Sample z aparatu Minolta DiMAGE A1

Z prawdziwą przyjemnością prezentujemy galerię zdjęć samplowych wykonanych najnowszym aparatem Minolta DiMAGE A1. Jedenaście fotografii, które można zobaczyć w pełnej rozdzielczości oddają jakość rejestrowanego obrazu i możliwości aparatu.
Z prawdziwą przyjemnością prezentujemy galerię zdjęć samplowych wykonanych najnowszym aparatem Minolta DiMAGE A1. Jedenaście fotografii, które można zobaczyć w pełnej rozdzielczości oddają jakość rejestrowanego obrazu i możliwości aparatu.



Niniejszy pokaz to prawdziwa gratka dla wszystkich fanów Minolty i osób, które zastanawiały się jak będzie radził sobie następca DiMAGE\'a 7. Do konstrukcji wprowadzono wiele bardzo istotnych udoskonaleń, od nowego systemu redukcji drgań po płynne korygowanie takich parametrów jak nasycenie, kontrast czy balans bieli. Aparat sprawia bardzo pozytywne wrażenie, jest szybki, ma przyzwoita ergonomię i doskonałe wykończenie. Poprawiony system podglądu obrazu z większym celownikiem elektronicznym i uchylnym wyświetlaczem oraz rozbudowane, ale instynktownie ułożone menu to pierwsze widoczne oznaki zmiany na lepsze.

Spore wrażenie robi system kontroli obrazu i wartości naświetlenia. Przywołania ustawień manualnych w kilku profilach, płynna korekta niemal wszystkich parametrów obrazu powinny przypaść do gustu osobom, które potrzebują w pełni kontrolować efekt końcowy. Na oddzielny opis zasługuje niezwykle rozbudowany system pomiaru ostrości z płynnym przewijaniem punktu pomiarowego czy szybkim śledzeniem obiektu w ruchu.

Co do jakości zdjęć oddajemy do dyspozycji poniższe przykłady. Poza dwoma wykonanymi z czasami 1/2 sek. i 5 sek. (Kościół Św. Anny w Warszawie) reszta robiona była "z ręki" dla sprawdzenia nowego systemu antywstrząsowego. Pierwsze wrażenia są takie, że kolory reprodukowane są z duża wiernością, choć czasem da się zauważyć tendencję do niedoświetlania, szczególnie w cieniu. Przy fabrycznych ustawieniach A1 "woli" wyższe kontrasty, ale można ten parametr skorygować wedle upodobań. Ziarnistość wychodzi wyraźnie przy wysokich czułościach (ISO 800), za to niesamowite wrażenie robi brak szumów przy bardzo długich czasach naświetlania (i niskiej czułości). Ogólnie, znakomita ostrość, dobre kolory, dobry system równoważenia bieli, niska ziarnistość przy mniejszych czułościach, powinny zadowolić wybrednych łowców obrazu.

Wszystkie zdjęcia wykonane były w najwyższej rozdzielczości 2560 x 1920 w formacie JPEG o najmniejszej kompresji (najwyższej jakości Extra Fine). Średnia wielkość każdego pliku to ok. 3.5 - 4.0 MB. Do widocznych tu miniaturek podpięta jest pełna informacja Exif (choć dotyczy ona zdjęć w pełnej rozdzielczości), dlatego jeśli ktoś nie dysponuje stałym łączem może zapisać na dysku mniejszą wersję zdjęcia i odczytać jego pełne parametry.

Zdjęcia zrobione były egzemplarzem aparatu Minolta DiMAGE A1 wyposażonym w oprogramowanie w wersji 1.00j (przeznaczony na rynek japoński). W Polsce A1 powinien pojawić w połowie września 2003 i mniej więcej w tym czasie opublikujemy pełny test.
























Reprodukcja, kopiowanie w całości lub we fragmentach bez pisemnej zgody redakcji Fotopolis.pl zabronione.

Any reproduction of this publication in part or as a whole without the written premission of Fotopolis.pl is prohibited.
 
Komentarze
Polecane artykuły
BenQ SW240 - test monitora
4 Gru 2018
Nareszcie na rynku pojawił się budżetowy monitor ze sprzętową kalibracją, który ma oferować bardzo dobrą jakość obrazu i świetną ergonomię za naprawdę nieduże pieniądze. Sprawdzamy, czy BenQ SW240 ma szansę przekonać do siebie miłośników fotografii.
4
Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM - test obiektywu
30 Lis 2018
Wysoka wydajność, wytrzymałość i niezawodność - mają to być trzy przymioty trzeciej odsłony reporterskiego zooma Canona. Czy w takim razie mamy do czynienia z poważnymi usprawnieniami, czy raczej lekką kosmetyką obiektywu kierowanego do profesjonalistów? Sprawdźmy to!
3
Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM - zdjęcia przykładowe
26 Lis 2018
Ciekawi czy trzecia odsłona reporterskiego zooma Canona spełni oczekiwania profesjonalistów? Zobaczcie, jak w praktyce wypada najnowszy model EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM.
5
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
13