny Konica Minolta APO GT 28-200 mm f/2,8-3,5, z 7-krotnym zoomem optycznym. DiMAGE A2 wyposażony jest w najnowszy wizjer elektroniczny o dużej rozdzielczości, wynoszącej aż 922 000 pikseli czyli 4-krotnie więcej niż w poprzednim modelu. A2 posiada również najszybszy autofokus w klasie aparatów cyfrowych z niewymiennym obiektywem, o rozdzielczości co najmniej 5 mln pikseli. Wysoka rozdzielczość przetwornika, uniwersalny obiektyw najwyższej jakości, stabilizacja optyczna obrazu, zaawansowane możliwości sterowania i obfitość akcesoriów dodatkowych czynią A2 najbardziej uniwersalnym aparatem cyfrowym, z niewymiennym obiektywem.

Pozostałe cechy aparatu (informacja producenta):

  • System 3D AF, śledzący ruch obiektu w trzech wymiarach. W momencie naciśnięcia spustu, funkcja przewidywania ustawienia ostrości oblicza opóźnienie występujące pomiędzy wyzwoleniem migawki a uchwyceniem obrazu, zapewniając prawidłowe nastawienie ostrości na ruchomy obiekt.
  • Możliwość zapisu cyfrowych filmów o dużej rozdzielczości (544 x 408, 30 klatek/sekundę). W komplecie znajduje się oprogramowanie Video Studio przeznaczone do edycji filmów oraz ich nagrywania w formacie VCD, wygodnym do oglądania na domowym odtwarzaczu DVD.
  • Ruchomy monitor LCD, który można podnosić do 90 stopni w górę i opuszczać do 20 stopni w dół.
  • Zasilanie z wydajnego akumulatora litowo-jonowego o dużej pojemności.
  • Standardowa stopka umożliwiająca zamocowanie jednej z pięciu dedykowanych lamp błyskowych Konica Minolta.
  • Gniazdo synchronizacji umożliwiające bezpośrednie połączenie kablowe ze studyjnymi lampami błyskowymi.
  • Szybki transfer plików dzięki złączu USB 2.0.
  • Wytrzymały korpus ze stopu magnezowego.
  • Opcjonalne konwertery: szerokokątny 0,8x oraz teleobiektyw 1,5x, rozszerzające zakres zooma optycznego, od 22,4 mm do 300 mm.
  • Opcjonalne oprogramowanie DiMAGE Capture, służące do sterowania aparatem poprzez podłączony komputer. Program ten daje dostęp do wszystkich głównych funkcji aparatu, od korekcji naświetlenia i sterowania balansem bieli do wyświetlania aktualnego histogramu.
  • Opcjonalny pojemnik na baterie BP-400, umożliwiający zasilanie aparatu z sześciu akumulatorów niklowo-wodorkowych.

Ważniejsze zmiany w stosunku do poprzedniego modelu - A1:
  • Zwiększenie rozdzielczości CCD z 5 do 8 mln pikseli
  • Zwiększenie rozdzielczości wizjera elektronicznego z 235 000 do 922 000.
  • Zmiana łącza z USB 1.1 na szybsze USB 2.0
  • Zwiększenie rozdzielczości nagrywanych filmów wideo z 320 x 240 na 544 x 408.


