Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS i EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS - nowa stabilizacja

Wraz z zaprezentowaną dzisiaj cyfrową lustrzanką EOS 40D Canon pokazał dwa zupełnie nowe obiektywy amatorskie z mocowaniem EF-S i wyposażone w nowy typ optycznej stabilizacji obrazu. EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS i EF-S 55-200mm f/4-5.6 IS pokrywają praktycznie cały zakres ogniskowych potrzebnych amatorowi i zaawansowanemu hobbyście.
Przepraszamy za tak duże opóźnienie w publikacji informacji o nowych produktach Canona. Niestety polscy dziennikarze nie otrzymali materiałów prasowych o godzinie 6.00, gdy upływało ogólnoświatowe embargo. Canon Polska zamierza przekazać je na konferencji, której rozpoczęcie przewidziano dopiero na godzinę 16.00. Lokalny oddział Canona tradycyjnie zlekceważył polskich czytelników planując udostępnienie materiałów ponad dziesięć godzin później w stosunku do reszty świata.

Firma Canon podobnie jak jej największy rywal na rynku lustrzanek Nikon stawia na mechanizmy redukcji drgań obrazu wbudowane w obiektywy. W odpowiedzi na konkurencyjne produkty wyposażone stabilizację matrycy w korpusie aparatu Canon zaprezentował dzisiaj dwa podstawowe obiektywy amatorskie oferujące optyczną stabilizację obrazu nowej generacji. Nowe szkła wyposażono w mocowanie EF-S, a więc ich przeznaczeniem jest amatorska linia lustrzanek EOS, ze wskazaniem na najnowszy produkt, model EOS 40D.

Nowa konstrukcja została zoptymalizowana pod kątem redukcji drgań spowodowanych długim czasem naświetlania, długą ogniskową obiektywu lub poruszającym się korpusem aparatu oraz kombinacji tych czynników. System automatycznie wykrywa panoramowanie. Według informacji producenta możliwe jest uzyskanie nieporuszonego zdjęcia przy czasie dłuższym o cztery działki. W materiałach prasowych Canon przedstawia zalety nowej generacji systemu stabilizacji pisząc o mniejszych rozmiarze i wadze (w stosunku do poprzednich systemów IS) oraz o możliwości oceny w wizjerze wyników pracy stabilizacji (w stosunku do konkurencyjnych konstrukcji stabilizujących matrycę).

EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS
Stabilizowany EF-S 18-55mm przedstawiany jest przez Canona jako podstawowy obiektyw do nowego EOS-a 40D. Ekwiwalent ogniskowych 29-88 mm powinien wystarczyć do większości amatorskich zastosowań. Soczewki obiektywu pokryte zostały antyrefleksyjną powłoką Super Spectra.

EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Dzięki zastosowaniu przysłony z okrągłym otworem - podobnie jak w obiektywach wyższej klasy - nowa konstrukcja powinna lepiej oddawać na zdjęciach nieostre plany.

Obiektyw nie będzie na razie sprzedawany w zestawie z aparatem. Będzie go można za to kupić oddzielnie w cenie 199,99 USD (około 600 zł).

Specyfikacja techniczna

NazwaCanon EF-S 18-55mm f/3,5-5,6 IS
Typstandardowy zoom do lustrzanek typu APS-C
Konstrukcja11 soczewek w 9 grupach (powłoki przeciwodblaskowe Super Spectra Coating)
Stabilizacja obrazutak, 4-stopniowa
Autofokusmikro silnik
Ogniskowa18 mm - 55 mm (29 - 88 mm dla aparatu EOS 40D)
Otwór maksymalnyF3.5 - F5.6
Dystans min.0,25 m
Kąt
  • 64°30' - 23°20' w poziomie
  • 45°30' - 15°40' w pionie
  • 74°20' - 27°50' po przekątnej
Przesłona6 listków, okrągły otwór
MocowanieCanon EF-S
Powiększenie0,10x (szeroki kąt) / 0,28x (tele)
Filtr58 mm
OsłonaEW-60C
Obudowab.d.
Wymiary68,5 mm x 70 mm
Waga200 g
Akcesoriapokrowiec LP814
Artykuł na FotopolisCanon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS i EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS - nowa stabilizacja


EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
Przedłużający zakres ogniskowych i oferujący ekwiwalent 88-400 mm model EF-S 55-200mm również wyposażony został w nowy układ stabilizacji drgań, a także w powłoki Super Spectra i przysłonę z okrągłym otworem. W celu zminimalizowania aberracji chromatycznej w konstrukcji tego modelu zastosowano elementy ze szkła niskodyspersyjnego UD (Ultra-Low Dispersion). Warto zauważyć, że jest to jak do tej pory obiektyw EF-S o najdłużym zakresie ogniskowych.

EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS


Specyfikacja techniczna

NazwaCanon EF-S 55-250mm f/4-5,6 IS
Typtelezoom do lustrzanek typu APS-C
Konstrukcja12 soczewek w 10 grupach (powłoki przeciwodblaskowe Super Spectra Coating, soczewki UD (Ultra-Low Dispersion))
Stabilizacja obrazutak, 4-stopniowa
Autofokusmikro silnik
Ogniskowa55 mm - 250 mm ( 88 - 400 mm dla aparatu EOS 40D)
Otwór maksymalnyF4 - F5.6
Dystans min.1,1 m
Kąt
  • 23°20' - 5°20' w poziomie
  • 15°40' - 3°30' w pionie
  • 27°50' - 6°15' po przekątnej
Przesłona7 listków, okrągły otwór
MocowanieCanon EF-S
Powiększenie0,31 dla ogniskowej 250 mm
Filtr58 mm
OsłonaET-60
Obudowab.d.
Wymiary71 mm x 108 mm
Waga390 g
Akcesoriapokrowiec LP1019
Artykuł na FotopolisCanon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS i EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS - nowa stabilizacja


Oba zaprezentowane dzisiaj obiektywy współpracują z systemem pomiaru błysku E-TTL II stosowanym we wszystkich aktualnie oferowanych modelach cyfrowych lustrzanek EOS. Niestety jak podają informacje prasowe producenta, nowe obiektywy nie zostały wyposażone w silniki USM.
 
Komentarze
Polecane artykuły
Sony 24 mm f/1.4 GM - zdjęcia przykładowe
20 Wrz 2018
Ciekawi jak w praktyce spisuje się Sony 24 mm f/1.4 GM? Podczas światowej premiery spędziliśmy kilka chwil z najnowszym szerokokątnym reprezentantem serii G Master. Zobaczcie zdjęcia przykładowe, które wykonaliśmy we włoskiej Katanii.
1
Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. - zdjęcia przykładowe
19 Wrz 2018
Na warsztat wzięliśmy model Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. Czy zoom o ekwiwalencie 70-200 mm i stałym świetle f/2.8 to konstrukcja godna wymagającego fotografa? Przekonajcie się sami oglądając zdjęcia przykładowe!
0
Kentmere VC Select - test światłoczułego papieru fotograficznego
13 Wrz 2018
Kentmere VC Select to mniej znany na naszym rynku papier fotograficzny. Jednak czy ma szansę przekonać do siebie wymagających fotografów i dostarczy odbitki o wysokiej jakości? Sprawdźmy to!
1
Canon EOS M50 - test aparatu
11 Wrz 2018
Kompaktowy EOS M50 to tylko z pozoru korpus kierowany do początkujących. Bogata funkcjonalność, obecność złącza mikrofonowego i przystępna cena czynią go obecnie jedną z najciekawszych pozycji na rynku dla świadomych amatorów i vlogerów. Sprawdzamy, jak radzi sobie w praktyce.
0