Manfrotto do cyfrówek

Znany producent statywów, firma Manfrotto, wprowadza na rynek cztery modele z serii Digi, które, jak sama nazwa wskazuje, są skierowane do użytkowników aparatów cyfrowych.
Znany producent statywów, firma Manfrotto, wprowadza na rynek cztery modele z serii Digi, które, jak sama nazwa wskazuje, są skierowane do użytkowników aparatów cyfrowych.

Wszystkie modele wykonano z aluminium, dzięki czemu są trwałe, lecz jednocześnie bardzo lekkie (duży plus dla użytkowników cyfrówek, których waga, poza lustrzankami oczywiście, zazwyczaj jest równie niewielka jak wymiary zewnętrzne). Do każdego statywu z serii Digi dołączony jest futerał, umożliwiający noszenie go na plecach.

Maleńki model 714SHB, idealny na stałego kompana w fotograficznych wycieczkach.


Model 714B zawdzięcza swoje niewielkie rozmiary dwóm nowym rozwiązaniom. Po pierwsze po złożeniu poszczególne części nóg statywu chowają się głębiej niż było to możliwe w dotychczasowych konstrukcjach. Po drugie wbudowana głowica kulowa chowa się w korpusie statywu. Nowością jest to, że pokrętło regulacji zacisku głowicy kulowej znajduje się u dołu głównej kolumny. Model 714SHB to jeszcze pomniejszona wersja 714B - jest najmniejszy z całej czwórki i po złożeniu ma niecałe 35cm długości! Dzięki temu mieści się np. w walizce albo torbie fotograficznej.

Model 728B jako jedyny z całej czwórki został wyposażony w szybkozłączkę.


Manfrotto Digi 724B różni się od dwóch modeli opisanych powyżej większymi wymiarami, dźwignią regulacji siły zacisku głowicy umiejscowioną na górze kolumny, którą to z kolei można zamontować głowicą w dół, co przydaje się zwłaszcza przy zdjęciach makro. Natomiast Manfrotto Digi 728B jest największy, najcięższy i jako jedyny z opisywanych statywów wyposażony został w głowicę z wymienną szybkozłączką. W przeciwieństwie do pozostałych modeli z serii Digi przystosowano go także do współpracy z kamerami wideo.
Komentarze
Polecane artykuły
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
3
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1