Kodak i HP kończą współracę przy tworzeniu fotokiosków

Trzy lata temu firmy Kodak i HP stworzyły spółkę Phogenix Imaging, której zadaniem było stworzenie technologii fotokiosków.
Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00

Trzy lata temu firmy Kodak i HP stworzyły spółkę Phogenix Imaging, której zadaniem było stworzenie fotokiosków opartych na technologii wydruku atramentowego i przeznaczonych do małych punktów sprzedaży.

14. maja 2003 w specjalnym oświadczeniu obie firmy postanowiły zamknąć wspólny projekt. Jako główny powód zakończenia współpracy podano niezadowalające prognozy wyników finansowych.

Niestety technologia nie spełniła pokładanych w niej nadziei. Prototypowe kioski zainstalowane zostały w różnych miejscach zeszłorocznych targów Photokina. Ich wadą oprócz średniej jakości odbitek, była niska prędkość druku (tylko około 250 odbitek na godzinę). Według serwisu internetowego DPreview nowym partnerem Kodaka ma być firma Noritsu oferująca technologię opartą na tradycyjnym procesie chemicznym.

Komentarze
logo logo
Magazyny
Zamów