Wildlife Photographer of the Year Competition

Konkurs fotografii dzikiej przyrody "Wildlife Photographer of the Year Competition" organizowany jest już od 37 lat. Ilość nadsyłanych prac wzrosła przez ten czas 37 razy...
Konkurs fotografii dzikiej przyrody Wildlife Photographer of the Year Competition organizowany jest już od 37 lat. Wszystko rozpoczęło się w 1964 od konkursu fotografii zwierząt, przygotowanego przez BBC Wildlife Magazine. W trzech kategoriach: Ssaki, Ptaki, Inne zwierzęta, oceniono wówczas 500 nadesłanych prac.



Od 1981 tematyka konkursu została zawężona do fotografii dzikiej przyrody, a trzy lata później do BBC Wildlife Magazine przyłączyło się londyńskie Muzeum Historii Naturalnej, gdzie zaczęto pokazywać nagrodzone prace szerszej publiczności. W 2002 roku na Wildlife Photographer of the Year Competition nadesłano 18 500 fotografii w przeszło 20 kategoriach.

Co roku pokonkursowa wystawa gości w muzeach i galeriach na całym świecie, zaczynając swoje tourne od Londynu. W tym roku fotografie można oglądać w Polsce - obecnie w Galerii AT w poznańskim Arsenale, Stary Rynek 3.

główna nagroda, fot. Angie Scott, Kenia, "African elephant family watching a grey heron", Canon EOS-1V with 500mm lens, 1/250 sec at f4.5, Fujichrome Velvia 50, image stabiliser, polarising filter, tripod

Konkurs jest otwarty dla fotografików całego świata, profesjonalistów i amatorów. Organizatorzy, poprzez promowanie najlepszych fotografii dzikiej przyrody, starają się inspirować różne interpretacje natury. Największą uwagę zwraca się na estetyczne walory prac, choć nie bez znaczenia jest oryginalne ujęcie tematu. Szczególnie zachęcane są dzieci i młodzież, dla których przygotowywane są oddzielne kategorie. Końcowy termin nadsyłania prac na konkurs w tym roku upływa 2 kwietnia 2003.

Innovation Award, fot. Per Olov Eriksson, Szwecja, "Sunbeam on a mushroom", Pentax 6x7 with 90mm lens, 16 secs at f22

Nagroda Główna przyznawana jest w 12 kategoriach:
  1. Zwierzęta w swoim środowisku
  2. Życie zwierząt: ptaki
  3. Życie zwierząt: ssaki
  4. Życie zwierząt: inne dzikie zwierzęta
  5. Podwodny świat
  6. Portrety zwierząt
  7. Podziwiając świat roślin
  8. Dzika przyroda w mieście lub ogrodzie (rośliny i zwierzęta)
  9. Od zmierzchu do świtu (fotografie wykonane po zachodzie, przed wschodem słońca)
  10. Kompozycja i Forma (abstrakcyjna interpretacja natury)
  11. Krajobrazy dzikiej przyrody (fotografia pejzażowa, krajobrazowa)
  12. Świat w naszych rękach (fotografie powinny przedstawiać naszą zależność od świata przyrody lub władzę człowieka nad naturą)
  13. Ponadto przyznaje się nagrody (po 1000 funtów każda) za innowacyjną interpretacje tematu, nagrodę Erica Hoskinga (dla uczestników między 18 a 26 rokiem życia) i Geralda Durrella (fotografia zagrożonych gatunków roślin i zwierząt).

    Dzieci i młodzież mogą nadsyłać fotografie dzikich zwierząt, roślin lub krajobrazów w trzech kategoriach wiekowych: poniżej 10 lat, 11-14 lat, 15-17 lat. Nagroda sięga 500 funtów.

    nagroda w kategorii "Kompozycja i Forma", fot. Claudio Conteras Koob, Meksyk, "Military macaws", Minolta 9 with 300mm lens and 2x teleconverter, 1/20 sec at f27, Kodak Ektachrome 100VS, tripod

    Wśród wymogów organizatorów znalazły się następujące zasady:
    • maksymalnie 3 zdjęcia w każdej kategorii
    • w przypadku nagrody Erika Hoskinga - portfolio maksymalbie 6 fotografii
    • zdjęcia powstałe w ciągu ostatnich 5 lat
    • nadsyłanie prac w formie slajdów (przeźroczy) kolorowych, nie dopuszczane są odbitki
    • dopuszczalne są zdjęcia z aparatów cyfrowych, ale w formie slajdów. Nie dozwalane jest przetwarzanie cyfrowe
    • opłata za udział w konkursie wynosi 7 funtów za osobę
    • do fotografii powinna być dołączona karta zgłoszenia i dowód wpłaty
    Szczegółowy regulamin w języku angielskim na stronie internt.nhm.ac.uk
    Karty zgłoszenia dostępne są również w witrynie organizatorów

    Do 3 marca czynna jest w poznańskim Arsenale (Stary Rynek 3, tel. 852 95 01) ekspozycja fotografii nagrodzonych w edycji konkursu na rok 2002.
Komentarze
Polecane artykuły
Ta modelka nie istnieje. Czy rendery wykończą rynek fotografii reklamowej?
22 Sty 2019
Weźcie do ręki katalog Ikea i spójrzcie na zdjęcia. Bardzo ładne, prawda? Tyle, że w większości to wizualizacje 3D. Czy grafika komputerowa już wkrótce odmieni także rynek fotografii modowej i reklamowej?
0
Newell Air 1000 i Lux 1600 - niedrogie kompaktowe oświetlacze LED dla filmowców
22 Sty 2019
Ofertę firmy Newell wzbogaciły dwa modele kompaktowych lamp LED, które mogą spodobać się osobom filmującym wywiady i vlogi aparatami.
0
Benro RedDog R1 - poręczny stabilizator już na polskim rynku. Znamy cenę
22 Sty 2019
3-osiowa stabilizacja, ruchomy uchwyt umożliwiający pracę w dwóch trybach, trzy możliwości śledzenia obiektu w ruchu oraz funkcjonalna aplikacja mobilna - to najważniejsze cechy RedDog R1 premierowego gimbala w ofercie Benro.
0
Saramonic LavMicro UC i SmartRig UC - profesjonalny dźwięk dla osób filmujących smartfonami
22 Sty 2019
Dziś smartfony oferują już jakość filmów w zupełności wystarczającą na potrzeby publikacji internetowych. Jednak w produkcjach wideo równie ważną rolę gra dźwięk. Nowe produkty Saramonic to ukłon w stronę dziennikarzy, vlogerów czy operatorów pracujących z urządzeniami mobilnymi.
0