Znajdź sobie fotografa...

Klienci naszych klientów są naszymi klientami... i o wszystkich trzeba zadbać. Taka jest chyba myśl przewodnia nowatorskiego przedsięwzięcia Nikona.
Klienci naszych klientów są naszymi klientami... i o wszystkich trzeba zadbać.

Tę zasadę znają zapewne wszyscy producenci, ale tylko niewielu udaje się ją wprowadzić w życie. A tylko gigantów stać na pomysły trafiające do wszystkich zainteresowanych.

Idea jest bardzo prosta. Trzeba stworzyć takie warunki do nawiązania kontaktów handlowych by każdy potencjalny klient znalazł właśnie to czego szukał. Być może mówienie o fotografii w tak nieartystycznym tonie wielu odbierze jako bluźnierstwo. Niestety realia są takie, źe tylko nieliczni mają szczęście zarabiać na życie robiąc wyłącznie to co lubią. Kwestią do rozstrzygnięcia jest jak długo sprawia przyjemność robienie czegoś na czym się zarabia. Innymi słowy czy do uczucia zadowolenia nie jest czasem potrzebna odrobina rozczarowania brakiem zrozumienia dla naszego "dzieła". Brzmi paradoksalnie? Ale chyba coś w tym jest.

Wracając do naszej sprawy - fotograf musi zarabiać. Ile kosztuje sprzęt materiały i obróbka wiedzą tylko ci, którzy próbowali bawić się "na poważnie". Jeśli już zainwestujemy, to by móc się z fotografii utrzymać należy dotrzeć do klientów. I właśnie w tym miejscu dostrzgli doskonałą okazję do promocji menadżerowie Nikona. Uruchomili stronę internetową firmowaną nazwą firmy, której celem jest kojarzenie kupujących i sprzedających. Coś jak wirtualna tablica ogłoszeń.

Nikonpro umożliwia fotografom powieszenie swojej autoprezentacji, z wymienioną dziedziną w jakiej się specjalizują, kontaktem, miejscem zamieszkania itp. W ten sposób powstanie baza usystematyzowana według różnych haseł kluczowych np. fotograficy pracujący w stanie Ohio lub zajmujący się ślubami, albo jedno i drugie. Z tej listy kontaktowej będą mogły wybierać osoby potrzebujące zawodowca do obsługi imprezy czy też sfotografowania produktów do katalogu.

Na tym jednak nie koniec. Całość została pomyślana tak, by umożliwić przeprowadzenie całej operacji zakupu/sprzedaży. Klient albo zleci pracę fotografowi albo skorzysta z banku obrazów powstałego z dostarczonych przez autorów materiałów a przypisanych w katalogu do ich nazwiska. I oczywiście zachowują oni prawa autorskie. Dla zapewnienia wysokiej jakości usługi przekazaniem gotowych materiałów zajmują się sami zainteresowani. Całą resztę obsługuje serwis nadzorując transakcję, sprawdzając karty płatnicze, odprowadzając podatek lub przekazując należną kwotę autorowi.
Całość przypomina nieco dom handlowy, w którym fotograficy są właścicielami niezależnych sklepów, wystawiają swój towar a wszystko to pod wspólnym dachem Nikonpro.

W ten sposób Nikon otworzył drogę do nowego rodzaju kontaktów handlowych umożliwiając szybkie dotarcie klintów do osób profesjonalnie zajmujących się fotografią, a drugiej strony otwierając zawodowcom dostęp do olbrzymiej rzeszy zainteresowanych. I nie ma się co krzywić. Jak powiedział Menadżer do spraw projektów internetowych Tracy Mack-Jackson na dzisiejszej prezentacji podczas odbywających się w Nowym Jorku targach PhotoPlus Expo:"Wiemy, że fotografia to pasja, ale dla profesjonalnych fotografów to także biznes." I może dzięki takim właśnie rozwiązaniom zdolni autorzy będą mogli przestać skupiać się na poszukiwaniu źródła dochodu a zajmą się tym co potrafią najlepiej - fotografowaniem.

Na razie całe przedsięwzięcie powstało z myślą o rynku amerykańskim. Kto wie, może przyjdzie taki dzień, że i w Polsce jakiś dobry człowiek wprowadzi ład i "ucywilizuje" nasz dość chaotyczny rodzimy rynek. I będzie to jedna z tych bajkowych wręcz sytuacji, na której skorzystają wszyscy.
Komentarze
Polecane artykuły
„I Love You All the Time” - zobacz intrygujące portrety Adama Tuchlińskiego
19 Sty 2019
Od dziś można już oglądać najnowszy projekt Adama Tuchlińskiego. Wystawa „I Love You All the Time” prezentowana Starej Galerii ZPAF to wybór najciekawszych portretów, które autor wykonał przez ostatnie sześć lat.
0
72 godziny z Fujifilm GFX 50R za jedyne 200 zł
18 Sty 2019
Fujifilm ogłasza wyjątkową akcję skierowaną do zainteresowanych testem najnowszego średnioformatowego modelu GFX 50R. Od poniedziałku 21 stycznia do 15 marca będzie można wypożyczyć aparat z obiektywem Fujinon serii GF na 3 doby za jedyne 200 zł.
0
Taichman Como - ekskluzywna i funkcjonalna torba fotograficzna
18 Sty 2019
Taichman Como to luksusowa torba zaprojektowana od podstaw przy ścisłej współpracy z profesjonalnymi fotografami. Wykonana w Europie z naturalnej, włoskiej skóry ma zaspokoić wymagania najbardziej wymagających użytkowników.
4
GDT European Wildlife Photographer of the Year 2019 już czeka na Wasze zgłoszenia
18 Sty 2019
Organizowany przez Niemieckie Stowarzyszenie Fotografów Przyrody (GDT) konkurs European Wildlife Photographer of the Year od 19 lat nagradza najlepszych fotografów przyrodniczych Starego Kontynentu. Prace do tegorocznej edycji możecie przesyłać do 1 marca.
0
zamknij X
Plebiscyt 2018
Zagłosuj
Na najlepsze produkty i wydarzenia roku 2018
Głosuj!