Panoramiczny RoundShot 28/220

0
Tomasz Gutkowski
24 Styczeń 2003
Artykuł na: 2-3 minuty
Mało znane w Polsce europejskie firmy produkujące sprzęt fotograficzny pokazują czasem rozwiązania przydatne dla specjalistów, a ciekawe dla amatorów. Do takich można zaliczyć Roundshot 28/220 szwajcarskiej firmy Seitz Phototechnik AG.
Mało znane w Polsce europejskie firmy produkujące sprzęt fotograficzny pokazują czasem rozwiązania przydatne dla specjalistów, a ciekawe dla amatorów. Do takich można zaliczyć Roundshot 28/220 szwajcarskiej firmy Seitz Phototechnik AG.



Roundshot 28/220 jest średnioformatowym aparatem do zdjęć panoramicznych. Wyjątkowe jest to, że z pomocą stabilnej rękojeści możemy w dość wygodny sposób rejestrować naprawdę szerokie, bo 360-stopniowe kadry.

Zasada działania jest bardzo prosta. Po dobraniu czasu naświetlenia (w zakresie 1/500 - 8 sek.) i ustaleniu kata widzenia (horyzontalnie) unosimy aparat i wyzwalamy migawkę. Górna część z obiektywem zatacza w przeciągu 0.7 sek. pełny obrót wokół własnej osi, a migawka otwiera odpowiednio zawężona szczelinę. W tym samym czasie zsynchronizowany mechanizm napędowy obraca szpulę filmu od jednego boku do drugiego naświetlając całe zdjęcie.



Obsługa wydaje się bardzo prosta. Cztery przyciski funkcyjne i niewielki ekran LCD w zupełności wystarczają do całego zarządzania aparatem. Do tego dochodzi system poziomic pozwalających zorientować się czy ustawiliśmy aparat pod właściwym kątem oraz akumulator ukryty w środku rękojeści i wystarczający na 100 rolek średniego formatu.

Roundshot 28/220 będzie współpracował ze wsdzsytkimi obiektywami Nikon, Leica R i Contax o stałej ogniskowej 28mm. W wersji Outdoor całość jest nieco lżejsza (1.4 kg) i uboższa o licznik zdjęć i sygnalizator akumulatorów, posiada tylko trzy czasy migawki 1/250, 1/125 i 1/60 sekundy.

Na stronie producencklej RoundShot znajdziesz katalog ze specyfikacją w formacie .pdf oraz notki dotyczące innych modeli aparatów Seitz.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Irix Cine 45 mm T1.5 - lekki filmowy standard bez zniekształceń
Irix Cine 45 mm T1.5 - lekki filmowy standard bez zniekształceń
Irix rozszerza linię obiektywów filmowych o model 45 mm T1.5, który zapewniać ma wysoką jakość optyczną i wygodnie zaprojektowany tubus.
7
0
Laowa 17 mm f/1.8 MFT - dla takich obiektywów istnieje system Mikro Cztery Trzecie
Laowa 17 mm f/1.8 MFT - dla takich obiektywów istnieje system Mikro Cztery Trzecie
Chiński producent zdecydował się na odświeżenie swojego kompaktowego klasyka, który ze względu na swoje rozmiary i parametry może być idealnym obiektywem spacerowym dla miłośników manualnych...
0
1
Tokina ATX-i 11-16mm F2.8 CF - popularny szeroki kąt do lustrzanek APS-C odświeżony
Tokina ATX-i 11-16mm F2.8 CF - popularny szeroki kąt do lustrzanek APS-C odświeżony
Coraz mniej optycznych premier na lustrzanki o mniejszych matrycach? Tokina zdaje się tej tezie zaprzeczać, ale trochę trudno nazwać obiektyw zaprezentowany dla aparatów Nikon F i Canon EF-S...
13
0