Oskary Fashion 2006 rozstrzygnięte

W niedzielę, 29 listopada 2006 roku w Polonia Palace Hotel w Warszawie, odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród - Oskary Fashion 2006. Nagrody zostały przyznane w trzech kategoriach: dla najlepszego młodego projektanta, najlepiej zapowiadającej się modelki i dla fotografika mody.
W finale konkursu 10 fotografików i projektantów miało za zadanie stworzenie prac będących propozycją i odpowiedzią na zadany temat, który brzmiał: Pret-a-porter de luxe - luksusowy wizerunek codzienności.

Spośród finalistów fotografików jury w składzie: Katarzyna Figura (Aktorka), Wojciech Bąkiewicz (Fotografik), Paweł Jancewicz (Akademia Fotografii), Marek Straszewski (Fotografik) oraz Jarosław Tobolewski (Z-ca Redaktor Naczelnej dwutygodnika Viva!) postanowiło nagrodzić następujące osoby:

I miejsce Adam Balcerek

KATEGORIA: FOTOGRAFIK
Adam Balcerek (Warszawa)

Inspiracja artysty:
Inspiracją wykonania nadesłanych zdjęć była przede wszystkim chęć doskonalenia się w sztuce fotografii mody. Fotografik oddał charakter ubioru poprzez połączenie realnych miejsc z ich niepowtarzalnym, ponadczasowym, wręcz kosmicznym klimatem.

Otrzymane nagrody:
- Statuetka, dyplom Fashion Magazine
- Sesja zdjęciowa w Fashion Magazine
- Zegarek Pierre Cardin / Fashion Magazine
- Nagroda pieniężna 2 000 zł oraz weekend w Wiśle / Hotele Gołębiewski
- Nagroda pieniężna 1 000 zł / Multibank
- Wystawę w 80 placówkach Multibanku na terenie całej Polski / Multibank
- Aparat Canon Power Shot A 530 / Fotoit
- Podstawowy kurs fotografii w warszawskiej Akademii Fotografii]
II miejsce Joanna Gorlach

Joanna Gorlach (Kraków)

Inspiracja artysty:
Fotografię traktuje jako "substytut" malarstwa. Interesuje ją ukazanie gry/zależności między kolorem, fakturą, formą. Inspirację stanowi architektura Krakowa, zazwyczaj szare, stalowe niebo. Luksusem będzie kolor, światło, słońce. i nowe spojrzenie na stary Kraków.

Otrzymane nagrody:
- Statuetka, dyplom Fashion Magazine
- Weekend w Wiśle / Hotele Gołębiewski
- Aparat Canon A 700 / Fotoit
- Kurs fotografii cyfrowej w warszawskiej Akademii Fotografii]
III miejsce Marcin R.Szulżycki

Marcin R.Szulżycki (Warszawa)

Inspiracja artysty:
Inspiracją jest życie klubowe oraz sytuacje, które można zaobserwować w takich miejscach.

Otrzymane nagrody:
- Statuetka, dyplom Fashion Magazine
- Weekend w Wiśle / Hotele Gołębiewski
- Aparat Power Shot G7 / Fotoit
- Kurs fotografii cyfrowej w warszawskiej Akademii Fotografii] Upominki dla wszystkich uczestników ufundowały firmy DEBORAH oraz REF.


Poniżej lista laureatów w pozostałych kategoriach Oskarów Fashion 2006:

KATEGORIA: MODELKA
  • I miejsce - Edyta Kołodziejczyk / Kraków
  • II miejsce - Adriana Reontzka /Szczecin
  • III miejsce - Anna Stefaniak /Szczecin

KATEGORIA: PROJEKTANT
  • I miejsce - Łukasz Jemioł
  • II miejsce - Sylwia Wilk & Marta Wilk
  • III miejsce - Dariusz Dahlmann & Izabela Beisert

Komentarze
Polecane artykuły
Aparaty Fujifilm X-T3 i X-T30 do wygrania w konkursie Grand Press Photo
22 Mar 2019
Fujifilm zostało mecenasem największego w Polsce konkursu fotografii prasowej. Z tej okazji na zwycięzców poszczególnych kategorii czekają najnowsze aparaty producenta.
0
Art Bibuła - festiwal zinów i photobooków już pod koniec marca w Katowicach
22 Mar 2019
Ponad dwudziestu artystów, osiem spotkań, dwa warsztaty i jedna debata, a do tego setki niezależnych publikacji, których nie zobaczymy w komercyjnym obiegu. Tak zapowiada się pierwszy śląski festiwal zinów, photobooków i małych wydawnictw, który odbędzie się w katowickim Rondzie Sztuki w ostatni weekend marca.
0
Grand Press Photo 2019 czeka na zgłoszenia
22 Mar 2019
Jeszcze tylko przez dwa tygodnie można zgłaszać zdjęcia, reportaże, projekty dokumentalne i książki fotograficzne do Grand Press Photo 2019. Termin składania prac upływa 3 kwietnia o północy.
0
Wesprzyj dodruk książki „Przedmiot rzeczywisty i jego obraz” Witolda Dederki
21 Mar 2019
Podręczniki Witolda Dederki uznawane są za najlepsze polskie książki podejmujące temat sztuki fotograficznej. Niestety nakład niektórych tytułów od dawna jest już wyczerpany. Wydawca właśnie ruszył z kampanią której celem jest dodruk pierwszej części trylogii.
0