Specyfikacje aparatu:
NazwaKonica Minolta DiMAGE A2
Typzaawansowany kompaktowy aparat cyfrowy
Sensor8.0 megapikseli (efektywnych), 2/3 cala CCD, 12-bit konwersja A/D
PamięćCompactFlash Typ I/II oraz Microdrive
Rozdzielczość3264 x 2448, 3264 x 2176 (tryb 3:2), 2560 x 1920, 2080 x 1560, 1600 x 1200, 640 x 480
Formaty zapisu obrazuJPEG, TIFF, Motion JPEG (MOV), RAW, DCF 2.0, DPOF, Exif 2.21
Jakość kompresjiRAW, TIFF, JPEG Extra fine, JPEG Fine, JPEG Standard
ObiektywMinolta APO 7.2-50.8mm (ekw. 28-200mm), F2.8-F3.5, 16 elementów w 13 grupach (2 x soczewki AD), śr. filtra 49 mm
Zoom cyfrowy2x
PrzysłonaF/2.8 - f/3.5
Migawka
  • elektroniczna CCD i mechaniczna
  • 30 - 1/4000 sek., Bulb do 30 sek.
Tryby ekspozycji
  • Program AE (z Program Shift)
  • Priorytet przysłony)
  • Priorytet migawki
  • Manual
  • Programy tematyczne (Portret / Sport / Zachód słońca / Portret nocny)
Pomiar światławielosegmentowy (300 segmentów) / centralnie-ważony / punktowy (centralny lub z przesunięciem punktu)
Kompensacja ekspozycji+/-2EV w skoku 1/3EV
Blokada ekspozycjiprzycisk blokady AE-lock lub półpozycja spustu migawki
Autobracketing3 ujęcia w skoku 0.3 lub 0.5EV
Metody pomiaru ostrości
Tryby pracy autofocusaVideo AF
  • szeroki obszar AF
  • punktowy AF (z płynnym przesunięciem)
  • pojedynczy AF / ciągły AF / stały AF / śledzący AF
Manual focus
  • Tak, pierścień strojenia manualnego
  • 3.3x powiększenie cyfrowe w celu kontroli
Blokada ostrościpółpozycja spustu migawki
CzułośćAuto, ISO 64 / 100 / 200 / 400 / 800
Balans bieli
  • Auto
  • programowy (dzienne / żarowe / cień / chmury / błysk / jarzeniowe) z płynną 7-poziomową korektą
  • dobierany ręcznie (3 programy)
EfektyTryby kolorów: Neutralny (sRGB) / Nasycony (sRGB) / Adobe RGB / Ustalony Adobe RGB / Czarno-biały (neutralny i stonowany) / Solaryzacja
Korekta obrazu
  • wyostrzanie (Soft, Normal, Hard)
  • korekta nasycenia i kontrastu
  • filtry cyfrowe
  • bracketing (3-zdjęciowy) kontrastu, nasycenia, filtrów
Zdjęcia seryjne
  • Ultra High Speed: 7 kl/s. (rozdzielczość 640x480)
  • High-speed 2,7 kl/s
  • Standard 1.8 kl/s
  • zdjęcia z interwałem: 2-240 ujęć w odstępach 30s., 1-10min., 15, 20, 30, 45, 60 min.
Rejestracja filmu
  • Standard 544 x 408 lub 320 x 240 30 kl/s do 15 min. (automatycznie włączny tryb nocny)
  • 640 x 480 w trybie pętli czasowej, 4 kl/s bez dźwięku
Monitor LCD1.8 cala TFT LCD; 118,000 punktów; uchylny od -20 do +90 stopni
Synchronizacja z lampąwszystkie czasy migawki
Lampa błyskowa
  • wbudowana: błysk wypełniający / red. cz. o. / synchronizacja na ostatnią lamelkę / wyzwalanie bezprzewodowe
  • zasięg: (W) 0.5-3.8m, (T) 0.5-3.0m
  • Czas ładowania: ok. 5 sek.
  • Korekta błysku +/-2EV w skoku 1/3EV
Kontrola błysku
  • ADI
  • Pre-flash TTL
  • kontrola manualna
Stopka akcesoriówlampy zewnętrzne: pomiar Auto z modelami Program/Maxxum Flash 2500 (D), 3600HS (D), 5600HS (D), Macro Twin Flash 2400, Macro Ring Flash 1200. Pozostałe przez terminal synchronizacyjny - złącze PC
Wizjerelektroniczny EVF, 0.44 cala TFT, 922 000 punktów, 100% pola obrazowego, odchylany do 90 stopni, odświeżanie 30 kl/s lub 60 kl/s
Punkt oczny19,5 mm
Notka dźwiękowado 15 s.
Samowyzwalacz2 lub 10 s.
ZłączaUSB 2.0 (zgodne w dół z USB 1.1)
Zasilanieakumulator litowo-jonowy NP-400, zewnętrzne 6V DC lub opcjonalny battery pack BP-400
Wydajność zasilania (zdjęcia)330 zdjęć (EVF on, LCD off, 2560 x 1920, Fine, 50% flash)
Warunki atmosferyczne0-40 C
Gwint statywutak
Wymiary117 x 85 x 113.5mm
Waga565g (bez karty i baterii)
Akcesoriastandardowe:
  • pasek NS-DG4000
  • przykrywka obiektywu (49mm) LF-1349
  • osłonka stopki SC-10
  • kabel AV AVC-400
  • kabel USB-500
  • osłonka obiektywu DLS-2
  • akumulator Lithium-ion NP-400
  • ładowarka BC-400
opcjonalne:
  • AC Adapter AC-1L or AC-11
  • Camera Case CS-DG7
  • Leather Neck Strap NS-DG1000
  • DiMAGE Neck Strap (Indigo) NS-DG2000
  • DiMAGE Neck Strap (Gray) NS-DG3000
  • Holding Strap HS-2
  • Accessory Shoe Cap SC-1000
  • External High Power Battery Pack Kit EBP-100
  • Remote Cord RC-1000S
  • Remote Cord RC-1000L
  • Step Up
  • Adapter 49mm ? 62mm
  • CompactFlash Adapter for SD Memory Cards SD-CF1
  • Battery Pack BP-400
  • Telephoto Converter ACT-100
  • Wide-angle Converter ACW-100
OprogramowanieDiMAGE Viewer, ULEAD Video Studio 7 SE
Uwagiwybór nadruk daty i tekstu, indywidualizacja przycisków kontrolnych


Czytaj także:
Konica Minolta DiMAGE A2 - zdjęcia samplowe i pierwsze wrażenia czytaj...
Konica Minolta DiMAGE Z2 z 10-krotnym zoomem czytaj...
Konica Minolta DiMAGE Xg i X21 - dwa maluchy czytaj...

PMA 2004 - maraton fotograficzny czytaj...
 
Komentarze
Polecane artykuły
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
17
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0
Fujifilm XF10 - test aparatu
11 Paź 2018
Kierowany do hobbystów, XF10 z 24-megapikselową matrycą APS-C i stałoogniskowym, jasnym obiektywem 28 mm f/2.8 ma być ciekawą alternatywą dla smartfona i towarzyszem codziennych chwil. Zobaczcie, jak wypada w praktyce.
2