Konkurs National Geographic po raz drugi

Dzisiaj, 30 maja 2006 roku ruszyła II edycja konkursu organizowanego przez słynny na całym świecie miesięcznik "National Geographic". Na laureatów czekają atrakcyjne nagrody: profesjonalny sprzęt fotograficzny, bilety lotnicze i drukarki. Łączna wartość nagród to ponad 100 000 zł.
Na pierwszą odsłonę konkursu miłośnicy fotografii nadesłali prawie 50 tysięcy zdjęć. Zainteresowanie pierwszą edycją konkursu przeszło nasze najśmielsze oczekiwania - mówi Marcin Jamkowski, redaktor naczelny National Geographic Polska. - Mam nadzieję, że także w tym roku entuzjaści fotografii nie zawiodą, a dzięki dużej liczbie nadesłanych prac uda się ustanowić nowy record - dodaje.



Tematy

Każdy uczestnik, amator bądź profesjonalista, może przesłać do 5 zdjęć w każdej z kategorii tematycznych:
- Ludzie
- Przygoda
- Kultura
- Natura
- Zwierzęta

Nie definiowaliśmy tych kategorii dokładniej, bo nie chcemy ograniczać wyobraźni uczestników - powiedział Marcin Jamkowski. Konkurs skierowany jest zarówno do amatorów, jak i profesjonalistów - obie grupy uczestników będą oceniane osobno.

Jury

Jakość i oryginalność nadesłanych fotografii oceniać będzie profesjonalne jury w składzie:
Tomasz Tomaszewski (fotograf,) Witold Krassowski (fotograf), Krzysztof Krauze (reżyser i scenarzysta filmowy), Ireneusz Graff (fotograf, Prezes Związku Polskich Fotografów Przyrody), Marcin Jamkowski (redaktor naczelny National Geographic Polska), Agnieszka Franus (z-ca redaktora naczelnego National Geographic Polska), Marcin Olesiński (przedstawiciel BP Polska, sponsora konkursu) oraz Krzysztof Krzyczyński (przedstawiciel BP Polska, sponsora konkursu).

Spośród nadesłanych prac jury wybierze finalistów, przyznając Grand Prix konkursu oraz pierwsze miejsca i po dwa wyróżnienia w każdej z kategorii tematycznych dla każdej z grup uczestników (profesjonaliści i amatorzy). Oficjalne wyniki zostaną ogłoszone na uroczystej gali, która odbędzie się na początku października br. Poza tym, nagrodzone fotografie zostaną zaprezentowane na łamach magazynu National Geographic Polska.

Termin nadsyłania prac konkursowych upływa 31 sierpnia 2006 roku.

Nagrody
  • GRAND PRIX- Zestaw fotograficzny marki NIKON: aparat D2X, lampa SB-800, obiektyw AF-S DX 17-55- Drukarka Epson Stylus Photo R1800- Bilet linii lotniczych SWISS w klasie biznes do dowolnego miejsca na świecie w siatce połączeń SWISS
  • PROFESJONALIŚCI (pierwsze miejsca w każdej kategorii)- Zestaw fotograficzny marki NIKON: aparat D70s, obiektyw AF-S DX 18-70 mm F3.5-4.5G - Drukarka Epson Stylus Photo R340
  • AMATORZY (pierwsze miejsca w każdej kategorii)- Zestaw fotograficzny marki NIKON: aparat D50, obiektyw AF-S DX 18-55 mm f/3.5-5.6- Bilet linii lotniczych SWISS do Genewy
  • WYRÓŻNIENIA (amatorzy i profesjonaliści)- Drukarka Epson PictureMate 100

Więcej szczegółów na temat konkursu można znaleźć na stronie internetowej www.nationalgeographic.pl

Komentarze
Polecane artykuły
Aparaty Fujifilm X-T3 i X-T30 do wygrania w konkursie Grand Press Photo
22 Mar 2019
Fujifilm zostało mecenasem największego w Polsce konkursu fotografii prasowej. Z tej okazji na zwycięzców poszczególnych kategorii czekają najnowsze aparaty producenta.
0
Art Bibuła - festiwal zinów i photobooków już pod koniec marca w Katowicach
22 Mar 2019
Ponad dwudziestu artystów, osiem spotkań, dwa warsztaty i jedna debata, a do tego setki niezależnych publikacji, których nie zobaczymy w komercyjnym obiegu. Tak zapowiada się pierwszy śląski festiwal zinów, photobooków i małych wydawnictw, który odbędzie się w katowickim Rondzie Sztuki w ostatni weekend marca.
0
Grand Press Photo 2019 czeka na zgłoszenia
22 Mar 2019
Jeszcze tylko przez dwa tygodnie można zgłaszać zdjęcia, reportaże, projekty dokumentalne i książki fotograficzne do Grand Press Photo 2019. Termin składania prac upływa 3 kwietnia o północy.
0
Wesprzyj dodruk książki „Przedmiot rzeczywisty i jego obraz” Witolda Dederki
21 Mar 2019
Podręczniki Witolda Dederki uznawane są za najlepsze polskie książki podejmujące temat sztuki fotograficznej. Niestety nakład niektórych tytułów od dawna jest już wyczerpany. Wydawca właśnie ruszył z kampanią której celem jest dodruk pierwszej części trylogii.
0