Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS i EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS - nowa stabilizacja

Wraz z zaprezentowaną dzisiaj cyfrową lustrzanką EOS 40D Canon pokazał dwa zupełnie nowe obiektywy amatorskie z mocowaniem EF-S i wyposażone w nowy typ optycznej stabilizacji obrazu. EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS i EF-S 55-200mm f/4-5.6 IS pokrywają praktycznie cały zakres ogniskowych potrzebnych amatorowi i zaawansowanemu hobbyście.
Przepraszamy za tak duże opóźnienie w publikacji informacji o nowych produktach Canona. Niestety polscy dziennikarze nie otrzymali materiałów prasowych o godzinie 6.00, gdy upływało ogólnoświatowe embargo. Canon Polska zamierza przekazać je na konferencji, której rozpoczęcie przewidziano dopiero na godzinę 16.00. Lokalny oddział Canona tradycyjnie zlekceważył polskich czytelników planując udostępnienie materiałów ponad dziesięć godzin później w stosunku do reszty świata.

Firma Canon podobnie jak jej największy rywal na rynku lustrzanek Nikon stawia na mechanizmy redukcji drgań obrazu wbudowane w obiektywy. W odpowiedzi na konkurencyjne produkty wyposażone stabilizację matrycy w korpusie aparatu Canon zaprezentował dzisiaj dwa podstawowe obiektywy amatorskie oferujące optyczną stabilizację obrazu nowej generacji. Nowe szkła wyposażono w mocowanie EF-S, a więc ich przeznaczeniem jest amatorska linia lustrzanek EOS, ze wskazaniem na najnowszy produkt, model EOS 40D.

Nowa konstrukcja została zoptymalizowana pod kątem redukcji drgań spowodowanych długim czasem naświetlania, długą ogniskową obiektywu lub poruszającym się korpusem aparatu oraz kombinacji tych czynników. System automatycznie wykrywa panoramowanie. Według informacji producenta możliwe jest uzyskanie nieporuszonego zdjęcia przy czasie dłuższym o cztery działki. W materiałach prasowych Canon przedstawia zalety nowej generacji systemu stabilizacji pisząc o mniejszych rozmiarze i wadze (w stosunku do poprzednich systemów IS) oraz o możliwości oceny w wizjerze wyników pracy stabilizacji (w stosunku do konkurencyjnych konstrukcji stabilizujących matrycę).

EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS
Stabilizowany EF-S 18-55mm przedstawiany jest przez Canona jako podstawowy obiektyw do nowego EOS-a 40D. Ekwiwalent ogniskowych 29-88 mm powinien wystarczyć do większości amatorskich zastosowań. Soczewki obiektywu pokryte zostały antyrefleksyjną powłoką Super Spectra.

EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Dzięki zastosowaniu przysłony z okrągłym otworem - podobnie jak w obiektywach wyższej klasy - nowa konstrukcja powinna lepiej oddawać na zdjęciach nieostre plany.

Obiektyw nie będzie na razie sprzedawany w zestawie z aparatem. Będzie go można za to kupić oddzielnie w cenie 199,99 USD (około 600 zł).

Specyfikacja techniczna

NazwaCanon EF-S 18-55mm f/3,5-5,6 IS
Typstandardowy zoom do lustrzanek typu APS-C
Konstrukcja11 soczewek w 9 grupach (powłoki przeciwodblaskowe Super Spectra Coating)
Stabilizacja obrazutak, 4-stopniowa
Autofokusmikro silnik
Ogniskowa18 mm - 55 mm (29 - 88 mm dla aparatu EOS 40D)
Otwór maksymalnyF3.5 - F5.6
Dystans min.0,25 m
Kąt
  • 64°30' - 23°20' w poziomie
  • 45°30' - 15°40' w pionie
  • 74°20' - 27°50' po przekątnej
Przesłona6 listków, okrągły otwór
MocowanieCanon EF-S
Powiększenie0,10x (szeroki kąt) / 0,28x (tele)
Filtr58 mm
OsłonaEW-60C
Obudowab.d.
Wymiary68,5 mm x 70 mm
Waga200 g
Akcesoriapokrowiec LP814
Artykuł na FotopolisCanon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS i EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS - nowa stabilizacja


EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
Przedłużający zakres ogniskowych i oferujący ekwiwalent 88-400 mm model EF-S 55-200mm również wyposażony został w nowy układ stabilizacji drgań, a także w powłoki Super Spectra i przysłonę z okrągłym otworem. W celu zminimalizowania aberracji chromatycznej w konstrukcji tego modelu zastosowano elementy ze szkła niskodyspersyjnego UD (Ultra-Low Dispersion). Warto zauważyć, że jest to jak do tej pory obiektyw EF-S o najdłużym zakresie ogniskowych.

EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS


Specyfikacja techniczna

NazwaCanon EF-S 55-250mm f/4-5,6 IS
Typtelezoom do lustrzanek typu APS-C
Konstrukcja12 soczewek w 10 grupach (powłoki przeciwodblaskowe Super Spectra Coating, soczewki UD (Ultra-Low Dispersion))
Stabilizacja obrazutak, 4-stopniowa
Autofokusmikro silnik
Ogniskowa55 mm - 250 mm ( 88 - 400 mm dla aparatu EOS 40D)
Otwór maksymalnyF4 - F5.6
Dystans min.1,1 m
Kąt
  • 23°20' - 5°20' w poziomie
  • 15°40' - 3°30' w pionie
  • 27°50' - 6°15' po przekątnej
Przesłona7 listków, okrągły otwór
MocowanieCanon EF-S
Powiększenie0,31 dla ogniskowej 250 mm
Filtr58 mm
OsłonaET-60
Obudowab.d.
Wymiary71 mm x 108 mm
Waga390 g
Akcesoriapokrowiec LP1019
Artykuł na FotopolisCanon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS i EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS - nowa stabilizacja


Oba zaprezentowane dzisiaj obiektywy współpracują z systemem pomiaru błysku E-TTL II stosowanym we wszystkich aktualnie oferowanych modelach cyfrowych lustrzanek EOS. Niestety jak podają informacje prasowe producenta, nowe obiektywy nie zostały wyposażone w silniki USM.
Komentarze
Polecane artykuły
Sony A9 i FE 400 mm f/2.8 GM OSS - jak radzą sobie w wymagającej fotografii sportowej?
21 Sty 2019
Topowy korpus systemu E pretenduje do miana najlepszego reporterskiego aparatu na rynku. Wraz z niezbędnym w fotografii sportowej obiektywem 400 mm f/2.8 tworzy obecnie najlżejszy tego typu pełnoklatkowy zestaw na rynku. Zobaczcie, jak poradził sobie w wymagających warunkach.
2
SanDisk Extreme Portable SSD - test dysku SSD
18 Sty 2019
Wytrzymały, pojemny i szybki a do tego naprawdę mały. Najnowszy dysk przenośny SSD SanDisk to jedno z najciekawszych rozwiązań tego typu na rynku. Sprawdziliśmy, jak spisuje się w praktyce!
0
Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF - zdjęcia przykładowe
8 Sty 2019
Zaawansowana optyka z wyrazistym i kontrastowym obrazem oraz ultraszybki autofokus współpracujący z systemem Sony Fast Hybrid AF - to główne cechy Tokiny FíRIN 20 mm f/2 FE AF. Zobaczcie, jak stałka poradziła sobie w praktyce.
0
Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - test obiektywu
31 Gru 2018
Dziś sprawdzamy czy druga odsłona Tamrona SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 to krok w dobrą stronę i faktyczny konkurent systemowych odpowiedników. Producent zapewnia, ze zmiany są zauważalne, a my przyglądamy się im bliżej.
1