Sigma APO 50-150 mm F2.8 II EX DC HSM i APO 70-200 mm F2.8 II EX DG MACRO HSM - odświeżone teleobiektywy

Koncern Sigma zaprezentował dzisiaj odświeżone wersje dwóch teleobiektywów o stałym świetle f/2.8. Sigmy APO 50-150 mm F2.8 II EX DC HSM i APO 70-200 mm F2.8 II EX DG MACRO HSM zastępują w ofercie firmy szkła wprowadzone zaledwie niecałe dwa lata temu. Żadna rewolucja w ich konstrukcji nie nastąpiła - producent po prostu poinformował, że nowe obiektywy ma cechować lepsza jakość obrazu.
Sigma APO 50-150 mm F2.8 II EX DC HSM zachowuje wszystkie najważniejsze cechy swojej poprzedniczki. To stosunkowo lekki i nieduży teleobiektyw ze stałym światłem f/2.8 przeznaczony do współpracy z aparatami o matrycy rozmiaru APS-C (ekwiwalent ogniskowej wyniesie około 75-225 mm). Nie zmieniła się budowa wewnętrzna - obiektyw nadal składa się z 18 elementów ustawionych w 14 grupach, z czego 4 elementy wykonano ze szkła niskodyspersyjnego SLD (Special Low Dispersion). Mają one za zadanie ograniczać występowanie aberracji chromatycznej. Obiektyw wyposażono w szybki i cichy silnik ultradźwiękowy HSM.

Sigma APO 50-150 mm F2.8 II EX DC HSM i APO 70-200 mm F2.8 II EX DG MACRO HSM

Sigma APO 70-200 mm F2.8 II EX DG MACRO HSM to klasyczny, jasny tele-zoom przeznaczony do pracy zarówno z analogowymi jak i cyfrowymi korpusami (kryje pełną klatkę). W odświeżonej konstrukcji można zauważyć przynajmniej jedną wyraźną zmianę - do trzech wzrosła liczba soczewek ze szkła niskodyspersyjnego ELD (Extraordinary Low Dispersion). Liczba soczewek ze szkła SLD pozostała niezmieniona (dwie), podobnie jak budowa wewnętrzna (18 elementów w 15 grupach). W żaden sposób nie uległy zmianie parametry makro obiektywu - skala odwzorowania wynosi 1:3,5, a minimalna odległość ostrzenia to 100 centrymetrów. Autofokus jest oczywiście napędzany silnikiem HSM.

Obydwa obiektywy należą do najwyższej serii Sigmy - EX. Oznacza to, że są wykonane z najlepszych materiałów i przeszły skrupulatną kontrolę jakości. Również w obydwu zastosowano wielowarstwowe powłoki soczewek eliminujące łapanie flar i blików. Szkła będą dostępne w trzech wersjach, różniących się mocowaniem - do Canona, Nikona i Sigmy. Na razie nie wiemy kiedy zaprezentowane dziś obiektywy trafią do sprzedaży, ani ile będą kosztowały.

Poniżej prezentujemy specyfikacje obiektywów:

:Sigma APO 50-150 mm F2.8 II EX DC HSM:

NazwaSigma APO 50-150mm F2.8 II EX DC HSM
Typzoom tele
Konstrukcja18 elementów w 14 grupach
Stabilizacja obrazubrak
Autofokustak, z opcją korekty manualnej
Ogniskowa50 - 150 mm
Otwór maksymalnyF2.8
Dystans min.100 cm
Kąt27.9°-9.5°
Przesłona9 listków, do F22
MocowanieNikon, Sigma, Canon, Pentax, Sony
Powiększenie1:5,3
Filtr67 mm
Osłonabagnetowa
ObudowaEX
Wymiary76,3 x 135,1
Waga770 g
Akcesoriab.d.
Artykuł na FotopolisSigma APO 50-150 mm F2.8 II EX DC HSM i APO 70-200 mm F2.8 II EX DG MACRO HSM - odświeżone teleobiektywy


Sigma APO 70-200 mm F2.8 II EX DG MACRO HSM:

NazwaSigma APO 70-200mm F2.8 II EX DG MACRO HSM
Typtelezoom
Konstrukcja
  • 18 elementów w 15 grupach
  • 3 niskodyspersyjne soczewki ELD (Extraordinary Low Dispersion)
  • 2 niskodyspersyjne soczewki SLD (Special Low Dispersion)
Stabilizacja obrazubrak
Autofokustak
Ogniskowa70 - 200 mm
Otwór maksymalnyF2.8
Dystans min.1 m w całym zakresie ogniskowych
Kąt34,3° - 12,3°
Przesłona
  • F2.8 (F22)
  • 9 listków
MocowanieSigma, Nikon, Canon, Sony, Pentax, 4/3 - Olympus, Panasonic, Leica
Powiększeniemaks. 1:3,5
Filtr77 mm
Osłonatulipanowa w zestawie
ObudowaEX
Wymiary86,5 x 184,4 mm
Waga1370 g
Akcesoriaopcjonalne telekowertery:
  • 1.4x EX DG APO
  • 2x EX DG APO
Uwagi
  • ultradźwiękowy silnik HSM
  • wewnętrzne ogniskowanie
Artykuł na FotopolisSigma APO 50-150 mm F2.8 II EX DC HSM i APO 70-200 mm F2.8 II EX DG MACRO HSM - odświeżone teleobiektywy


Komentarze
Polecane artykuły
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
3
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1