Fujifilm FinePix HS35EXR i Fujifilm FinePix SL1000

CES 2013Fujifilm FinePix HS35EXR i Fujifilm FinePix SL1000 to następcy w liniach zaawansowanych superzoomów japońskiego producenta. O ile w przypadku tego pierwszego zmiany są kosmetyczne, to już o SL1000 tego samego powiedzieć nie można.
Fujifilm FinePix SL1000 bardzo wyraźnie różni się w stosunku do swoich poprzedników. Po pierwsze może pochawlić się znacznie szerszym zakresem ogniskowych. 50-krotny zoom optyczny daje ekwiwalent 24-1200mm w ekwiwalencie dla małego obrazka. Obiektyw w nowym aparacie składa się z 17 soczewek ułożonych w 12 grupach. Na szerokim kącie oferuje światło f/2.9 dla najdłuższej ogniskowej wartość spada do f/6.5. Jakby użytkownikowi nie wystarczył 50-krotny zoom, może użyć jeszcze 2-krotnego cyfrowego.

Wraz z obiektywem zmieniono matrycę. Fujifilm FinePix SL1000 został zbudowany wokół 16,2-megapikselowego sensora CMOS o rozmiarze 1/2.3 cala. Matryca pracuje w zakresie ISO 64-3200, ale czułość możemy rozszerzyć do ISO 6400 i ISO 12800 w trybach z ograniczoną rozdzielczością.

Aparat tak jak swoi poprzednicy rejestruje tylko pliki JPEG. Ma jednak możliwość kręcenia filmów w Full HD 1080p. Wyraźnie także przyspieszył tryb seryjny. Fujifilm FinePix SL1000 może zarejestrować serię do 9 zdjęć w pełnej rozdzielczości z prędkością 10 kl/s.

Do kadrowania użytkownik może użyć elektronicznego wizjera o rozdzielczości 920 000 punktów i przekątnej 0.2 cala lub z odchylanego, 3-calowego ekranu TFT LCD o rozdzielczości również 920 000 punktów.

Zdecydowanie mniej zmian zaszło w aparacie Fujifilm FinePix HS35EXR. Producent najwyraźniej wyszedł z założenia, że dobrego produktu nie należy zbytnio zmieniać. Superzoom japońskiego producenta został wyposażony w 16-megapikselową matrycę o rozmiarze 1/2-cala i obiektywy o zakresie 24-720 milimetrów. W HS35EXR zmienion jednak zakres czułości, który teraz wynosi ISO 100-3200 z rozszerzalnymi wartościami ISO 6400 i ISO 12800, które podobnie jak w wyżej opisywanym aparacie są dostępne w trybach z ograniczoną rozdzielczością.

Podobnie jak swój starszy brat HS35EXR potrafi rejestrować pliki RAW oraz kręcić w jakości Full HD 1080p.

Aparat został wyposażony w 3-calowy ekran LCD o rozdzielczości 460 000 punktów i wizjer o rozdzielczości 921 000 punktów i przekątnej 0.26 cala. Na górnej ściance znalazła się gorąca stopka umożliwiająca podłączenie zewnętrznych fleszy.


NazwaFujifilm FinePix SL1000
Typsuperzoom
Efektywna rozdzielczość16 Mp
Sensor1/2,3 cala CMOS
PamięćSD/SDHC/SDXC
Rozdzielczość4608 x 3456
Formaty zapisu obrazu
  • JPEG Exif 2.3
  • film: Motion JPEG H.264
Obiektyw
  • 24 - 1200 mm
  • 50x
  • f/2.9 - 6.5
Stabilizacja obrazustabilizacja matrycy
Zoom cyfrowy2x
Przysłonaf/2.9-6.5
Migawka1/2000 - 8 s
Pomiar światła
  • wielopunktowy
  • centralnie-ważony
  • punktowy
Kompensacja ekspozycji+/- 2 EV (co 1/3 EV)
Autobracketing1/3 EV, 2/3 EV, 1 EV
Metody pomiaru ostrościdetekcja kontrastu
CzułośćAuto, 64, 100, 200, 300, 400, 800, 1600, 3200, 6400, 12800
Zdjęcia seryjne10 kl/s
Rejestracja filmu
  • tak
  • Motion JPEG
  • 1980 x 1080
  • 60 kl/s
  • dźwięk stereo
Monitor LCD3 cale, 920 000 punktów
Lampa błyskowawbudowana, zasięg: 0,4-7 m (W), 2,5-3,6 m (T)
Kontrola błyskuAuto, On, Off, Red-eye, Slow Sync
Stopka akcesoriówgorąca stopka
Wizjertak, 920 tys. punktów
Zasilanieakumulator Litowo-jonowy NP-85
Wydajność zasilania (zdjęcia)300 zdjęć
Wymiary122 x 88 x 122 mm
Waga659 g

