Sample z aparatu Minolta DiMAGE A1

Z prawdziwą przyjemnością prezentujemy galerię zdjęć samplowych wykonanych najnowszym aparatem Minolta DiMAGE A1. Jedenaście fotografii, które można zobaczyć w pełnej rozdzielczości oddają jakość rejestrowanego obrazu i możliwości aparatu.
Z prawdziwą przyjemnością prezentujemy galerię zdjęć samplowych wykonanych najnowszym aparatem Minolta DiMAGE A1. Jedenaście fotografii, które można zobaczyć w pełnej rozdzielczości oddają jakość rejestrowanego obrazu i możliwości aparatu.



Niniejszy pokaz to prawdziwa gratka dla wszystkich fanów Minolty i osób, które zastanawiały się jak będzie radził sobie następca DiMAGE\'a 7. Do konstrukcji wprowadzono wiele bardzo istotnych udoskonaleń, od nowego systemu redukcji drgań po płynne korygowanie takich parametrów jak nasycenie, kontrast czy balans bieli. Aparat sprawia bardzo pozytywne wrażenie, jest szybki, ma przyzwoita ergonomię i doskonałe wykończenie. Poprawiony system podglądu obrazu z większym celownikiem elektronicznym i uchylnym wyświetlaczem oraz rozbudowane, ale instynktownie ułożone menu to pierwsze widoczne oznaki zmiany na lepsze.

Spore wrażenie robi system kontroli obrazu i wartości naświetlenia. Przywołania ustawień manualnych w kilku profilach, płynna korekta niemal wszystkich parametrów obrazu powinny przypaść do gustu osobom, które potrzebują w pełni kontrolować efekt końcowy. Na oddzielny opis zasługuje niezwykle rozbudowany system pomiaru ostrości z płynnym przewijaniem punktu pomiarowego czy szybkim śledzeniem obiektu w ruchu.

Co do jakości zdjęć oddajemy do dyspozycji poniższe przykłady. Poza dwoma wykonanymi z czasami 1/2 sek. i 5 sek. (Kościół Św. Anny w Warszawie) reszta robiona była "z ręki" dla sprawdzenia nowego systemu antywstrząsowego. Pierwsze wrażenia są takie, że kolory reprodukowane są z duża wiernością, choć czasem da się zauważyć tendencję do niedoświetlania, szczególnie w cieniu. Przy fabrycznych ustawieniach A1 "woli" wyższe kontrasty, ale można ten parametr skorygować wedle upodobań. Ziarnistość wychodzi wyraźnie przy wysokich czułościach (ISO 800), za to niesamowite wrażenie robi brak szumów przy bardzo długich czasach naświetlania (i niskiej czułości). Ogólnie, znakomita ostrość, dobre kolory, dobry system równoważenia bieli, niska ziarnistość przy mniejszych czułościach, powinny zadowolić wybrednych łowców obrazu.

Wszystkie zdjęcia wykonane były w najwyższej rozdzielczości 2560 x 1920 w formacie JPEG o najmniejszej kompresji (najwyższej jakości Extra Fine). Średnia wielkość każdego pliku to ok. 3.5 - 4.0 MB. Do widocznych tu miniaturek podpięta jest pełna informacja Exif (choć dotyczy ona zdjęć w pełnej rozdzielczości), dlatego jeśli ktoś nie dysponuje stałym łączem może zapisać na dysku mniejszą wersję zdjęcia i odczytać jego pełne parametry.

Zdjęcia zrobione były egzemplarzem aparatu Minolta DiMAGE A1 wyposażonym w oprogramowanie w wersji 1.00j (przeznaczony na rynek japoński). W Polsce A1 powinien pojawić w połowie września 2003 i mniej więcej w tym czasie opublikujemy pełny test.
























Reprodukcja, kopiowanie w całości lub we fragmentach bez pisemnej zgody redakcji Fotopolis.pl zabronione.

Any reproduction of this publication in part or as a whole without the written premission of Fotopolis.pl is prohibited.
Komentarze
Polecane artykuły
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS to propozycja dla najbardziej wymagających fotografów sportu i dzikiej przyrody. Zobaczcie jak w praktyce radzi sobie najdłuższe szkło z serii G Master.
2
Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Najnowszy tele-zoom Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS ma wszystko, by zaspokoić potrzeby fotografów sportu i dzikiej przyrody, którzy szukają zmiennogniskowego obiektywu dalekiego zasięgu w akceptowalnej cenie. Zobaczcie, na co go stać nową konstrukcję w systemie Sony E.
2
Fujifilm Fujinon XF 16 mm f/2.8 R WR - test obiektywu
31 Maj 2019
Dziś przyglądamy się bliżej Fujifilm Fujinon XF 16 mm f/2.8 R WR - szkłu, na które długo czekali miłośnicy szerokiego kąta. Kompaktowa i uszczelniona budowa, zaawansowana optyka i szybki AF mają być sporymi zaletami tego modelu.
4
Tenba Shootout II 24L - test plecaka
29 Maj 2019
Dziś sprawdzamy czy plecak Shootout II 24L to propozycja Tenby właściwa dla profesjonalnego fotografa.
0