NazwaFujifilm FinePix HS35EXR
Typkompakt super zoom
Efektywna rozdzielczość16 Mp
Sensor
  • 1/2 cala, EXR CMOS
  • 16 Mp
PamięćSD/SDHC/SDXC
Rozdzielczość4608 x 3456
Formaty zapisu obrazuJPEG, RAW, MOV (film)
Obiektyw
  • 24-720 mm (dla standardu 35 mm)
  • F2.8 - F5.3
  • zoom 30x
Stabilizacja obrazutak - stabilizowana matryca
Zoom cyfrowy2x
PrzysłonaF2.8 / F5.6 - F11
Migawka1/4 s - 1/4000 s
Tryby ekspozycji
  • Program
  • priorytet przysłony
  • priorytet migawki
  • manual
  • tryby tematyczne
  • ustawienia użytkownika
Pomiar światła
  • wielostrefowy (256 pól)
  • uśredniony
  • punktowy
Kompensacja ekspozycji+/-2 EV co 1/3 EV
Blokada ekspozycjipo naciśnięciu spustu do połowy
Autobracketing+/- 1/3 EV, +/- 2/3 EV, +/1 1EV
Metody pomiaru ostrości
  • Autofocus (AF)
  • wspomaganie AF (lampa)
  • Auto AF
  • manual (z 1-przyciskowym dostępem do trybu AF)
Tryby pracy autofocusa
  • pojedynczy AF
  • ciągły AF
  • pola AF:{LST
;zakres pomiaru:
  • normalny: 50 cm (szeroki kąt) / 2,5 m (tele) - nieskończoność
  • macro: od 10 cm (szeroki kąt) / 90 cm (tele) - 30 cm (szeroki kąt) / 3 metry
  • Super makro: 1 cm - 1 metry
}
Blokada ostrościpo naciśnięciu spustu do połowy
Czułość
  • ISO 100
  • ISO 200
  • ISO 400
  • ISO 800
  • ISO 1600
  • ISO 3200
  • ISO 6400
  • ISO 12800
Balans bieli
  • Auto
  • słońce
  • cień
  • jarzeniowe (dzienne)
  • jarzeniowe (ciepłe białe)
  • jarzeniowe (zimne białe)
  • żarowe
  • ustawienie ręczne
EfektyEfekty kolorystyczne:
  • portretowy
  • niski kontrast
  • żywe kolory (Velvia)
  • ogólnego użucia (Provia)
Rejestracja filmu
  • 1920 x 1080
  • 1280 x 720
  • 640 x 480
  • 320 x 240
  • 30 kl/s
  • tryb high-speed do 320 kl/s
  • z dźwiękiem stereo
Monitor LCD3 cale, 460.000 punktów
Lampa błyskowa
  • wbudowana, pop-up
  • zasięg do 4,3 m (szeroki kąt) / 2,8 m (tele)
Kontrola błyskutryby
  • Auto
  • redukcja czerwonych oczu
  • włączona
  • wyłączona
  • błysk wymuszony
  • błysk wymuszony + redukcja czerwonych oczu
  • długa synchronizacja
  • długa synchr. + redukcja cz. o.
Stopka akcesoriówsanki lampy błyskowej
Wizjerelektroniczny, 0,26 cala, 921 000 punktów
Samowyzwalacz2 lub 10 s
Złącza
  • USB 2.0 High-speed
  • HDMI (typ C)
Zasilanieakumulator Lithium-ion
Wymiary131 x 91 x 126 mm
Waga636 g
Uwagielektroniczna poziomica




słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS RP - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [AKTUALIZACJA]
14 Lut 2019
Najnowszy korpus Canona prawdopodobnie otwiera zupełnie nowy segment wśród aparatów bezlusterkowych. Najtańsza nowa pełna klatka na rynku ma być doskonałym wyborem dla bardziej ambitnych amatorów czy fotografów podróżniczych i z pozoru ma wszystko, by zadowolić doskonałą większość odbiorców. Gdzie jest haczyk?
3
Sony A6400 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
13 Lut 2019
Następca modelu A6300 wprowadza usprawnienia, które na pewno docenią zaawansowani amatorzy i osoby szukające aparatu do nagrywania vlogów i filmów do internetu. Nadal jednak ustępuje on plasowanemu wyżej, a już dostępnemu od pewnego czasu modelowi A6500. Czy to więc pozycja, którą warto się zainteresować?
1
Kilka godzin z Panasonic Lumix S1 - pierwsze wnioski
1 Lut 2019
Podczas dorocznego Digital Imaging Seminar, Panasonic zdradził wreszcie pełną specyfikację swojej pierwszej pełnej klatki, a w ręce dziennikarzy powędrowały pierwsze egzemplarze modeli S1 i S1R...
7
Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF - test obiektywu
28 Sty 2019
Czy Tokina FíRIN to obiektyw, który rozgrzeje serca fotografów systemu Sony E? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Jednak my dogłębnie przyjrzeliśmy się modelowi 20 mm f/2 FE AF.
0